Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Arabsko-polska kandydatka na burmistrza Bostonu Anisa Al Sibi George, lat 47, opisała swoją walkę o tożsamość rasową i to, czy jest postrzegana jako osobowość kolorowa.

Nadzieja arabskiego polskiego burmistrza Bostonu ujawnia walkę z tożsamością etniczną

Kandydatka na burmistrza Bostonu polskiego pochodzenia arabskiego ujawniła, że ​​zaczęła identyfikować się jako kolorowa osoba dopiero w wieku dorosłym.

Anisa Al Sibi George, lat 47, powiedziała, że ​​wcześniej nie uważała się za osobę kolorową, ponieważ była długa historia kontrowersji dotyczących tego, do jakiej klasy rasowej pasowaliby Arabowie.

Jej komentarze wywołały nową debatę na temat rasizmu wśród Arabów-Amerykanów, którzy często nie otrzymują specjalnego rasistowskiego pola do sprawdzenia podczas wypełniania dokumentów.

Boy George zmierzy się we wtorek z radną miasta Bostonu i demokratką Michelle Wu o tytuł nie tylko pierwszej kolorowej osoby, ale także pierwszej kobiety burmistrza.

Arabsko-polska kandydatka na burmistrza Bostonu Anisa Al Sibi George, lat 47, opisała swoją walkę o tożsamość rasową i to, czy jest postrzegana jako osobowość kolorowa.

Arabsko-polska kandydatka na burmistrza Bostonu Anisa Al Sibi George, lat 47, opisała swoją walkę o tożsamość rasową i to, czy jest postrzegana jako osobowość kolorowa.

Boy George zmierzy się z tajwańsko-amerykańską kandydatką demokratów Michelle Wu

Boy George zmierzy się z tajwańsko-amerykańską kandydatką demokratów Michelle Wu

Odnosząc się do tożsamości etnicznej, Al-Sabi George opisał walkę o byt w społeczności arabskiej w Stanach Zjednoczonych, mimo że potrafił ją przedstawić jako białą.

„Znaleźliśmy się w tej dziwnej sytuacji, w której nie mamy miejsca, w którym moglibyśmy zostać zidentyfikowani jako Arabowie” – powiedział Al-Sabi George w niedawnym wywiadzie dla GBH News.

„To niefortunne, że Arabowie nie mają do zbadania tego przysłowiowego kwadratu i ważne jest, aby społeczeństwo arabskie było policzone, widziane, słyszane i uznawane”.

Al-Sabi George często mówiła o przeszkodach, z jakimi boryka się jej ojciec, muzułmański imigrant z Tunezji, oraz o wyzwaniach, z którymi, jak sądzi, będzie musiała się zmierzyć, gdy będzie jego córką. Jej matka katoliczka wyemigrowała z Polski.

Jej ojciec ostrzegł ją, że dziewczyna o arabskim imieniu może nigdy nie mieć szansy na zostanie burmistrzem ze względu na historię wybierania przez miasto białych mężczyzn europejskiego pochodzenia.

Esbi George zostanie pierwszą kobietą burmistrzem Bostonu, jeśli zdobędzie tytuł we wtorek

Esbi George zostanie pierwszą kobietą burmistrzem Bostonu, jeśli zdobędzie tytuł we wtorek

Issabi George, przez całe życie mieszkaniec Bostonu i były nauczyciel w szkole publicznej, zdobył duże miejsce w radzie miejskiej Bostonu w 2015 roku i zajął drugie miejsce we wrześniowej szkole podstawowej, mając bezpośredni pojedynek z Wu. kto wygrał but.

Powiedziała też, że nadal wierzy, że korzysta z przywileju białych – terminu używanego do opisania braku przeszkód, jakie biali ludzie napotykają w swoim codziennym życiu w porównaniu z osobami kolorowymi.

Uczennica burmistrza powiedziała również, że chociaż rodzina jej ojca pochodzi z Afryki Północnej, nie uważa się za Afroamerykankę, co jest używane do opisu Murzynów.

Pytanie, czy Arabowie powinni identyfikować ich jako osoby kolorowe, rozciąga się na samą społeczność arabsko-amerykańską.

26-letnia Noha Montaser, która określa się jako muzułmańska Amerykanka lub libijska Amerykanka, powiedziała, że ​​wzdryga się za każdym razem, gdy musi zaznaczyć pole „biała”, zamiast mieć możliwość identyfikowania się jako pochodząca z Afryki Północnej lub Bliskiego Wschodu.

„Nie identyfikuję się jako biały i to frustrujące, że muszę się identyfikować jako biały” – powiedziała.

Montaser powiedział również, że wybór jest bardzo frustrujący, ponieważ wielu Amerykanów pochodzenia arabskiego nie ma tego samego doświadczenia, co biali Amerykanie, a czynniki takie jak zasłona odgrywają rolę w życiu arabskich lub muzułmańskich amerykańskich kobiet.

Stanęli także w obliczu prześladowań, a uprzedzenia te wzrosły po atakach z 11 września.

„Ludzie tacy jak ja”, powiedziała, „musimy udowodnić Amerykę”.

Montaser waha się również, by nazywać siebie kolorową, „ponieważ rozumiem różnicę w doświadczeniach czarnych kobiet w tym kraju i nie czuję się komfortowo, mówiąc, że jestem osobą kolorową” – powiedziała.

Noha Montaser powiedziała, że ​​nie chce identyfikować się jako biała z powodu braku opcji dla mieszkańców Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu.

Noha Montaser powiedziała, że ​​nie chce identyfikować się jako biała z powodu braku opcji dla mieszkańców Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu.

Nadim Mazen, były członek Rady Miejskiej Cambridge, który jest arabskoamerykańskim i muzułmańskim Amerykaninem, powiedział, że brak funduszu na sprawdzanie obecności arabskich Amerykanów może również ograniczyć możliwości gospodarcze.

Jest to szczególnie ważne w przypadku potencjalnych umów o pracę, zwłaszcza z rządem federalnym.

„Kiedy jest to firma należąca do mniejszości, weteranów lub kobiet, ma to znaczenie” – powiedział Mazen.

„Ludzie robią wiele założeń dotyczących tego, które pola można sprawdzić”.

Mazen, który mieszka w Cambridge, powiedział, że nie wygląda na czarnoskórego, ale nie jest też postrzegany jako biały, zajmując coś, co określił jako rodzaj ruchomego okna.

„Nie powiem, że jestem osobą kolorową, czy nie, ale wiem, że ktoś taki jak ja spotyka się z większą dyskryminacją niż ktoś, kto jest mieszkańcem Cambridge z białej klasy wyższej”, powiedział Mazen.

Nadim Mazan powiedział, że oficjalnie nie identyfikuje się jako osoba kolorowa ani nie

Nadim Mazan powiedział, że oficjalnie nie identyfikuje się jako osoba kolorowa ani nie

Przełomowy moment w życiu wielu arabskich Amerykanów nadszedł wraz z atakami z 11 września, a wielu z nich nadal czuło się samotne i podejrzliwe 20 lat później.

Badanie przeprowadzone przez Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research przed rocznicą 11 września tego roku wykazało, że 53 procent Amerykanów ma nieprzychylne poglądy na islam, w porównaniu z 42 procentami, które mają pozytywne poglądy.

Muhammad Missouri, 38 lat, dyrektor wykonawczy Jetpac z Massachusetts, organizacji non-profit, która stara się budować władzę polityczną wśród muzułmańskich Amerykanów, powiedział, że poprzednie pokolenia Arabów koncentrowały się raczej na adaptacji niż na swojej tożsamości.

Missouri, arabsko-amerykański, powiedział: „Wśród młodych ludzi w społeczności arabsko-amerykańskiej widzisz ludzi, których celem jest budowanie rzeczywistej siły, a nie tylko siły dla siebie, ale dla społeczności jako całości”.

Młodzi Amerykanie pochodzenia arabskiego są bardzo dumni ze swojego dziedzictwa i uważają je za integralną część ich tożsamości jako Amerykanów.

Missouri powiedział również, że chociaż został zmuszony do zaznaczenia „białym” na formularzach spisowych – definiowanych jako „wszystkie osoby należące do jednej lub więcej narodowości lub grup etnicznych pochodzących z Europy, Bliskiego Wschodu lub Afryki Północnej” – nie bierze pod uwagę sam biały.

Powiedział, czy arabscy ​​Amerykanie pasują do szerszej kategorii jako osoby kolorowe, pozostaje przedmiotem debaty w społeczności, dodając, że niektórzy „biali arabsko-amerykańscy” wolą identyfikować się z białymi.

„To będzie płynna rozmowa, którą będziemy kontynuować” – powiedział.

Były burmistrz-elekt miasta – demokrata Marty Walsh – zrezygnował z funkcji sekretarza pracy USA za prezydenta Joe Bidena.

Walsh został zastąpiony na podstawie reprezentacji przez Kim Janney, która została zaprzysiężona 24 marca jako pierwsza kobieta Bostonu i pierwszy czarny burmistrz.