Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Miasto kontra sukienka, samochód kontra rower: wybucha rząd w sprawie zatoru w Cambridge | polityka transportowa

W 1381 r. tłum splądrował budynki uniwersyteckie i spalił księgi na rynku, krzycząc: „Precz z nauką skrybów!” Ostatnio linie bitwy zostały wytyczone na Plans for Budowa domów na pasie zieleni i próby Dzikie pływanie w rzece Kam jest zabronione.

Teraz w Cambridge ponownie narastają napięcia między miastem a płaszczem. Tym razem propozycje wprowadzenia opłaty za wjazd samochodem w dni powszednie do miasta w wysokości 5 funtów zakończyły się sukcesem Marsz protestacyjny do połączenia Parker Pace zaplanowanego na 27 listopada.

Osoby mieszkające w centrum miasta i głównie jeżdżące na rowerze lub spacerujące, takie jak studenci i Cambridge Dons, bardzo skorzystają na tym programie. Inni, na przykład pracownicy i rodziny, które codziennie muszą jeździć samochodem, ponoszą opłaty w wysokości do 1300 funtów rocznie za samochód.

Neil MacArthur, wiceprzewodniczący Grupy Mieszkańców Cambridgeshire, która sprzeciwia się opłatom za wjazd do miasta, powiedział, że propozycja „wbija klin między miasto a przylądek”. „Miasto stanie się miastem duchów i mieszkańcy bardzo się tym martwią” – powiedział. „Podczas gdy studenci i Cambridges nie ucierpią… mogą mieszkać i pracować w mieście, mogą chodzić lub jeździć na rowerze, gdziekolwiek chcą. Im mniej samochodów w mieście dla nich, tym lepiej.”

Mapa stref ruchu towarowego

Kierowcy – w tym ci, którzy żyją w granicach proponowany obszarktóry rozciąga się około trzech mil od centrum miasta – będzie musiał zapłacić 5 funtów za podróż do, z lub w Cambridge między 7:00 a 19:00 w dni powszednie, chociaż sugeruje się zniżki dla gospodarstw domowych o niskich dochodach i posiadaczy niebieskiej odznaki.

Organ stojący za propozycją, Greater Cambridge Partnership (GCP) – składający się z rad lokalnych, przedstawicieli uniwersytetów i przedsiębiorstw – ma nadzieję, że opłata sfinansuje „znaczące” ulepszenia lokalnych usług autobusowych i ścieżek rowerowych, zwiększając liczbę przejazdów rowerowych nawet o 60 000 rocznie dzień.

READ  Covid: mądry ekspert oskarża rząd o „oślepianie oczu i pozwalanie na wybuch wirusa”

Uważa, że ​​środki te zmniejszą zatory i zanieczyszczenie powietrza. Dane dotyczące zdrowia publicznego wykazały, że tylko w 2020 roku w Cambridge odnotowano 48 zgonów Można to przypisać zanieczyszczeniu powietrza cząstkami stałymi.

„Wiemy, że mamy problem z jakością powietrza w centrum miasta i że transport jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do lokalnej emisji dwutlenku węgla” — powiedział Peter Blake, dyrektor ds. transportu w GCP.

Powiedział, że gdyby wszystkie ulepszenia transportu publicznego, rowerowego i pieszego w propozycji GCP zostały wdrożone, wraz z opłatami za zator, zmniejszyłoby to ruch w Cambridge o 50%.

Przejazdy autobusowe do i wokół miasta staną się znacznie tańsze, bardziej niezawodne i częstsze, powiedział Blake. „Ogólnie rzecz biorąc, wiemy, że jeśli masz niskie dochody, nie możesz sobie pozwolić na mieszkanie w Cambridge” – powiedział. Propozycje obniżyłyby ceny biletów autobusowych w mieście do 1 funta za podróż. „Obecnie niektóre połączenia autobusowe są bardzo drogie – a 30% najbiedniejszych gospodarstw domowych w naszym regionie nie ma dostępu do samochodu”.

Rowerzyści ustawiają się na światłach w Cambridge przed samochodami i ciężarówkami.
Zwolennicy propozycji uważają, że poprawi to złą jakość powietrza w mieście, a także zmniejszy ruch uliczny o 50%. Zdjęcie: Antonio Olmos/The Observer

Rachel Stoppard, dyrektor naczelna GCP, powiedziała: „Cambridge jest jednym z najbardziej nierównych miast, a my staramy się uczynić je bardziej równym miastem”.

Ale MacArthur jest zły, że uniwersytet, prawny partner GCP bez prawa głosu, zasiada w radzie wykonawczej, która przedstawiła propozycje – podczas gdy grupy społeczne takie jak on nie. „Wyraźnie widać, że to sukienka przewodzi miastu, a nie na odwrót. Tak jest”. [the university] Ma ogromny wpływ na to, co jest proponowane i uzgadniane, niezależnie od potrzeb ludności”.

Rzecznik University of Cambridge powiedział: „Uniwersytet dostrzega potrzebę odważnych działań w celu zapewnienia skuteczniejszego zarządzania ruchem w naszej części naszego miasta, która należy do największych zatłoczeń w Wielkiej Brytanii”.

READ  Martin Lewis ostrzega rodziny przed płaceniem 200 funtów w celu subsydiowania rachunków za energię

Powiedział, że uniwersytet wciąż analizuje szczegóły propozycji, ale błędem jest sugerowanie, że opłaty za zatory komunikacyjne nie będą miały wpływu na jego pracowników, ponieważ prawie 70% jego siły roboczej mieszka poza miastem i musi codziennie dojeżdżać do pracy.

a studiować w zeszłym roku Odkryła, że ​​koszt domu w Cambridge jest około 12-krotnością średniej lokalnej pensji, co czyni go jednym z najtańszych miejsc do życia w Wielkiej Brytanii.

Chociaż miasto nadal jest domem dla większości studentów uniwersytetów i wielu zamożnych Cambridge, najniżej opłacanych pracowników Wiele uczelni w Cambridge zarabia mniej niż realna płaca wystarczająca na utrzymanie a niektóre College Supervisors pracują za około 5 funtów za godzinę.

Można wprowadzić opłaty za zator Zmniejsz ruch kołowy na obszarach miejskich nawet o 33%pokazuje badania przeprowadzone przez Centre for Sustainability Studies na szwedzkim Uniwersytecie w Lund i tak było Sukces został szeroko okrzyknięty w LondynieSkrócenie czasu podróży, wypadków i emisji pojazdów.