Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Melanie Sykes wzywa do „zburzenia i przebudowy” systemu edukacji, aby pomóc ludziom z autyzmem | brodzący

Prezenterka telewizyjna Melanie Sykes powiedziała, że ​​system edukacji musi zostać „zburzony i przebudowany”, aby mógł lepiej wspierać osoby z autyzmem.

Omawiając swoją ostatnią diagnozę w wieku 51 lat i ona Ogłoszony na początku tego tygodniaSykes zastanawiała się nad trudnościami, z jakimi borykała się w swojej młodości i karierze, z których część wcześniej rozwinęła, będąc mieszkańcem północy i „otwartą osobą”.

„Zrobiłam demo gry na żywo w sobotę wieczorem i nie mogłam odczytać liczb jak pieniędzy w autokoi” – powiedziała Guardianowi. „Musiałem poczekać, aż reżyser powie mi, jaki jest ten numer, co jest naprawdę stresujące w przypadku występu na żywo”.

Innym razem, podczas używania słuchawki, Sykes miała problem z odpowiedzią, gdy przypadkowo odpowiedziała na ujście w uchu zamiast na rozmówcę przed nią.

„Wtedy zrobiłem talk show Z Des O’Connor (Dzisiaj z Desem i Melem) nie używał słuchawek, co było dla mnie świetne, ponieważ odbieraliśmy wszystkie sygnały z podłogi. Po raz pierwszy w mojej karierze mogłem być z gościem i naprawdę słuchać”.

Sykes oblała testy, ponieważ „nie była w stanie zrobić rzeczy na czas i miała refleks” i otrzymała zaskakującą informację zwrotną.

„Często mówiono mi:„ Och, nikt nigdy tak nie mówi ”lub„Nikt nigdy na to nie narzekał ”i teraz wiem dlaczego. Myślałem, że to dlatego, że pochodziłem z Północy i byłem po prostu szczery”.

Szybka porada

brodzący

pokazać

Autyzm to zaburzenie ze spektrum, definiowane przez trudności w komunikacji społecznej oraz ograniczone lub powtarzające się zachowania, czynności lub zainteresowania. Jest to zaburzenie neurorozwojowe, co oznacza, że ​​trudności te występują od dzieciństwa, nawet jeśli ktoś jest zdiagnozowany jako dorosły.

Cechy autyzmu pojawiają się w określonym spektrum, co oznacza, że ​​ludzie są dotknięci w różny sposób i w różnym stopniu. Na przykład niektóre osoby z autyzmem nie są w stanie mówić lub mają bardzo ograniczoną komunikację werbalną, podczas gdy inne mają dobrze rozwinięte umiejętności językowe, ale mogą mieć trudności z braniem rzeczy dosłownie lub mają trudności z naśladowaniem abstrakcyjnych pojęć.

Osoby z autyzmem mogą mieć trudności z odczytywaniem uczuć lub intencji innych ludzi, co może utrudniać kontakt społeczny. Mogą mieć trudności z nawiązaniem przyjaźni lub utrzymaniem przyjaźni. Ale to nie znaczy, że osobom z autyzmem brakuje emocji lub nie chcą przyjaźni i akceptacji społecznej.

Przekształcanie się w rutynowe lub nieoczekiwane wydarzenia może być stresujące. Osoby z autyzmem mogą preferować ścisłe trzymanie się znanych wzorców zachowań, takich jak spożywanie tego samego posiłku każdego ranka i noszenie tych samych ubrań. Niektóre osoby z autyzmem powtarzają ruchy, takie jak machanie rękami, kołysanie się lub wirowanie, i stwierdzają, że te zachowania pomagają im się uspokoić, gdy są niespokojne.

Autyzm wiąże się z wysoce skoncentrowanymi zainteresowaniami lub hobby. Tematem może być coś wyspecjalizowanego, jak kolekcjonowanie znaczków lub słupy elektryczne, lub coś bardziej powszechnego, jak aktywizm środowiskowy lub moda. Charakter i intensywność zainteresowania jest niezwykła, niekoniecznie temat.

Osoby z autyzmem mogą również odczuwać nadwrażliwość sensoryczną, taką jak głośne odgłosy miażdżenia, szczególnie niewygodne materiały do ​​drapania lub niechęć do niektórych rodzajów jedzenia.

