Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Miliony rodzin nie mają dostępu do tanich usług szerokopasmowych

Miliony rodzin nie mają dostępu do tanich usług szerokopasmowych

  • Shiony McCallum
  • reporter technologii

Źródło obrazu, Getty Images

Według nowego raportu regulatora telekomunikacyjnego Ofcom, ponad połowa gospodarstw domowych o niskich dochodach w Wielkiej Brytanii nie wie o umowach szerokopasmowych.

Martwi się, że ludzie nie otrzymują właściwych porad, jeśli chodzi o przejście na taryfę socjalną.

Taryfy społecznościowe to tanie umowy szerokopasmowe, które oferują klientom korzyści i koszty od 10 do 20 funtów miesięcznie.

Ofcom twierdzi, że miliony rodzin mogłyby zaoszczędzić około 200 funtów rocznie, zmieniając.

Chociaż jedzenie te oferty Czterokrotnie od stycznia zeszłego roku, a większość ludzi wciąż traci oszczędności, o których mówisz.

Według regulatora jednym z głównych powodów jest to, że rodziny nie wiedzą o umowach.

Zredukowane taryfy socjalne pozwalają rodzinom w Wielkiej Brytanii, które otrzymują świadczenia rządowe, takie jak Universal Credit, Pension Credit, Jobseeker’s Allowance i Income Support, płacić mniej za dostęp do Internetu i komunikację.

Obecni dostawcy to BT, EE, SMARTY, Community Fibre, NOW, Sky, Virgin Media, KCOM, Hyperoptic, G Network i VOXI.

Ofcom twierdzi również, że wzywa TalkTalk i O2 do wprowadzenia taryf społecznościowych odpowiednio na rynku usług szerokopasmowych i komórkowych.

Według Ofcom około 4,3 miliona gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii ma dostęp do tańszej usługi szerokopasmowej, ale tylko około 220 000 osób – czyli 5% gospodarstw domowych – jest obecnie zapisanych do oferty.

Grupy konsumenckie wzywają klientów do natychmiastowego działania i przyjrzenia się dostępnym pakietom – zwłaszcza biorąc pod uwagę kryzys związany z kosztami utrzymania.

Według Ofcomu Śledź przystępność cenową Jedno na trzy gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii ma problemy ze świadczeniem usług komunikacyjnych, co odzwierciedla ciągłą presję, na jaką narażeni są ludzie.

kampania uświadamiająca

Strażnik jest zaniepokojony, że dostawcy usług szerokopasmowych wciąż nie informują milionów klientów o tym, jak znaleźć i zarejestrować się w tych pakietach.

Spośród kwalifikujących się klientów, którzy znają definicje społeczne, większość słyszała o nich za pośrednictwem mediów społecznościowych i telewizji.

Ale tylko 9% dowiaduje się o taryfach społecznościowych za pośrednictwem swojego dostawcy. Ofcom twierdzi, że podkreśla to, w jaki sposób branża musi skutecznie promować swoje taryfy socjalne i ułatwiać ich znajdowanie.

Lindsey Fossell, dyrektor ds. sieci i komunikacji w Ofcom, powiedziała, że ​​uważa, że ​​dostawcy usług szerokopasmowych powinni pójść dalej „w czasie, gdy te oszczędności mogą mieć ogromne znaczenie”.

„Wzywamy każdego, kto myśli, że może kwalifikować się do zniżki, aby skontaktował się ze swoim dostawcą już dziś i potencjalnie zaoszczędził setki funtów” – powiedziała.