Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Najlepszy sposób na oszukiwanie”: wykwintna pizza podbija półki supermarketów w Wielkiej Brytanii | Pizza

„Najlepszy sposób na oszukiwanie”: wykwintna pizza podbija półki supermarketów w Wielkiej Brytanii | Pizza

IJeśli miałeś ochotę na pizzę, wybór w supermarkecie był prosty – świeży lub mrożony, cienki lub gruby, margherita lub pepperoni – ale rosnący apetyt Wielkiej Brytanii na wyśmienitą pizzę przyniósł mało znane włoskie specjały regionalne i egzotyczne dodatki do głównego nurtu.

Wzrost cen niegdyś tradycyjnej żywności wynika po części z popytu na dania gotowe, gdyż konsumenci wybierają dania gotowe, a nie dania gotowe czy fast foody. Tymczasem pizza nigdy nie była bardziej modna, a różne włoskie restauracje wzbudzają zainteresowanie tym podstawowym daniem.

Według analityków NIQ, przy prawie 1,8 miliarda funtów rocznie wydawanych w brytyjskich sklepach na świeżą i mrożoną pizzę, rynek ten jest ogromną nagrodą dla marek spożywczych z lukratywną luką w przypadku bardziej ekskluzywnych produktów spożywczych, w związku z pojawieniem się nowych nazw.

Na przykład sprzedaż Crosta & Mollica, która przyozdabia pizzę na zakwasie takimi składnikami, jak wędzona propola, ser fiori di latte i oliwki Taggiasca, wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatniego roku. Twierdzi, że jest jedyną marką kupowaną w sklepach w Wielkiej Brytanii, wyprodukowaną we Włoszech, gdzie jej pizze wypiekane są w piecach opalanych drewnem na kamieniach lawy z Etny.

„Zaobserwowaliśmy wyraźną zmianę popytu na prostą, wysokiej jakości pizzę o głębokim smaku” – powiedział David Milner, dyrektor generalny Crosta & Mollica. „Krótka lista składników staje się coraz ważniejsza.”

„Z biegiem lat brytyjskiemu konsumentowi coraz trudniej było znaleźć pizzę, którą Włoch uznałby za pizzę” – dodał, wskazując na kombinacje smakowe, takie jak kurczak tikka i fasolka po bretońsku.

Ale jeśli dopiero zaczynasz poznawać chleb na zakwasie, nie wahaj się poczekać, ponieważ chleb na zakwasie w stylu rzymskim może być jedną z nowych rzeczy, które warto przyswoić. Chleb na zakwasie staje się coraz bardziej popularny w menu pizzerii, a Crosta & Mollica dodała go do swojej oferty w zeszłym roku.

READ  Koszty pożyczek rządowych osiągnęły najwyższy poziom od 20 lat po tym, jak Bank Anglii potwierdził, że skup obligacji zakończy się w piątek | Wiadomości biznesowe
Pinsa, czyli połączenie pizzy w stylu rzymskim z niską zawartością cukru i tłuszczów nasyconych. Zdjęcie: Monte Racusin/Getty Images

Ponieważ ciasto pinsa zawiera więcej wody, ma „lżejszą, bardziej kruchą strukturę miękiszu przypominającą chmurkę” – wyjaśnia Milner. „Szybko włączyliśmy się w ten trend. W miarę jak coraz więcej konsumentów odkrywa i akceptuje ten styl bazy do pizzy, wierzymy, że istnieje potencjał dalszego rozwoju produktów i innowacji”.

Konkurencji nie brakuje w lodówkach supermarketowych, które są wypełnione produktami do domowej kuchni największych sieci restauracji, w tym Pizza Express i Franco Manca. Chociaż produkty marek restauracyjnych są na ogół droższe niż produkty innych marek lub zamienniki marek własnych, nadal są znacznie tańsze niż produkty kupowane w restauracji lub dostarczane.

Eve Edmonds, dyrektor ds. marketingu Franco Manca, twierdzi, że sieć wierzy, że na pierwszy plan wyjdą tradycyjne metody, tak jak miało to miejsce w przypadku Pinsy. „Rozwój różnych stylów pizzy zwiększa wiedzę na temat regionu we Włoszech i różnorodności tamtejszych ofert” – dodaje.

Pomiń promocję newslettera

Jednak inne wydarzenia na brytyjskiej scenie pizzy mogą wywołać zdziwienie we Włoszech.

Nowa oferta pizzy miejskiej Waitrose obejmuje pizzę o smaku carbonara z makaronem oraz pizzę „cheeseburger” z kiszonym ogórkiem i sosem burgerowym. Briefs radzi kupującym, aby „przygotowali się na iluzoryczne doświadczenie”, ponieważ kolekcja ma „wywoływać wrażenie, że biorą swój ulubiony kawałek pizzy z modnej miejskiej restauracji”.

„Miejska scena pizzy kwitnie, a restauracje otwierają się na całym świecie” – powiedziała Zoe Simons, dyrektor ds. rozwoju w Waitrose. „Chcieliśmy zaoferować naszym klientom ten sam wspaniały smak i trendy w domu” – dodała.