W tym tygodniu w Long Beach odbyła się 15. edycja World Enhanced Expo (AWE). W programie dominowała technologia rzeczywistości mieszanej (MR) w Oculus Quest i Apple Vision Pro, a także boom na mobilne narzędzia AR, a sztuczna inteligencja zauważalnie spadła. To tyle, jeśli chodzi o moje oczekiwania co do programu.
AWE jest bardzo dobrze zaprogramowane, z 500 głośnikami na dwunastu ścieżkach w trzy dni. Program obejmował pogawędkę przy kominku z wynalazcą Oculusa, Palmerem Lucky’m, ciekawe muzeum XR, pierwszych 101 członków Galerii sław AWE oraz coroczną galę rozdania nagród Auggie Awards. Na parkiecie obecnych było 300 wystawców, a silną pozycję zaprezentowali twórcy treści rozrywkowych XR.
AWE zawsze zaczyna się od przemówienia współzałożyciela i dyrektora generalnego Uriego Inbara „State of the XR Union”. Otworzyło się jak zwykle z kilkoma komputerowymi gagami. W tym roku wszedł na scenę w okularze Vision Pro i często korzystał z filtrów twarzy, aby dodać humoru i elegancji swojemu dwudziestominutowemu przemówieniu.
Inbar podkreślił rozwój branży. Slajdy zawierające szacunkową wielkość rynku XR o wartości 35 miliardów dolarów (ARTillery Intelligence), siedem wielkich ogłoszeń związanych z „. Teraz!” Inbar zakończył swoje przemówienie znaczną dozą humoru, przedstawiając slajd swoich prognoz na przyszłość
We wtorek rano pojawili się także główni sponsorzy i ogłoszenia firm Niantic, Qualcomm, Snap i Zappar dotyczące rzeczywistości rozszerzonej i narzędzi do produkcji obliczeń przestrzennych na urządzeniach mobilnych. Niantic, firma odpowiedzialna za popularną grę PokemonGo, otworzyła własne studio Niantic z technologią WebXR. Nie ma potrzeby pobierania aplikacji. Działa w przeglądarce. Użytkownicy mogą korzystać z kotwic przestrzennych, aby umieszczać swoje dzieła w określonych lokalizacjach geograficznych w świecie fizycznym.
Niantic wydało także zaktualizowaną wersję Scaniverse. Wykorzystując nową technologię o nazwie Guasian Splatting, aplikacja skanująca w ciągu kilku sekund wykonuje przechwytywanie wolumetryczne przy użyciu kamer smartfonów i sztucznej inteligencji działającej lokalnie na urządzeniu. To jest zabójca kategorii. Nikt w Vol nie może konkurować z czymś tak szybkim, darmowym i wysokiej jakości.
Jamie Keane rozpoczął swoje wystąpienie w Meta, przedstawiając przykłady udanych zastosowań rzeczywistości mieszanej w przedsiębiorstwach i edukacji, podkreślając, że zabójczym zastosowaniem VR są szkolenia i symulacje, wykorzystując pielęgniarstwo jako przykład jej zastosowania w szkolnictwie wyższym.
Powtarzając Inbara, Anand Das, dyrektor ds. aplikacji rzeczywistości mieszanej w firmie Meta, był bardzo entuzjastycznie nastawiony, dzieląc się statystykami ilustrującymi postęp Meta: 2 miliardy dolarów wydane na Quest Store, 500 tytułów wydane na Quest, jedną piątą na MR i ponad 10 milionów zarobionych dolarów 20 programistów.
„Dzisiaj z radością ogłaszamy po raz pierwszy na AWE, akcelerator aplikacji lifestylowych Meta Quest” – oznajmił Das, wiwatując. „To nowy sześciomiesięczny program dla programistów i założycieli Quest, mający na celu prototypowanie nowych doświadczeń związanych ze stylem życia za pomocą rzeczywistości mieszanej i sztucznej inteligencji. Chcemy wspierać założycieli zainteresowanych tworzeniem zabawnych i angażujących doświadczeń konsumenckich, które wykorzystują supermoce platformy Meta Quest w wyłaniającym się stylu życia. kategoriach takich jak jedzenie, sztuka, muzyka i rzemiosło”. Oraz randki, moda, uroda i rzeczy, których nawet nie mieliśmy, pomyślałem. Akcelerator zapewnia finansowanie zalążkowe prototypów, dostęp do produktów technicznych i zasobów projektowych oraz zindywidualizowaną opiekę mentorską.
Dyrektor techniczny Snap, Bobby Murphy, po raz kolejny wygłosił swoje przemówienie i wziął udział w pogawędce przy kominku z dyrektorem ARtilery Mikiem Bolandem. Wystąpienie Murphy’ego dotyczyło przede wszystkim najnowocześniejszych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji w Snap Lens Studio, ich silniku gry. Najpierw omówił liczne postępy w mobilnej rzeczywistości rozszerzonej, narzędzia, które Snap już stworzył, oraz wynikające z tego doświadczenia stworzone przez miliardy użytkowników. „Chcemy szerzyć sztuczną inteligencję na świecie” – powiedział. Twórcy mogą teraz odbierać obrazy GenAI w Lens Studio. Wcześniej użytkownicy musieli udać się do Turbosquid lub Sketchfab firmy Epic Games, aby wybrać zasoby do doświadczeń AR.
Connell Gauld, dyrektor ds. technicznych w firmie Zappar, zaprezentował poważną aktualizację silnika gier AR Zap.works, zwanego teraz Mattercraft, opartego na przeglądarce środowiska do tworzenia treści 3D oraz narzędzia programistycznego WebXR niewymagającego kodu, które stanowi znaczące zwiększenie możliwości w grafika Ruch, przejrzyste wideo, globalne śledzenie i możliwości urządzenia. Działa również ze słuchawkami.
Qi Xu, założyciel i dyrektor generalny XReal, producenta najpopularniejszych i odnoszących największe sukcesy okularów AR, twierdzi, że jego firma ma obecnie 45% rynku okularów AR. Największy sukces odnieśli z Air 2, funkcją dublowania ekranu, którą można podłączyć do smartfona i wyświetlać jego ekran w postaci 200-calowego ekranu, który można zobaczyć z odległości kilku stóp. XReal wprowadził Beam Pro, niestandardowe urządzenie z Androidem za 200 dolarów, zaprojektowane specjalnie dla słuchawek. Posiada podwójny aparat, pozwalający na fotografię stereoskopową, podobnie jak Vision Pro.
Palmer Lackey, założyciel Oculusa, jest główną atrakcją każdego pokazu, w którym uczestniczy, zwłaszcza AWE. Ludzie podążali za nim po sali wystawowej, mając nadzieję na zrobienie sobie selfie. Lucky był w tym dobry, rozmawiał z dziesiątkami ludzi, którzy się do niego zwracali.
Był to pierwszy występ Lucky’ego w AWE od 2018 roku i dobrze wpisuje się w historyczny temat tego 15. dorocznego programu. Jako mówca Lucky jest bardziej gwiazdą rocka. Człowiek jest maszyną do gryzienia dźwięków.
„Kiedy jesteś mądrym dzieckiem, wszyscy chcą z tobą rozmawiać. Kiedy jesteś mądrym facetem, nikogo to nie obchodzi”. -Palmer Lucky
Lucky obiecał dalej Stephanie Riggs. Shankar jest założycielem i dyrektorem generalnym Bigscreen, który stworzył nowy Zestaw słuchawkowy Biscreen Beyone PC VR.
„Uważam, że jedną z najważniejszych zalet młodego człowieka jest wiek. Ludzie chcą ci pomagać, gdy jesteś młody” – powiedział Lackey. „Bardzo na tym skorzystałem na początku mojej kariery. Jednym z powodów, dla których John Carmack chciał ze mną porozmawiać, był fakt, że miałem 19 lat. Kiedy jesteś mądrym dzieckiem, każdy chce z tobą rozmawiać. Kiedy jesteś genialnym człowiekiem, nikogo to nie obchodzi.”
Lucky dotrzymał obietnicy ujawnienia się, ale było to sprzeczne z oczekiwaniami. Nie ma nic do pokazania, ale zabrał ze sobą rekwizyt, vintage gogle Oculus DK-1 VR. Lucky powiedział tylko tyle Jego nowy zestaw słuchawkowy do wirtualnej rzeczywistości był kontynuacją pracy Andurila w dziedzinie obronności. Jego uwagi na temat dziesięcioletniego prototypu pozwoliły mu, podobnie jak Inbar, potwierdzić sukces VR w ostatniej dekadzie. Lackey powiedział, że problemem są przesadne oczekiwania. „Ludzie nie rozumieją, jak daleko zaszły sprawy”.
Wracając do tematu historii, legendarny profesor Tom Furness z Uniwersytetu Waszyngtońskiego wygłosił wykład na temat swojej długiej historii z rzeczywistością wirtualną, sięgającej 1966 roku, kiedy był młodym porucznikiem Sił Powietrznych, który zastanawiał się nad czynnikiem ludzkim kluczowym dla projektowanie samolotów myśliwskich. Ference poświęcił swoją karierę na projektowaniu tego, co nazywa „płaszczyzną walki umysłu”.
Niestety nie mam już czasu i miejsca, aby zagłębiać się w ten wspaniały, 15. doroczny pokaz XR. Jako zwiastun, oto zdjęcie Nintendo Virtual Boy z 1999 roku, znajdujące się w Muzeum Historii XR. Jest tak wiele do zobaczenia i opowiedzenia, że nie da się tego zmieścić w jednej historii. Wkrótce opiszę niektóre z moich doświadczeń na parkiecie wystawowym, zwycięzców nagród Oggie i nagród Best in Show.
Wreszcie posłuchaj Dwusetny podcast „This Week in XR” został nagrany na żywo Na scenie w AWE w czwartek, 20 czerwca. W kapsule znajdują się współgospodarze profesor Charlie Fink i dyrektor generalny studia Ted Schilwitz, a także goście specjalni: dyrektor programu AWE Sonny Haskins, programista i bloger Tony Vitiello, Cosmo Scharf, założyciel VRLA i Jenny Lurie, założycielka Eye-Q Productions. Haskins wykonała doskonałą robotę podczas swojej inauguracyjnej podróży jako dyrektor programowa konferencji. W podcaście dzieli się historią tworzenia serialu i swoją niesamowitą osobistą podróżą.
Więcej o AWE 2024
AWE 2024: Wszystkie doświadczenia AR, VR i haptyczne na Augmented World Expo (David Lomb/CNET)
AWE zaczyna się w Long Beach (Dean Takahashi/Venture Beat)
Do obsługi rozszerzonej wystawy światowej używałem okularów Meta Ray-Ban i Apple Vision Pro (Ian Hamilton/PrześlijVR)
4 nowe rzeczy, które widzieliśmy na AWE 2024, które sprawią, że zapragniesz AR i VR w swoim życiu (Scott Stein/CNET)
WSPANIAŁE: funkcjonalne buty do chodzenia Freeaim, kilka zdjęć nowych rękawiczek WEART… i selfie z gigantycznym kurczakiem! (Tony Vitiello / Scarred Ghost)
AWE: funkcjonalne rękawiczki dotykowe HaptX, test teleportacji Varjo i reklama Palmera Luckeya! (Tony Vitiello / Scarred Ghost)
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów