Network Rail przygotowuje się do wystawienia rachunku za energię w wysokości 1 miliarda funtów po raz pierwszy w historii brytyjskich kolei, ponieważ oczekuje się, że kryzys energetyczny zwiększy koszty o ponad 50% w następnym roku finansowym.
Oczekuje się, że koszt trakcji – dostarczania energii elektrycznej do zasilania pociągów elektrycznych – wzrośnie do 885 mln funtów w 2023-24, powiedział Network Rail, z 595 mln funtów w tym roku.
Dodanie innych zastosowań energii, takich jak gaz do ogrzewania i energia elektryczna wykorzystywana w pozostałej części działalności Network Rail, przyniosłoby całkowite koszty energii do 1016 mln funtów, w porównaniu z 670 mln funtów.
„Rosnące ceny energii będą miały nieunikniony wpływ na wszystkie firmy i osoby fizyczne, a kolej nie jest inna” – powiedział Network Rail. „Na podstawie dzisiejszego rynku spodziewamy się, że koszty eksploatacji kolei związane z energią wzrosną z 670 milionów funtów w tym roku do nieco ponad 1 miliarda funtów w latach 2023-24”.
Network Rail już na wczesnym etapie negocjuje ceny energii, ustalając koszty na 2022 rok w zeszłym roku i utrzymując ceny na niskim poziomie. Ale poprawka wyczerpie się, podczas gdy ceny nadal będą rosnąć, zmuszając firmę do podjęcia decyzji.
Niektóre koszty obciążają użytkowników kolei. Operatorzy towarowi płacą Network Rail cenę hurtową za zużytą energię elektryczną, którą firma przekazuje następnie bezpośrednio po kosztach.
Zimą 2021 r., gdy koszt hurtowej sprzedaży energii elektrycznej wzrósł o 200%, wzrost ten skłonił niektórych przewoźników towarowych do odwrócenia wysiłków na rzecz dekarbonizacji, zciągając lokomotywy elektryczne z torów i zastępując je jednostkami napędzanymi olejem napędowym.
Inni operatorzy kolejowi również będą musieli uiścić dodatkową opłatę. Transport Londyn nie odpowiedział na prośby o komentarz, ale władze są jednym z największych odbiorców energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii, z zapotrzebowaniem 1,6 TWh rocznie.
Odpowiada to energii elektrycznej zużywanej przez około 12% domów w DC, czyli ponad połowę globalnego rachunku Apple.
Do zasilania metra zużywa się około 1,3 TWh, a typowy rachunek wynosi około 150 milionów funtów rocznie. Operator zamierza wykorzystać do 2030 roku 100% energii odnawialnej do zasilania swoich pociągów, ale od czerwca tego roku osiągnął tylko 10% tego celu, a obecna umowa na energię elektryczną ma wygasnąć 31 marca.
Jednak kryzys energetyczny to nie tylko kryzys rosnących cen i istnieje ryzyko, że w Wielkiej Brytanii może wystąpić absolutny niedobór gazu w okresie zimowym.
Obecny „rozsądny najgorszy scenariusz” radzenia sobie z takim niedoborem może obejmować rządowe racjonowanie energii i zamykanie branż o wysokim poziomie konsumpcji. to jest Mówi się, że obejmuje kolejea także biblioteki i inne duże budynki rządowe.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa