Jednak niepewność co do polityki energetycznej w ciągu ostatnich dwudziestu lat oznaczała, że zbudowano niewiele nowych stacji, pozostawiając Wielką Brytanię z flotą starych stacji benzynowych.
Ponad połowie z nich grozi zamknięcie w ciągu najbliższych kilku lat, co zmniejszyłoby moce wytwórcze o 15 gigawatów i pozostawiłoby jedynie 12 gigawatów istniejących elektrowni dostępnych w krajowej sieci energetycznej.
Oczekuje się już, że nowa moc wyniesie 9 GW, co da łącznie 21 GW
To jednak za mało w porównaniu z 22–28 gigawatami elektrowni opalanych gazem, które według szacunków rządu będą potrzebne w 2035 r., aby utrzymać włączone światła.
Nowe elektrownie będą czerpać większość swoich dochodów z opłat za energię – pieniędzy zapewnianych przez rząd na budowę elektrowni i utrzymywanie ich w stanie gotowości.
Jeśli jednak ją włączą, dostaną więcej pieniędzy za wygenerowaną przez siebie energię.
Keisha Cushman, zastępca dyrektora Energy UK, która reprezentuje dostawców, powiedziała: „Droga do zera netto wytyczona przez Komisję ds. Zmian Klimatu obejmuje niewielką, ale nieustanną rolę gazu w zapewnianiu bezpieczeństwa dostaw, ale rząd musi także zadbać o to, aby gaz wyraźną ścieżkę dekarbonizacji dla tych zakładów.”, albo poprzez wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla, albo przez wodór.
Jednakże baronowa Brown, wiceprzewodnicząca Komisji ds. Zmian Klimatu, stwierdziła: „To rozczarowujące, że rząd wydaje się skupiać na paliwach kopalnych jako rozwiązaniu tymczasowym, a nie na długoterminowym magazynowaniu energii jako bezpiecznym rozwiązaniu”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa