Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McLaren 570 GT testuje swoje osiągi na V10 F1

Supersamochody na dzisiejszych drogach to maszyny umysłowe o mocy i osiągach, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu uważano za egzotyczne. Jednak pomimo całego ich rozwoju, nadal śledzą niestandardowe samochody wyścigowe. Nowy film z kanału Driven Media na YouTube podkreśla różnice w wydajności, napędzanej silnikiem V10 Formuła jeden samochód przeciw McLaren 570 GT.

Szybkie spojrzenie na arkusz specyfikacji pokazuje dokładnie plik McLaren W ogromnej niekorzystnej sytuacji. Jego częściowo turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3,8 litra wytwarza 562 KM (419 kW) i 442 lb-ft (600 Nm) momentu obrotowego. Wolnossący silnik V10 w F1 wytwarza 770 KM (574 kW) i 383 Nm (520 Nm) momentu obrotowego; Ma jednak jeszcze jedną zaletę. Samochód F1 jest o 825 kg lżejszy od McLarena.

Obaj wyruszyli w dwa wyścigi na ćwierć mili i chociaż bolid F1 wygrał z łatwością, był znacznie bliżej, niż można by się spodziewać. W pierwszym wyścigu zegar F1 osiągnął 9,6 sekundy, podczas gdy McLaren stracił 10,8 sekundy. Drugi wyścig był bliżej, z różnicą 1,0 sekundy między nimi – 9,1 do 10,1. Nie jest to duża przepaść, choć McLarenowi trudno byłoby ją pokonać. Golenie o pełną sekundę wymaga pewnych dogłębnych korekt. Wyścig stopniowany z prędkością 40 mil na godzinę (64 km/h) również trafił do kolumny zwycięstwa w F1.

Ostatnim wydarzeniem było przejście od 0 do 100 do 0 na najkrótszym dystansie. Technicznie wygrał go samochód F1, chociaż McLaren potrzebował mniej utwardzonych dróg, aby zwolnić od 100 mph (160 km/h). Hamulce F1 nie są zaprojektowane do pracy przy prędkości poniżej 60 mil na godzinę (96 km/h), co daje szansę McLarenowi z dużym hamulcem. McLaren mógł przegrać każde wydarzenie, ale robi ostry pokaz nowoczesnych supersamochodów. Nadal istnieje luka w wydajności, ale się zmniejsza.