Deo Munyakazi rozświetlił Kigali Arena w poniedziałek pieśnią pokoju, grając tradycyjną muzykę Inanga i Ikinyuguri podczas koncertu afroeuropejskiego Maisha, z okazji powrotu koncertów muzyki na żywo w Kigali.
Impreza wieczorna, zorganizowana przez Unię Europejską i Unię Afrykańską, zgromadziła 1500 osób.
Celem tej koncepcji było sprowadzenie afrykańskich i europejskich muzyków i instrumentalistów na tę samą scenę, aby zintegrować muzykę.
Echo
Stajnia składająca się z 12 mieszanych muzyków – Tito Uribe, belgijskiego pianisty Jeffa Neve’a, francuskiego saksofonisty Guillaume’a Perretta, angielskiego zdobywcy nagrody Grammy Jossa Stone’a, kenijskiego basisty Nyati McAdam’a i Nancy Mutez, tradycjonalistki z Zimbabwe Munyakazi – występowała w jednym zespole. podekscytowany tłum w Kigali Arena jest nazywany.
Pochodzili z Tanzanii, Kenii, Polski, Etiopii, Zimbabwe, Belgii, Francji, Maroka i Rwandy.
Artyści, którzy mieli tylko 48 godzin na wspólne próby, często występowali w mieszanych parach afroeuropejskich, ostatecznie wprowadzając więcej muzyków z wielu krajów jednocześnie, zapewniając prawdziwą mieszankę muzyki.
Jedyną gwiazdą na koncercie była Fatma Songoro, węgiersko-tanzańska saksofonistka.
Fani muzyki na poniedziałkowym koncercie Maishy w Kigali Arena. zdjęcie | Kurtuazja
„To była wspaniała mieszanka melodii Zimbabwe, francuskich rytmów, polskich instrumentów dętych, rytmów marokańskich, smyczków etiopskich, tanzańskich i rwandyjskiego klimatu, zmieszana z mieszanką mecha AU i UE” – powiedział jeden z gości imprezy.
Plac rozbrzmiewał mieszanką melodii, gdy tancerze Kigali, głodni rozrywki na żywo, cieszyli się chwilą.
Jednak trudne realia tamtych czasów nie były za późno, ponieważ wszyscy uczestnicy imprezy musieli najpierw przejść szybki test na Covid-19 przy wejściu, a następnie poczekać, aby przedstawić negatywny wynik, zanim zostaną wpuszczeni.
Był to żmudny i żmudny proces, ale nie odstraszył publiczności, która nie mogła się doczekać wejścia na darmową arenę koncertową. W dobie pandemii kwestie zdrowia i bezpieczeństwa pozostają sprawą najwyższej wagi.
cudowna dostawa
Chociaż plac nie był nawet w połowie zapełniony, biorąc pod uwagę jego pojemność, wejście było pełne, ponieważ ludzie ustawili się w kolejce, aby przejść test na Covid-19 i cieszyć się rzadką okazją koncertu w październiku pośród surowych zasad Covid.
Przetestowanie ponad 1500 osób na miejscu w ciągu zaledwie kilku godzin, aby móc uczestniczyć w koncercie, wymagało wielu przygotowań i zasobów, ale było warto, biorąc pod uwagę, jak występy uszczęśliwiały ludzi.
Thomas Hoygbert, szef polityki i współpracy w misji Unii Europejskiej w Unii Afrykańskiej, nazwał to cudem.
„Zrobiliśmy to ponownie. Cały cud został przygotowany w ciągu 48 godzin, a ponad 1500 osób dołączyło do fuzji afrykańsko-europejskiej muzyki.”
Imprezowicze od DJ-ów, prezenterów, organizatorów imprez i tych, którzy pracują nad protokołami imprez i zabezpieczeniami, po drukarki T-shirtów i inne gadżety.
Pracownicy branży rozrywkowej, którzy żyli w wydarzeniach i rozrywce na żywo, walczyli o utrzymanie się na powierzchni od wybuchu pandemii w zeszłym roku, ale teraz koncerty i wydarzenia przyniosły promyk nadziei w gospodarce koncertowej.
W Rwandzie ponownie otwarto bary, restauracje i inne firmy rozrywkowe, a fakt, że godzina policyjna kończy się teraz o północy, pomaga wielu z tych firm wracać do życia, gdy próbują wyzdrowieć po skutkach pandemii.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”