Stwierdzenie „Najlepsza kuracja pod oczy 2023 dla świeżych, młodzieńczych oczu – ujawniamy 5 najlepszych produktów zmniejszających i zapobiegających starzeniu się skóry wokół oczu” pojawiło się w wynikach wyszukiwania Google jako część artykułu pt. Smarter-Reviews.comwitryna z recenzjami.
Zapytanie NAD koncentrowało się na tym, czy zakwestionowana reklama w uzasadniony sposób przekazała, że oceny kremów pod oczy na Smarter-Reviews.com były niezależne i obiektywne, podczas gdy w rzeczywistości są reklamami. W szczególności NAD zakwestionował:
• Czy Smarter-Reviews.com przekazuje wiadomość, że witryna jest niezależna, stwierdzając na przykład, że redaktorzy zajmujący się kosmetykami wybrali produkty ręcznie i że jej oceny opierają się na „jakości składników, bezpieczeństwie, zasadach dotyczących zwrotów, oczekiwanej skuteczności i zadowolenie klienta” i
• Czy oświadczenie reklamodawcy, że witryna z recenzjami „jest własnością i jest obsługiwana przez firmę mającą udziały w tym produkcie” jest wystarczające do zakwalifikowania wszelkich potencjalnie wprowadzających w błąd komunikatów przekazywanych przez „podobny do redakcyjnego” format i treść witryny.
NAD Zauważył, że ważne jest dostarczenie konsumentom wystarczających informacji o wszelkich związkach ekonomicznych między mediami internetowymi, publikacją a marką lub produktem, aby konsumenci mogli zdecydować, jaką wagę nadać tej informacji. Reklamodawcy muszą również jasno i wyraźnie ujawniać linki i istotne powiązania z recenzentem lub witryną z recenzjami.
Biorąc pod uwagę brak obiektywnej odpowiedzi reklamodawcy na prośbę NAD o uzasadnienie jego roszczeń lub udział w procesie samoregulacji, NAD przekazał sprawę do FTC w celu rozpatrzenia i podjęcia ewentualnych działań egzekucyjnych.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków