Startując na drogach publicznych wokół Nicei i nie tylko, to nasycona płynność i ogólna poprawa zaawansowanego technologicznie systemu jazdy Vision EQXX robi największe wrażenie na początku. Rzadko kiedy unikatowe koncepcje inżynieryjne wykazują tak głęboko zakorzenioną integralność inżynieryjną, ale ta doskonale sprawdza się w wzburzonym ruchu i posuwaniu się naprzód wzdłuż arterii.
Kiedy skanujemy przedmieścia i uzyskujemy czysty przejazd przy wyższych prędkościach na autostradzie, Flache wywołuje menu umożliwiające rozmieszczenie tylnego dyfuzora. Jego modus operandi jest pokazywany na wyświetlaczu deski rozdzielczej, dzięki czemu można zobaczyć, jak wysuwa się na zewnątrz, aby poprawić aerodynamikę.
Młody inżynier cały czas monitoruje zużywaną energię elektryczną. „Staramy się, aby było to około 10-15 kilowatogodzin na 100 kilometrów”, powiedział mi.
Istnieją cztery poziomy hamowania regeneracyjnego, aktywowane za pomocą pedałów zamontowanych na kierownicy. Przez większość czasu EQXX działa w trybie D-, który zapewnia silne hamowanie, gdy przepustnica jest podniesiona.
„Kiedy przyzwyczaisz się do różnych trybów regeneracji, odkryjesz, że tak naprawdę wcale nie musisz używać hamulców” – mówi Flach. „Podczas mojej jazdy próbnej ze Stuttgartu do Nicei było kilka okazji, w których musiałem świadomie im. Jednak ja głównie polegałem na wiosłach”.
Pomimo oczywistego nacisku na wydajność, EQXX z napędem na tylną oś ma sportowy, subtelny charakter swojego przydrożnego charakteru. Okazuje się, że jest niezwykle szybki, gdy otworzysz ruch, a Flache jest w stanie wykorzystać pełną moc silnika.
Jak we wszystkich obecnych samochodach elektrycznych Mercedesa, jazdę kieruje jednobiegowa skrzynia biegów. Krótkie naciśnięcie przepustnicy powoduje, że nisko zawieszona limuzyna strzela do przodu z odpowiednią intencją, zanim utknie w korku i zadowalamy się powolnym rejsem. Chociaż wyraźnie ma potencjał do dalszego rozwoju, prędkość maksymalna jest ograniczona do 87 mil na godzinę.
„To bardziej środek ostrożności niż cokolwiek innego” – mówi Flach, który ujawnił, że silnik i jego akcesoria zostały gruntownie przetestowane w prototypie Mercedes-Benz EQB przed udzieleniem zgody na wykorzystanie w koncepcji.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa