Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Moda Hitchcocka”: Gala Met na cześć Karla Lagerfelda |  Karl Lagerfeld

„Moda Hitchcocka”: Gala Met na cześć Karla Lagerfelda | Karl Lagerfeld

Fun, Fendi, ale mam nadzieję, że nie ma futra, 65-letnia kariera zmarłego projektanta mody Karl Lagerfeld Będzie tematem ogromnej wystawy w nowojorskim Metropolitan Museum of Art wiosną przyszłego roku, a także obejmie obchody – lub galę Met – w maju.

Przemawiając na konferencji prasowej w Paryżu, Anna WintourPomysł pojawił się wkrótce po śmierci Lagerfelda w 2019 roku, powiedział redaktor naczelny amerykańskiego Vogue i emerytowany współprzewodniczący programu.

Opisując projektanta jako przyjaciela, króla handlu, myśliciela i „najbardziej oczytaną osobę, jaką kiedykolwiek znałam”, powiedziała: „Carl wolałby raczej niepokoić się pomysłem, aby jego ubrania pojawiły się w muzeum .

„Nienawidził pomysłu, by moda stała w miejscu na tyle, by zaimponować jej spojrzeniem wstecz”.

Pierwotnie zaplanowane na 2021 r. wydarzenie zostało przełożone z powodu pandemii Covid.

Pełny tytuł wystawy, Karl Lagerfeld: linia piękna, nosi nazwę teorii piękna Hogartha z 1753 r., opisanej w The Analysis of Beauty i skupia się na przekształceniu dwuwymiarowych rysunków Lagerfelda w trójwymiarowe ubrania.

Lagerfeld z pięcioma siostrami Fendi, szefami włoskiego domu mody. Zdjęcie: Vittoriano Rastelli/Corbis/Getty Images

Na wystawie zostanie zaprezentowanych ponad 150 elementów odzieży, obejmujących karierę projektantki jako dyrektor kreatywny Chloé, Fendi, kanałoraz jego wytwórnię Karla Lagerfelda i pracę w Balmain i Patou.

Wystawa skupi się na dwóch liniach piękna – jednej prostej i jednej serpentynowej – zwieńczonych dziesięcioma spojrzeniami, które skupiają się na satyrycznej stronie Lagerfelda.

Ubrania są bardziej podatne na jego czarno-biały mundur i zawierają powiedzenie lub karlizm, który mówi, że „spodnie jogger to znak porażki”.

W chwili śmierci Lagerfeld był dyrektorem kreatywnym trzech marek – Chanel, Fendi i jego tytułowej wytwórni. Jednak, jak potwierdzają fani jego aforyzmów („Moda to ostatni etap przed tandetnym”) i jego kotka (Choupette), wpływ projektanta wykroczył daleko poza wybieg, ilustrując sposób, w jaki moda przeniknęła do szerszej kultury. Niewykluczone, że ubrania na ceremonii, które byłyby inspirowane projektem Lagerfelda, gdyby nie projekt Lagerfelda, wpłynęłyby na jego znakomitą obecność.

READ  Harry i Meghan są źli, że po poronieniu zostali sfotografowani w centrum medycznym

Ręczna postać rzadko widywana bez okularów przeciwsłonecznych, koszulek z kołnierzykiem Hilditch & Key, rękawiczek do jazdy, uroczej dietetycznej coli i śnieżnobiałego kucyka, Lagerfeld był tą rzadką rzeczą – projektant znany jako ludzie, którzy je noszą.

Muzyk Pharrell Williams, aktorka i aktorka Cara Delevingne z Lagerfeldem w Paryżu, 2017.
Muzyk Pharrell Williams oraz aktorka i aktorka Cara Delevingne z Lagerfeldem w Paryżu, 2017. Zdjęcie: Bertrand Rendov Petroff/Getty Images

„To była moda Hitchcocka” – powiedział Andrew Bolton, koordynator odpowiedzialny za Fashion Institute. „Na jego wybiegu zawsze była reprezentacja Karla”.

Możliwe, że wizerunek jego marki, tak popularny jak znaczki, pojawi się w jakiejś formie na czerwonym dywanie w maju.

Wśród sławnych gospodarzy (w zeszłym roku poetka Amanda Gorman, a wcześniej Harry Styles) prawdopodobnie będą Pharrell Williams, który regularnie nosił Chanel Lagerfeld na imprezach publicznych. Przemawiając na konferencji prasowej, muzyk powiedział: „Po raz pierwszy usłyszałem o Chanel w Notorious BIG w latach 90.” – powiedział Williams. „Wybacz mi za to [saying] To, ale kojarzę Karla z Chanel o wiele bardziej niż Gabrielle [Bonheur “Coco” Chanel].

„Czuję się bardzo szczęśliwy, że tego doświadczyłem.

To dopiero trzeci raz, kiedy Met organizuje pokaz poświęcony projektantowi, po Alexandrze McQueenie w 2011 roku (zmarły w 2010 roku) i założycielu japońskiego Comme des Garçons. Rey Kawakubo w 2017 roku.

Bolton zgodził się z Wintourem, że Lagerfeld „byłby w 100% przerażony tym pomysłem i nigdy niestrudzenie powtarzał mi, że moda to nie sztuka i że moda nie powinna pojawiać się w muzeum”, ale opisał wystawę jako esej więcej niż retrospektywa. „Wiedzieliśmy, że woli patrzeć w przyszłość niż patrzeć wstecz” – powiedział.

Temat nie jest całkowitym odejściem od zeszłorocznego kontrowersyjnego „poza zasięgiem” pozłacanego glamour, który został zbadany pod kątem czasu z Światowy kryzys gospodarczy po epidemii. Kreacje Lagerfelda, które obejmują bouffantowy garnitur i duże perły w Chanel, sztuczne futro w Chloé, pikowania na wszystkim, od sukienek po torebki, suknie ozdobione rustykalnymi kokardkami, nie wspominając o logo podwójnego C, które rutynowo zmienia się w cztery kształty.

READ  Tencent przejmuje 1C Entertainment Group
Lagerfeld na pokazie Chanel z modelkami Naomi Campbell, Claudią Schiffer, Amber Vallettą, Kate Moss i Stellą Tennant w Paryżu, październik 1996.
Lagerfeld na pokazie Chanel z modelkami Naomi Campbell, Claudią Schiffer, Amber Vallettą, Kate Moss i Stellą Tennant w Paryżu, październik 1996. Zdjęcie: William Stevens/Jama-Ravu/Getty Images

Projektant również nie jest pozbawiony kontrowersji. Po utracie ponad 90 funtów na ścisłej diecie, co zostało później udokumentowane w książce, Adele słynnie opisała go jako „trochę gruby” A w 2017 roku wywołał oburzenie, gdy Skutki Holokaustu Nawiązując do polityki imigracyjnej kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Błędem byłoby ignorowanie związku Lagerfelda z futrami, który rozpoczął się pod koniec lat 60. w Fendi. „że to [complicated]– powiedział Bolton. „Nie kolekcjonujemy już futer, mamy tylko elementy historyczne, ale były one ogromną częścią jego spuścizny, więc włączyliśmy kilka elementów. Nie wierzę w cenzurowanie historii, wierzę w umieszczanie jej w kontekście”.

„Chciałbym skontaktować się z PETA, aby poinformować ich, co robimy i co myślą. Będą mieli własne zdanie”.

Jeśli chodzi o to, czy zobaczymy Fur Fendi na czerwonym dywanie w maju, Bolton odpowiedział: „Nie sądzę jednak, że zobaczymy go na przyjęciu. Nie, nie”.