Autyzm diagnozuje się na podstawie kryteriów behawioralnych, które z biegiem czasu zostały rozszerzone. Oznacza to, że zaburzenia ze spektrum autyzmu to bardzo zróżnicowana grupa, przy czym niektórzy potrzebują wsparcia w pełnym wymiarze godzin, a inni mają specyficzne wyzwania w pewnych obszarach swojego życia.

Dziękujemy za twoją opinię.

Prezenter, który był również gospodarzem Let’s Do Lunch z Gino D’Acampo i Wyjściem z Alanem Carrem, pracował nad filmem dokumentalnym o wadach systemu edukacji z Harrym Thompsonem, pisarzem i mówcą na temat autyzmu i PDA (Pathological Demand Avoidance), kiedy dowiedział się o cechach autyzmu i zaproponował ocenę.

„Obejmowało to takie rzeczy, jak nie radzi sobie dobrze w szkole. Chociaż byłem zapalonym czytelnikiem, nie mogłem zrozumieć, co muszę zrobić.

„Zawsze uważałem ją za najmłodszą w moim roku. Opuściłem szkołę w wieku 15 lat, myśląc, że jestem mniej dojrzały niż inni, ale teraz wiem, że system edukacji nie jest tak skonfigurowany, abym mógł tam pracować To powstrzymuje Cię w pewnym sposobie myślenia i bycia, a jeśli nie dopasujesz się do Rachunku, zostaniesz w tyle, dlatego musimy zburzyć i odbudować system edukacji, aby odpowiadał wszystkim. ”

Sykes zacytował autystyczną nastolatkę Darę McNulty, która… napisał książkę O zanurzeniu się w naturze jako inspiracji. „Nauka nie powinna polegać na siedzeniu w klasie i zmuszaniu do nauki algebry lub francuskiego, kiedy twój umysł nie pracuje w ten sposób. Co za strata twojego dzieciństwa. nie ma mowy, żeby to zmienić na godzinę matematyki każdego dnia. Przez pięć lat. Kiedy mogłem się na przykład nauczyć, że mam naprawdę dobre oko”.

Dodała, że ​​typowy mózg „może wcale nie być typowy. Więc system, który obsługuje tego typu mózgi, niekoniecznie jest tym, co powinno być normą”.

Jest to problem, który Sykes bardzo mocno odczuwa, zwłaszcza że u jej najmłodszego syna zdiagnozowano autyzm w wieku trzech lat (ma teraz 17 lat). Jej dokument z Thompsonem jest jednym z wielu projektów, które ma nadzieję zrealizować po założeniu własnej firmy produkcyjnej. Mówi, że chętnie wykorzystuje swój profil do nakłaniania do zmian: „Mój aktywizm zaczął się bardzo aktywnie”.

Jednocześnie nadal redaguje magazyn Frank, który założyła dwa lata temu, ponieważ „życie kobiet i jakość ich życia są dla mnie bardzo ważne”.

Odkąd wykryto jej diagnozę, została zasypana wiadomościami od ludzi — w tym czytelników — dziękujących jej za wypowiedzenie się. „Było kilka kobiet, u których zdiagnozowano i nikomu nie powiedziały, ponieważ były zawstydzające. Nawet dzisiaj ktoś zapytał mnie o mój stan, a ja odpowiedziałem: „Czy czytałeś wiadomości?”. Och, nie chciałem o tym wspominać”.

Dla Sykes jej autystyczna natura jest czymś do przyjęcia. „Jak rozmawiać, wyrażać się, jak się poruszać. Wiele razy proszono mnie o zwolnienie tempa, ponieważ wszystko odbywa się na pełnych obrotach. Jestem bardzo proaktywny. Nigdy nie zostawiam niczego niedokończonego, ponieważ nie mogę się zrelaksować, dopóki nie zrobię tego to.”

Dodała, że ​​inne cechy to „niezdolność do kłamania, wielkie poczucie sprawiedliwości, a kiedy naprawdę coś mnie interesuje, coraz bardziej to badam”.

Świadomość tego wszystkiego, powiedział Sykes, była kluczowym czynnikiem w ulepszaniu systemu. „Sposób, w jaki to widzę, jest taki, że wszystkie powody, dla których mam autyzm, są we mnie najlepsze”.