W Japonii rośnie obawa, że niezbędni zagraniczni pracownicy odwrócą się od rodzimego przemysłu w najbliższej przyszłości, gdy pandemia koronawirusa ograniczy przybyszów.
Chociaż ogólnie niechętnie przyjmuje imigrantów, Japonia posiada wewnętrzny program szkolenia technicznego dla zagranicznych pracowników, którego oficjalnym celem jest pomoc krajom rozwijającym się.
Care Support w Saitama City, które prowadzi dom i inne placówki opieki pielęgniarskiej, rozpoczęło rekrutację młodych ludzi z Wietnamu i innych krajów w 2019 roku.
Obecnie w programie stażowym lub na rezydencie „określonego pracownika wykwalifikowanego” przebywa 13 pracowników z zagranicy.
Ale nowi zagraniczni pracownicy, których Care Support planuje zatrudnić, nie mogą teraz wjechać do Japonii z powodu pandemii.
„Wszystkie zakłady opieki pielęgniarskiej cierpią z powodu chronicznych niedoborów siły roboczej” – powiedział przedstawiciel firmy Nikkei Asia. Chętnie zatrudniamy [foreign workers] tak szybko, jak to możliwe.”
Około 180 000 młodych ludzi dołączyło do siły roboczej po ukończeniu szkoły średniej w Japonii w zeszłym roku, o 70 procent mniej z 600 000 w 1990 roku.
Od lat 90. zagraniczni pracownicy otrzymują rekompensaty [this] Powiedział Shuhei Sugita, adwokat zaznajomiony z zagadnieniami związanymi z zatrudnianiem pracowników zagranicznych.
Rząd rozszerzył przyjmowanie niewykwalifikowanych pracowników zagranicznych, utrzymując jednocześnie zamkniętą pozycję wobec imigrantów przybywających do Japonii w nadziei na pobyt stały.
Program szkolenia trenerów został wprowadzony w 1993 r., aby przyjmować niewykwalifikowanych pracowników z krajów azjatyckich, ponieważ mogą oni przyczynić się do rozwoju swoich krajów ojczystych dzięki umiejętnościom, których nabyli w Japonii.
Według Ministerstwa Zdrowia, Pracy i Opieki Społecznej w Japonii w 1993 r. było około 600 000 zagranicznych pracowników, w tym nielegalnych, a do 2020 r. prawie potroił się do 1,72 mln.
Około 378 000 obcokrajowców pracowało w Japonii w ramach programu szkolenia trenerów pod koniec 2020 r., prawie dwukrotnie więcej niż pięć lat wcześniej, chociaż pandemia powstrzymała dalszy wzrost.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa