W ramach transakcji MOL zlikwidował także 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji.
Grupa MOL wejdzie na polski rynek paliw przejmując od Grupy LOTOS 410 stacji paliw. Według firmy wejście na największy rynek w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kamień milowy dla Grupy MOL w jej ambicjach rozbudowy sieci.
Niezwłocznie rozpocznie się wprowadzanie marki MOL, w tym lokali Fresh Corner, które serwują klientom jedzenie i kawę.
Transakcja jest następstwem decyzji Komisji Europejskiej z lipca 2020 r. o wyrażeniu zgody na przejęcie Grupy LOTOS przez PKN Orlen, pod warunkiem przeprowadzenia sprzedaży pakietu zabiegowego w celu zapewnienia zdrowej konkurencji w Polsce.
W ramach transakcji MOL sprzedał również 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji, otwierając PKN Orlen drogę do wejścia na detaliczny rynek paliw na Słowacji i Węgrzech.
Grupa MOL chce jak najszybciej zakończyć proces zmiany nazwy nowej sieci. Stacje paliw Slovnaft Polska działające w południowej Polsce również zostaną przekonwertowane na działanie pod marką MOL, co zwiększy łączną liczbę polskich sieci MOL do blisko 500.
MOL jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku, a około 20% jego zagranicznych inwestorów to Polacy.
Powiązane treści
omówić
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu