Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Martin Lewis uruchomił narzędzie umożliwiające oszczędzanie pieniędzy na finansowanie samochodów

Martin Lewis uruchomił narzędzie umożliwiające oszczędzanie pieniędzy na finansowanie samochodów

Obrońca praw konsumenckich Martin Lewis powiedział, że zaledwie jeden dzień po uruchomieniu bezpłatnego narzędzia do odzyskiwania finansów na samochód wysłano ponad ćwierć miliona e-maili ze skargami.

„Aktualizacja odzyskiwania środków w ramach Auto Finance. Co zaskakujące, zaledwie jeden dzień po uruchomieniu naszego bezpłatnego narzędzia do składania skarg… wysłano 262 500 e-maili ze skargami” – napisał Lewis na X, wcześniej na Twitterze.

„Te liczby są nieprawdopodobne – znacznie większe niż nawet ostatnie dni terminu blokady ochrony płatności” – dodał Lewis w innym poście.

W następstwie licznych skarg Komisja Nadzoru Finansowego (FCA) wszczęła szeroko zakrojone dochodzenie w sprawie tego, czy ludzie mogą być uprawnieni do odszkodowania za zbyt wysokie opłaty za kredyty samochodowe.

W styczniu oznajmił, że przyjrzy się historycznym ustaleniom dotyczącym prowizji uznaniowych na rynku finansowania samochodów. Organ regulacyjny stwierdził, że w przypadku wykrycia powszechnego niewłaściwego postępowania zadba o to, aby osoby, których to dotyczy, otrzymały rozliczenia w sposób uporządkowany, spójny i skuteczny.

Przed styczniem 2021 r. niektórzy pożyczkodawcy zezwalali brokerom (osobie udzielającej pożyczki, na przykład dealerowi samochodowemu) na dostosowanie stóp procentowych oferowanych klientom w przypadku finansowania samochodu.

Zwykle im wyższa stopa procentowa, tym wyższą prowizję otrzymuje broker. Nazywało się to umową o prowizji uznaniowej.

Uznaniowe ustalenia dotyczące prowizji stworzyły zachętę dla brokerów do zwiększenia kwoty, jaką pobierają od klientów za kredyt samochodowy – a FCA zakazała tej praktyki w 2021 r.

Organ regulacyjny stwierdził jednak, że od tego czasu napłynęło wiele skarg od klientów dotyczących wysokości opłat pobieranych przed wprowadzeniem zakazu.

READ  Luksusowy minivan Lexus LM został w pełni zaprezentowany przed premierą w Wielkiej Brytanii

(Martin Lewis Money Show/ITV)

Organ regulacyjny stwierdził, że usługodawcy (pożyczkodawcy i brokerzy) odrzucają większość tych skarg, ponieważ uważają, że nie zachowali się nieuczciwie i nie spowodowali strat klientów.

Bezpłatne narzędzie i przewodnik są dostępne na stronie MoneySavingExpert.com, założonej przez pana Lewisa.

W czwartek w programie Good Morning Britain stacji ITV Lewis powiedział, że pracuje nad swoimi dowodami od czasu rozpoczęcia dochodzenia przez FCA w zeszłym miesiącu.

Powiedział programowi: „Uruchomiliśmy przewodnik i bezpłatne narzędzie, które tworzy formularz i składa całą skargę, a robi to wszystko za Ciebie za darmo, we wtorek o 19:30, więc zajęliśmy temu cały dzień.

„Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego, nawet ostatnie dni PPI nie były takie”.

Zwracając się do widzów, Lewis powiedział: „Jeśli przed 28 stycznia 2021 r. posiadałeś samochód, furgonetkę, motocykl lub furgonetkę, być może zostałeś niewłaściwie sprzedany i nie wiedziałbyś o tym teraz.

„Nawet gdy mówiłem, że należysz do tej kategorii, mówiłem tylko, czy możesz zostać niewłaściwie sprzedany? Zatem częścią procesu reklamacyjnego i tym, co robi przykładowy list, jest pierwsza rzecz, w której jest napisane: „Powiedz mi .'” Czy miałeś umowę o uznaniową prowizję? Od mojego finansowania?

Rzecznik ds. finansów (FOS) podał wcześniej, że otrzymał informacje od ponad 10 000 osób, które obawiały się, że zostaną obciążone zbyt wysokimi opłatami za ich finanse oraz że „znacznie więcej czeka na pomoc”.

FOS rozwiązywał skargi, w przypadku których stwierdził, że sposób ustalenia prowizji pomiędzy pożyczkodawcą a sprzedawcą samochodów był nieuczciwy wobec konsumenta – i uważano, że może to prowadzić do dalszych skarg.

Urząd ds. Postępowania Finansowego korzysta z uprawnień wynikających z Ustawy o usługach i rynkach finansowych z 2000 r. w celu przeglądu historycznych ustaleń dotyczących prowizji za finansowanie i sprzedaż samochodów.

READ  Mick Lynch omawia strajki kolejowe z sekretarzem transportu, gdy Wielka Brytania uderza w falę strajków przemysłowych - British Politics Live | Polityka

Organ regulacyjny planuje określić kolejne kroki w trzecim kwartale 2024 roku.

Sheldon Mills, dyrektor wykonawczy FCA ds. konsumentów i konkurencji, powiedział w zeszłym miesiącu: „Przyglądamy się bliżej historycznym ustaleniom dotyczącym prowizji uznaniowych na rynku finansowania samochodów w związku z dużą liczbą skarg klientów, które zostały oddalone przez firmy.

„Jeśli wykryjemy powszechne niewłaściwe postępowanie, podejmiemy działania, aby zapewnić pracownikom rekompensatę w sposób uporządkowany, spójny i skuteczny”.

Komisja Nadzoru Finansowego (FCA) wyznaczyła firmom zajmującym się finansowaniem samochodów ostateczny termin udzielenia ostatecznej odpowiedzi na odpowiednie skargi klientów.

Klienci nadal mogą złożyć skargę do swojego dostawcy, ale będą musieli odpowiedzieć najwcześniej po 25 września.