Technologia radarowa zdefiniowana przez NPS zapewnia dokładność porównywalną z LiDAR i ogranicza liczbę fałszywych alarmów w przypadku radarów obrazowania samochodowego, umożliwiając producentom samochodów i ich dostawcom poprawę bezpieczeństwa, ratowanie życia i znaczne obniżenie kosztów
- Zobacz NPS na targach CES 2024 w Las vigas Będzie to pierwszy tego typu pojazd pod względem wydajności radaru
- Technologia NPS działa jak okulary, ulepszając radar obrazujący samochód za pomocą matematycznego hackowania
- NPS poprawi bezpieczeństwo w samochodach, umożliwiając zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy (ADAS) i systemom pojazdów autonomicznych (AV) wykrywanie pieszych i złożonych sytuacji drogowych szybciej, wyraźniej i z większej odległości w każdych warunkach pogodowych.
Las vigas I Pleasanton w Kalifornii., 10 stycznia 2024 r /PRNewswire/ — Firma Neural Propulsion Systems (NPS), firma zajmująca się platformą oprogramowania dostarczającą radar obrazowy o ultrarozdzielczości do wspomagania sensorów wizyjnych w pojazdach, wykorzystała targi CES 2024 do zademonstrowania możliwości wykrywania pieszych i złożonych sytuacji drogowych z wiodącą w branży przejrzystością.
Dr Behrouz Rezvani, dyrektor generalny i partner, powiedział: „Oprogramowanie NPS, które opiera się na surowych danych wejściowych z urządzeń radarowych, poprawia dokładność w zastosowaniach motoryzacyjnych, którą wcześniej osiągano jedynie poprzez dodanie drogich czujników LiDAR i bez żadnych powiązanych ograniczeń”. operacja.” Założyciel NPS.
„Jeśli masz wzrok 20/10, możesz zobaczyć szczegóły z odległości 6 metrów, które osoby normalnie widzące widzą tylko z odległości 3 metrów” – powiedział Rezvani. „Mniej niż jeden procent z nas ma tę zdolność. Nasza technologia przypomina ulepszanie fotografii samochodowej z widzenia 20/20 do widzenia lepszego niż 20/10”.
Prezentacja na targach CES przedstawia działanie samochodowego systemu radarowego opartego na najnowszych dostępnych chipach 77 GHz firmy Texas Instruments w teście A w porównaniu z B, z technologią NPS i bez niej. Autorskie oprogramowanie NPS umożliwia istniejącym czujnikom rozdzielenie jednej trzeciej szerokości wiązki radaru, umożliwiając im wyodrębnienie chmury punktów z dziesięciokrotnie gęstszego środowiska. Znacząco zwiększa również niezawodność, redukując ponad dziesięciokrotnie liczbę fałszywych alarmów, które są plagą konwencjonalnych radarów samochodowych.
„To odpowiednik założenia okularów programowych na radar w samochodzie, dzięki czemu można widzieć dwa lub trzy razy szybciej, wyraźniej, dalej i w każdych warunkach pogodowych” – powiedział Rezvani.
„Producenci samochodów będą mogli wykorzystać technologię NPS do poprawy bezpieczeństwa, wydajności i kosztów swoich systemów wspomagających kierowcę, korzystając z istniejących czujników” – powiedział dr. Lawrence’a Burnsa, doradca wykonawczy NPS, były wiceprezes ds. badań i rozwoju w General Motors oraz były doradca Waymo. „Firmy zajmujące się technologią autonomicznej jazdy będą mogły bezpiecznie rozszerzać swoje zastosowania. NPS może znacznie poprawić działanie dowolnego zestawu czujników pojazdu”.
Podstawowy patent leżący u podstaw algorytmów NPS opiera się na nowej matematyce znanej jako struktura standardów atomowych, która ma swoje korzenie w technologii obrazowania metodą rezonansu magnetycznego (MRI). Oprogramowanie NPS skutecznie implementuje algorytmy przetwarzania sygnału Atomic Norm i uczenia maszynowego w procesorach obsługujących sieć neuronową, takich jak rodzina Jetson o niskim poborze mocy firmy Nvidia. Ten system oprogramowania można wdrożyć na szerokiej gamie platform czujników, w tym na radarach, LiDAR, sonarach, mikroskopach elektronowych i systemach obronnych.
W bardziej zaawansowanych zastosowaniach, wykorzystujących oprogramowanie NPS z wielopasmowym radarem o szerokiej aperturze, rozwiązanie umożliwia systemom radarowym widzenie przez bariery fizyczne, takie jak krzewy, drzewa i budynki – a nawet za narożnikami.
„Maksymalizujemy potencjalną wydajność wykrywania, co oznacza, że nasze autorskie oprogramowanie osiąga wyniki zbliżone do teoretycznie możliwych w przypadku czujników prądowych” – powiedział dr. Twoje drzwi to moja miłośćdyrektor ds. technicznych i współzałożyciel NPS oraz profesor elektrotechniki, informatyki i nauk matematycznych w California Institute of Technology.
W maju Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) zaproponowała zmiany przepisów mające na celu znaczne wzmocnienie standardów działania w zakresie automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), mając na celu zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych pieszych i rowerzystów na drogach USA. W szczególności proponowany standard wymagałby, aby technologia działała przy prędkościach od 6 mil na godzinę do 50 mil na godzinę.
„Technologia NPS pomoże producentom samochodów spełnić nowe, rygorystyczne standardy AEB NHTSA w bezpieczniejszy, szybszy i niższy koszt niż rozwiązania alternatywne” – powiedział Rezvani.
Poza zastosowaniami motoryzacyjnymi technologię NPS można stosować w produkcji półprzewodników. W przypadku półprzewodników technologię NPS można stosować w mikroskopach elektronowych, umożliwiając większe powiększenie nanostruktur w celu wykrycia defektów w chipach półprzewodnikowych.
„Producenci chipów mogą używać NPS, aby osiągnąć ultraprecyzyjną wydajność w czasie rzeczywistym, ponad dziewięciokrotnie większą niż w przypadku obecnych systemów” – powiedział Rezvani. „Będzie to bezprecedensowy postęp w wykrywaniu wad produkcyjnych”.
Dla przemysłu obronnego technologia NPS może zostać wykorzystana do przyspieszenia wykrywania rojów dronów zbliżających się do lotnisk, mostów czy infrastruktury energetycznej.
„Wyobraźcie sobie, że jesteście w stanie wyraźnie rozróżnić roje wrogich dronów dwa lub trzy razy szybciej niż obecnie” – powiedział. Davida Dunawaya, doradca wykonawczy NPS oraz wiceadmirał i emerytowany dowódca Dowództwa Systemów Powietrznych Marynarki Wojennej. „Będzie znacznie skuteczniejsza w ochronie infrastruktury krytycznej”.
Informacje o neuronowych układach napędowych (NPS)
Założona w 2018 roku przez luminarzy z Doliny Krzemowej firma NPS wykorzystuje unikalne algorytmy matematyczne i uczenie maszynowe w celu optymalizacji działania czujników radarowych. Zdefiniowana przez NPS platforma AtomicSense osiąga wydajność radaru zbliżoną do teoretycznych granic informacji matematycznie możliwych, umożliwiając pionierskie zastosowania w przemyśle motoryzacyjnym, półprzewodnikowym i obronnym. Wyszukaj NPS na Sieć, X (dawniej znany jako Twitter) I LinkedIn.
Kontakt z mediami:
Jeffa Blungisa
Komunikacja Scotta Fosgaarda
[email protected]
202-744-9768
Źródło: Neuronowe systemy napędowe
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów