Czy ja mógłbym Cię okłamywać? Piloci linii lotniczych ujawnili małe, białe kłamstwo, które często opowiadają pasażerom. Zdjęcia/123RF
Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że nie rozumiesz całej prawdy o opóźnieniu lotu? Piloci linii lotniczych ujawnili największe „małe kłamstwo lotnicze”, jakie wmawiają pasażerom
Jeśli Twój pilot spóźnia się i odwraca od bramki, mówiąc, że „nadrobi czas”, wiedz, że tylko Ty jesteś okłamywany.
Piloci wyznali prawdę w sprawie największego kłamstwa, jakie wmawiają pasażerom – wyznania w kokpicie podczas sesji „Zapytaj mnie o wszystko” dla pracowników linii lotniczych na platformie społecznościowej Reddit.
„Tak naprawdę niewiele możemy zrobić, aby nadrobić czas” – powiedział jeden z niezidentyfikowanych pilotów.
„Im dłuższy lot, tym więcej możemy zrobić, ale nadal mówimy o 5–10 minutach, a nie godzinie”.
W nowoczesnych samolotach pasażerskich skrócenie czasu lotu nie polega na „szybszym jeździe” – czy naciśnięciu przepustnicy i włączeniu dopalacza. Jeśli nie podróżujesz Concordem, w komercyjnym silniku odrzutowym, który ma dość stałą prędkość, nie ma przycisku doładowania.
Kapitan Nick Anderson z Wielkiej Brytanii powiedział: „Samoloty są zaprojektowane tak, aby latać w dość małym zakresie prędkości”. Condé Nast Traveller.
„Prawie zawsze latamy z maksymalną ekonomiczną prędkością”.
Latanie z większą prędkością nie tylko zwiększa zużycie paliwa, co jest największym kosztem dla linii lotniczych, ale także zwiększa zużycie samolotu. Obie te rzeczy oznaczają, że dział księgowości (i inżynierii) przewoźnika niechętnie pozwala swoim samolotom na zwiększanie maksymalnej prędkości przelotowej.
W rzadkich przypadkach wskazane jest, aby pilot osiągnął prędkość maksymalną, np. gdy przewozi wielu pasażerów podczas lotów łączonych lub gdy samolot jest potrzebny w innym miejscu sieci.
Jeśli naprawdę chcesz uniknąć opóźnień w podróży, pasażerom zaleca się podróżowanie wcześnie rano i w środku tygodnia poza szczytem.
„Wakacje niosą ze sobą zwiększone zapotrzebowanie na loty, a co za tym idzie, nieuniknione problemy” – powiedział Charlie Page, pilot Boeinga 787. Mężczyzna wskazuje.
Statystycznie rzecz biorąc, prawdopodobieństwo opóźnienia lub odwołania samolotu na początku dnia jest mniejsze, ponieważ nie był jeszcze używany na innych trasach i uniknięto „efektu domina” w postaci spóźnień innych połączeń.
W najgorszym przypadku istnieje również znacznie większa szansa na otrzymanie lotu zastępczego tego samego dnia, co zapobiegnie nieoczekiwanemu przesiadce na noc.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi