Marks and Spencer usuwa etykietę Best of Before na 300 produktach spożywczych, starając się ograniczyć marnowanie żywności z gospodarstw domowych
- Usuną etykiety z 85 procent swoich produktów do ponad 300 produktów
- Raport rządowy z 2017 r. wezwał supermarkety do usunięcia etykiet „najlepiej spożyć przed”
- Nowa inicjatywa M&S zostanie uruchomiona we wszystkich ich sklepach w Wielkiej Brytanii w tym tygodniu
- „Jesteśmy zdeterminowani, aby zająć się marnowaniem żywności” – powiedział Andrew Clappen Marks & Spencer.
Marks & Spencer usunie najlepsze daktyle z setek świeżych produktów, starając się ograniczyć marnowanie żywności w gospodarstwach domowych, może ujawnić The Mail on Sunday.
Gigant z High Street będzie usuwał etykiety z 85 procent swoich produktów – ponad 300 – w tym jabłek, ziemniaków i brokułów. Zamiast tego pracownicy będą używać kodu, aby zapewnić utrzymanie jakości i świeżości na półkach.
Posunięcie to jest ostatnim zwycięstwem The Mail on niedzielnej kampanii marnowania żywności, której celem jest zmniejszenie o 30 procent ilości jedzenia wyrzucanego co tydzień przez gospodarstwa domowe.
Nowa inicjatywa M&S ma zostać uruchomiona we wszystkich brytyjskich sklepach w tym tygodniu
Dochodzenie przeprowadzone przez tę gazetę w zeszłym roku ujawniło, że każdego roku wyrzuca się 900 milionów funtów żywności z powodu wprowadzających w błąd etykiet na owocach i warzywach, a także na produktach mlecznych.
Przygotowywane przed użyciem etykiety, które odnoszą się wyłącznie do jakości produktu, obwiniały klientów, którzy wyrzucają całkowicie bezpieczną żywność, o pomylenie ich z etykietami „użytkowymi”, które odnoszą się do bezpieczeństwa.
W wspieranym przez rząd raporcie opublikowanym w 2017 r. wezwano supermarkety do usunięcia etykiet „najlepiej spożyć przed” i zachęcenia klientów do korzystania z własnych osądów.
Stwierdza: „W przypadku świeżych, niepokrojonych produktów używaj »najlepiej przed« tylko wtedy, gdy uzna to za konieczne/korzystne, aby pomóc konsumentom zjeść produkt – zamiast go marnować –. We wszystkich innych przypadkach nie należy stosować kodu daty”.
Niedzielna kampania marnowania żywności Mail on ma na celu zmniejszenie ilości żywności wyrzucanej co tydzień przez gospodarstwa domowe o 30 procent.
Doradziła, aby wcześniej utrzymywać lepsze etykiety, z wyjątkiem produktów o ograniczonym okresie przydatności do spożycia, takich jak truskawki, aby zachęcić rodziny do jedzenia, zanim eksplodują.
Nowa inicjatywa M&S – która zostanie wdrożona we wszystkich brytyjskich sklepach w tym tygodniu – jest najnowszym posunięciem mającym na celu zmniejszenie ilości utraconych produktów spożywczych.
Niedawno uruchomiła program redukcji odpadów bananowych, który umożliwia klientom zakup zaledwie trzech gotowych do spożycia bananów za jedyne 25 pensów wraz z przepisami, które są dla nich odpowiednie.
Już ponad 200 sklepów M&S używa niesprzedanego chleba do produkcji mrożonego chleba czosnkowego, który klienci mogą kupić następnego dnia
Ponad 200 sklepów M&S używa niesprzedanych bagietek i bolognese — które są codziennie wypiekane na świeżo — do wypieku mrożonego chleba czosnkowego, który klienci mogą kupić następnego dnia.
„Jesteśmy zdeterminowani, aby zająć się marnowaniem żywności”, powiedział Andrew Clappen, dyrektor ds. technologii żywności w Marks & Spencer.
Nasze zespoły i dostawcy ciężko pracują, aby dostarczać świeże, smaczne i odpowiedzialnie pozyskiwane produkty w doskonałej cenie i musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby żadne z nich nie zostało wyrzucone.
Aby to osiągnąć, musimy być innowacyjni i ambitni, usuwać najlepsze daty przed terminem, w którym jest to bezpieczne, eksperymentować z nowymi sposobami sprzedaży naszych produktów i motywować naszych klientów do kreatywności z resztkami i akceptowania zmian.
Reklamy
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji