Okazuje się, że rynek smartfonów wciąż potrafi zaskakiwać – do pewnego stopnia. Prawie na pewno można powiedzieć, które firmy są obecnie na pierwszym i drugim miejscu na rynku amerykańskim. Otrzymasz jednak wybaczenie, że zrobiłeś podwójne zdanie po usłyszeniu, że Motorola utrzymała trzecie miejsce, według nowych danych Counterpoint Research.
Dla marki nie była to szczególnie płynna dekada lub dwie. Dominująca nazwa na przełomie tysiącleci, w tym post-iPhone’owym świecie dla firmy było ciężko. Po kilku ogromnych stratach Motorola podzieliła się na dwie części, sprzedając swoje skrzydło Mobility firmie Google w 2011 roku.
Lenovo było znacznie bardziej stabilnym domem dla poprzedniej marki. Jego sukcesy można częściowo przypisać decyzji o odejściu w dużej mierze od rynku high-end zdominowanego przez wspomniane marki. W szczególności Brazylia i Indie stały się głównymi rynkami dla firmy. Stany Zjednoczone również pozostały ostoją – a mrok stada na poziomie średnim i budżetowym stworzył pustkę, którą firma z przyjemnością wypełniła.
Według danych Counterpoint, Motorola odnotowała oszałamiający wzrost o 131% rok do roku w 2021 roku. To sprawia, że firma jest drugim smartfonem wycenianym poniżej 400 USD w USA i trzecim w sumie. W szczególności jego telefony poniżej 300 USD zyskały na popularności, a Moto przechwyciło około 10 USD całego rynku.
Nie jest to powrót do dominacji w 2008 roku, ale to najlepszy wynik firmy, odkąd smartfony zdominowały rynek telefoniczny. Dużą rolę odegrali dostawcy usług przedpłaconych, tacy jak Metro, Cricket i Boost – obecnie kontrolują około 28% tego rynku. Najważniejsze są jednak nazwiska, których nie ma na tej liście. W branży minęło kilka dziwnych lat i jasne jest, że Lenovo było dobrze przygotowane do ataku.
Po dodaniu do amerykańskiej listy podmiotów Huawei praktycznie nie działa. Po sprzedaży dużej części swoich prac badawczo-rozwojowych Google (znowu?), HTC po cichu poszło na dobrą noc, decydując się zamiast tego skupić się na wirtualnej rzeczywistości (jury nadal się nie sprawdza). Ale największą nieobecność jest LG.
W kwietniu ubiegłego roku południowokoreański producent sprzętu całkowicie opuścił rynek smartfonów. W przyszłości firma LG będzie nadal wykorzystywać swoją wiedzę na temat telefonów komórkowych i rozwijać technologie związane z mobilnością, takie jak 6G, aby pomóc zwiększyć konkurencyjność w innych obszarach biznesowych. Firma poinformowała wówczas, że podstawowe technologie opracowane w ciągu dwóch dekad działalności biznesowej firmy LG zostaną zachowane i zastosowane w obecnych i przyszłych produktach.
Wydaje się, że to posunięcie całkowicie otworzyło na rynku dziurę w kształcie Motoroli. Do sukcesów producenta smartfonów przyczynił się także jego status starej marki. Oznacza to, że chociaż może trochę wyblakło ze świadomości, wciąż jest wystarczająco dobrej woli z czasów swojej świetności, aby przyspieszyć decyzje zakupowe. Jeśli masz napięty budżet i kupujesz telefon za 300 USD w, powiedzmy, Walmart, prawdopodobnie skłaniasz się ku nazwie, którą znasz – nawet jeśli pochodzi ona z czasów świetności Razr kilkadziesiąt lat temu. I wiesz co? Nie pomylisz się. Firma nadal ma udokumentowane doświadczenie w tworzeniu solidnych telefonów budżetowych.
Więc tak, nazywamy to powrotem. Na pewno cię nie zatrzymam.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów