Netflix prowadzi rozmowy z dostawcami usług przesyłania strumieniowego z brytyjskiej grupy telekomunikacyjnej przed rozprawą z udostępnianiem kont spodziewaną jeszcze w tym miesiącu.
Amerykańska grupa, która stwierdziła, że bezpłatne korzystanie z jej platformy zaszkodziło jej zdolności do inwestowania w nową telewizję i filmy, planuje zacząć ostrzegać klientów o naruszeniach dotyczących udostępniania kont w nadchodzących tygodniach, według osób zaznajomionych z sytuacją.
Grupy komunikacyjne, które korzystają z Netflix jako części dołączonych treści telewizyjnych, spotkały się w zeszłym tygodniu w sprawie planowanych ostrzeżeń, powiedziały osoby zaznajomione z rozmowami. Firmy takie jak Sky, BT, Virgin Media i TalkTalk oferują Netflix w ramach pakietów usług szerokopasmowych i treści telewizyjnych.
Ale osoby blisko rozmów powiedziały, że istnieje ryzyko skarg ze strony niektórych subskrybentów, z których wielu miało zwyczaj udostępniania danych swojego konta rodzinie i znajomym, na co firma wcześniej przymykała oko. Jedna osoba określiła ją jako „dobrego partnera” dla grup, które oferują usługę w ramach swojego abonamentu.
Centra telefoniczne operatorów prawdopodobnie odpowiedzą na pytania i skargi, gdy plany wejdą w życie, zdaniem osoby zaznajomionej z problemem, co oznacza, że muszą ściśle współpracować z Netflix.
Osoba bliska rozmowom dodała, że firma starała się, aby jej partnerzy byli na bieżąco informowani o jej planach w miarę ich postępów w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Po rozpoczęciu kampanii dzielenia się kontem klienci będą zachęcani do ustawienia głównej lokalizacji, co oznacza, że każdy mieszkający w ich domu będzie mógł korzystać z konta Netflix.
Jeśli wykryje, że konto jest używane poza tą główną witryną, do właściciela konta zostanie wysłana wiadomość e-mail dotycząca dalszego użytkowania, z „reklamami pełnoekranowymi” dotyczącymi problemu prawnego umieszczonymi na początku programowania.
Ostrzeżenia zostaną opublikowane na większości głównych rynków, w tym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, w celu uniemożliwienia osobom niebędącym subskrybentami swobodnego używania haseł klientów i zamiast tego przekształcenia ich w płacących klientów.
Netflix oszacował w kwietniu, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych na całym świecie dzieli konta z innymi użytkownikami.
Firma musiała przesunąć planowaną premierę kampanii dzielenia konta z pierwszego na drugi kwartał roku.
Po zawężeniach w Kanadzie, Nowej Zelandii, Hiszpanii i Portugalii w pierwszym kwartale, Netflix napisał w liście do akcjonariuszy, że jego nowa usługa „płatnego udostępniania”, w ramach której klienci udostępniają swoje konta osobom spoza rodziny za opłatą, wywołała „ rezygnacja”, która obniżyła wzrost liczby członków. .
Ale Netflix powiedział, że po początkowym wycofaniu subskrybenci szybko zaczęli dodawać konta „dodatkowych członków”, zwiększając przychody i przekonując kierownictwo, że przyjęło „właściwe podejście”.
Firma poinformowała, że jej baza płatnych abonentów w Kanadzie jest obecnie wyższa niż przed uruchomieniem płatnej usługi udostępniania.
Usługa przesyłania strumieniowego dąży do poprawy rentowności w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali, takich jak Disney i Apple. Netflix odmówił komentarza.
Dodatkowe raporty Christophera Grimesa z Los Angeles
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa