Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McDonald’s i supermarkety nie wykryły niewolnictwa

Firma piekarnicza – Specialty Flatbread Ltd – zaprzestała działalności i w 2022 roku weszła w zarząd.

Żaden z supermarketów nie wykrył niewolnictwa, gdy ofiary pracowały w fabryce w latach 2012–2019.

Sarah stwierdziła, że ​​oczekuje, że sprzedawcy detaliczni przeprowadzą „bardzo dokładne badanie due diligence”, dodając, że zazwyczaj „bardziej dbają o produkty własnej marki, ponieważ stawką jest ich reputacja”.

Sainsbury’s oświadczyło, że w 2016 roku przestało wykorzystywać tę firmę jako dostawcę własnej marki.

Pozostali zatrzymali się dopiero jakiś czas po uratowaniu ofiar przez policję w 2019 r.

Asda powiedziała BBC, że jest „rozczarowana znalezieniem przełomowego przypadku w naszym łańcuchu dostaw”, dodając, że „przeanalizuje każdy zidentyfikowany przypadek i wyciągnie wnioski z wyciągniętych wniosków”.

Powiedziała, że ​​odbyła trzy wizyty w zakładzie, ale skupiła się wyłącznie na bezpieczeństwie żywności i zaprzestała korzystania z zakładu w 2020 r.

Tesco stwierdziło, że inspekcje – poparte informacjami od organizacji charytatywnej Unseen zajmującej się zwalczaniem niewolnictwa – „ujawniły praktyki pracy” i że w 2020 r. firma „zaprzestała wszystkich zamówień od dostawcy”.

Waitrose powiedział, że wycofał się w 2021 r. po tym, jak audyty wzbudziły „obawy dotyczące standardów fabrycznych i warunków pracy”.

Spółdzielnia stwierdziła, że ​​przeprowadziła „szereg” niezapowiedzianych inspekcji, w tym wywiady z pracownikami, ale nie znalazła żadnych oznak współczesnego niewolnictwa, dodając, że firma „aktywnie pracuje nad rozwiązaniem tego przerażającego problemu… w Wielkiej Brytanii”. i nie tylko”.

M&S stwierdziło, że zawiesiło i wycofało firmę z giełdy w 2020 r. po tym, jak „dowiedziała się o potencjalnych naruszeniach standardów etycznych w biznesie w ramach swojej nowoczesnej linii pomocy dotyczącej niewolnictwa”.

Brytyjskie Konsorcjum Detalistów stwierdziło, że dobro pracowników jest „fundamentalne” dla sprzedawców detalicznych, którzy, jak twierdzi, szybko reagowali, gdy pojawiały się zastrzeżenia.

„Ważne jest jednak, aby branża detaliczna wyciągała wnioski z takich przypadków, aby jeszcze bardziej zwiększyć należytą staranność” – dodała.