Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Mike Ashley jest smaczniejszy”: właściciel Sports Direct ma nowego szefa | zestaw zamrażarki

drUbrany w codzienną koszulę i kurtkę z jasnobrązowymi włosami i gładkimi włosami z tyłu, Michael Murray żartuje z ekipą filmową podczas kręcenia klipu w mediach społecznościowych w otoczeniu szklanych ścian od podłogi do sufitu w londyńskiej siedzibie głównej. zestaw zamrażarki.

Ponieważ 32-letni były promotor klubu nocnego przejmuje w tym tygodniu stery biznesu detalicznego, który jest właścicielem Sports Direct, House of Fraser i Flannels, nie może być wyraźniejszego wskazania zmieniającego się wizerunku na szczycie firmy, którą założył jako ojciec, żona Murraya, Mike Ashley.

Ashley, większościowy udziałowiec Fraser, który pozostanie dyrektorem wykonawczym w zarządzie, ma trudne relacje z mediami, rzadko udziela wywiadów czy konferencji prasowych.

Zanim Sports Direct pojawił się w 2007 roku, był tak samotny, że jedyne dostępne mu zdjęcie pochodziło z lat 70., kiedy był trenerem hrabstwa squash. Od tego czasu Ashley pojawiał się przed parlamentarzystami i co roku prezentował analitykom i mediom, ale wyraźnie czuje się niekomfortowo w świetle reflektorów i prowadzi Fraser jako półprywatną firmę pod kontrolą swoich 67% udziałów.

Z kolei Murray publikuje aktualizacje dotyczące pracy w mediach społecznościowych, takie jak zdjęcia ze spotkania z dyrektorami Hugo Boss w Niemczech w zeszłym miesiącu, oraz udziela szczegółowych wywiadów z prasą, w których przedstawia swoje przemyślenia na temat strategicznego kierunku firmy.

Emma Raducano i Jack Grealish w bożonarodzeniowej reklamie Sports Direct, która kosztuje 6 milionów funtów.
Emma Raducano i Jack Grealish w bożonarodzeniowej reklamie Sports Direct, która kosztuje 6 milionów funtów. Zdjęcie: Sports Direct

Murray unikał spuścizny firmy w postaci obniżonych cen, wydając miliony funtów na nową siedzibę w centrum Londynu, będąc pionierem w luksusowej sieci Flannels i finansując błyszczące reklamy Sports Direct ze znanymi sportowcami, w tym mistrzynią tenisa Emmą Radocano i piłkarzem Jackiem Grealishem.

Na swoim ostatnim profilu na LinkedIn Murray ogłosił plany „przyspieszenia strategii grupy” z wizją „służenia naszym klientom najlepszymi światowymi markami sportowymi, luksusowymi i luksusowymi”.

Murray, który zbierał Ponad 33 miliony funtów w płatnościach W ciągu ostatnich czterech lat w kontrowersyjnym systemie płatności powiązanym z wartością, jaką wytworzył z serii transakcji na rynku nieruchomości, z pewnością będą zachęcani do dobrego. On jest w kolejce do Nagroda w wysokości 100 milionów funtów Jeśli cena akcji Frasers wzrośnie ponad dwukrotnie do 15 GBP do 2025 r.

READ  TVN powiedział, że proponowane przez polski rząd zmiany w prawie „mają na celu uciszenie nas”.

Nowa umowa płacowa podkreśla nagły wzrost liczby Murraya, który zaczął pomagać Ashley Z osobistą ofertą majątkową kilka lat po tym, jak poznał swoją córkę Annę na wakacjach w 2011 roku.

Jego kariera rozpoczęła się od festiwali i wieczorów studenckich, gdy był jeszcze na Uniwersytecie w Reading po uczęszczaniu do prywatnej szkoły Sedbergh w Cumbrii. Niewątpliwie zainspirowany ojcem, deweloperem, który jest największym właścicielem nieruchomości w Doncaster, zainwestował także w Barren jeszcze jako student.

Pracując jako konsultant dla Frasers, Murray odegrał ważną rolę w przekształceniu flaneli z małej regionalnej marki w sieć około 50 sklepów.

Ci, którzy mieli do czynienia z Murrayem, opisują go jako inteligentnego, z wyrafinowanym stylem i jasnymi pomysłami na to, jak Fraser powinien iść naprzód.

„Jest bardziej przyjemną wersją Mike’a Ashleya” — mówi były pracownik. „Jest całkowicie czarujący i wyrachowany, i wie, co się wokół niego dzieje. Ale to dla niego bardzo duża impreza.”

Inny mówi, że wysiłek Murraya polega na ulepszeniu powierzchni w sposób, który przyciąga marki, a nie świat do pracowników zakulisowych.

Mike Ashley usunął tylko zdjęcie. [Murray] To prawie jak mały Mike, nowicjusz. Uważałem, że nigdy nic nie robi, tylko ten, który wykonuje ciężką pracę.

Bez względu na to, kto naprawdę ustala strategię, Fraser toczy walkę o zadowolenie takich marek jak Nike i Adidas, nie tracąc przy tym zysków. Ze względu na możliwość niedoboru nadwyżek gotówki dla kupujących, inflację płac oraz koszty towarów i transportu może to być trudne zadanie.

Większość sklepów Sports Direct nadal wymaga aktualizacji, podczas gdy House of Fraser, słabnący sklep, który Ashley stworzył w 2018 r., wymaga poważnych inwestycji lub większej liczby hakerów.

Sieć skurczyła się już do mniej niż 40 sklepów z 59 po przejęciu, a znawcy branży twierdzą, że inwestycje są w toku, a więcej sklepów prawdopodobnie zostanie przekształconych lub zawieszonych. Zmniejszający się rozmiar sprawia, że ​​uzasadnienie niedawnych przejęć walczących marek – co może być przydatne w średniej wielkości domu towarowego, takim jak Jack Wills i Sofa.com – wydaje się raczej kosztowną konwersją.

READ  Największa sieć piekarni zamyka dziewięć sklepów w całym kraju

Na ciasnym rynku pracy Frasers ma kolejny sposób na poprawę swojego wizerunku jako pracodawcy lata zmartwień O niskich zarobkach i oskarżeniach o złe traktowanie pracowników w sklepach i ogromnej hurtowni Shirebrook. Oprócz przyciągania i zatrzymywania talentów, powinieneś mieć do czynienia z inwestorami, którzy nigdy nie byli zainteresowani kwestiami środowiskowymi, społecznymi i zarządzania (ESG).

„To musi być siła, aby ESG mogła się poprawić, inaczej okaże się, że pula inwestorów się skurczy. Skupienie się na tym jest w interesie wszystkich” – mówi Jonathan Pritchard, analityk ds. handlu detalicznego w Bill Hunt.

Murray z pewnością próbował zmienić wizerunek Frasera na temat relacji pracowniczych, oferując hojny program premiowy dla 1000 starszych pracowników – pomimo nieco naciągniętego celu, jakim jest utrzymanie ceny akcji grupy powyżej 10 funtów przez 30 kolejnych dni w ciągu następnych czterech lat. Ostatni raz zbliżyłem się do tego w 2014 roku.

Dokonanie prawdziwej zmiany w kulturze będzie wymagało pewnych nieuczciwych manewrów politycznych, aby zachować korzyści płynące z niewątpliwego doświadczenia Ashley w handlu detalicznym w bardziej nowoczesnym otoczeniu.

Pritchard mówi:[Murray] Musi udowodnić, że jest w stanie samodzielnie podejmować strategiczne decyzje. Nie mam wątpliwości, że może, ale musi przeciąć sznurki lalek, nie wyrzucając lalkarza”.