- Zuckerberg próbuje umieścić WhatsApp ponad iMessage Apple pod względem interoperacyjności i prywatności.
- Powiedział, że aplikacja należąca do Facebooka jest w rzeczywistości „bardziej prywatna i bezpieczna” niż Apple.
- Ostatnie zmiany prywatności Apple okazały się ogromnym ciosem dla biznesu reklamowego Facebooka.
Facebook Dyrektor wykonawczy Mark Zuckerberg przesuń jabłko iMessage W poniedziałek skrytykował brak interoperacyjności między urządzeniami iPhone i Android.
Opublikowanie obrazu reklamy billboardowej na Facebooku żartującej o ograniczeniach iMessage, które powodują, że wiadomości na Androida są wyświetlane w zielonych dymkach, teksty na iPhone’a pojawiają się w niebieskich dymkach.
„WhatsApp jest bardziej prywatny i bezpieczny niż iMessage, dzięki kompleksowemu szyfrowaniu, które działa zarówno na iPhonie, jak i na Androidzie, w tym na czatach grupowych” – napisał w poniedziałek Zuckerberg. na Instagramie.
Niektórzy użytkownicy od dawna narzekają na złe wrażenia z przesyłania wiadomości na różnych urządzeniach, a także na skompresowane filmy o niskiej jakości, brak potwierdzeń odczytu, problemy z tekstem grupowym i nieprawidłowe wysyłanie emotikonów.
Google Firma Apple została skrytykowana w tej sprawie na początku tego roku, wycinając rzadkie miejsce pod paskiem wyszukiwania w Internecie. Google powiedział, że Apple konwertuje teksty wysyłane między iPhone’ami a urządzeniami z Androidem na SMS-y i MMS-y, które są starymi sposobami wysyłania wiadomości tekstowych z urządzenia na urządzenie. Google chce, aby Apple zamiast tego używało RCS. Prezes Apple, Tim Cook ma oprzeć się Zwiększanie interoperacyjności iMessage z telefonami z Androidem ze względu na problemy techniczne Pomóż sprzedawać więcej iPhone’ów.
Zuckerberg miał też inny motyw, by skrytykować iMessage. Facebook, który w zeszłym roku zmienił nazwę firmy na Meta, niedawno rozpoczął dużą kampanię marketingową dla WhatsApp, promując aspekty bezpieczeństwa i funkcje prywatności platformy.
Oprócz wizerunku kampanii New York WhatsApp Billboard, Zuckerberg dodał, że platforma pozwala użytkownikom ustawić czaty tak, aby „znikały za naciśnięciem jednego przycisku” i że „zaszyfrowane kopie zapasowe od końca do końca” są dostępne od zeszłego roku. „Wszystko, czego wciąż brakuje w iMessage” – napisał.
Facebook nabył WhatsApp w 2014 roku za 22 miliardy dolarów, a firma ostatnio zwróciła się do tej platformy jako potencjalnego źródła wzrostu przychodów, ponieważ inne części rozwoju firmy zatrzymały się. Przejąłeś biznes, który składa się prawie wyłącznie z reklamy cyfrowej Uderz 10 miliardów dolarów Ze względu na zmiany prywatności wprowadzone przez Apple w zeszłym roku. W aktualizacji systemu iOS firma Apple wezwała do tego ponad 1,6 miliarda użytkowników urządzeń Wycofać niż śledzone przez aplikacje. Takie śledzenie to sposób, w jaki firmy takie jak Facebook stworzyły zaufane kierowanie na użytkowników dla reklamodawców i stały się jednymi z największych na świecie.
To nie pierwszy raz, kiedy Zuckerberg próbował wejść do firmy Apple od czasu wprowadzenia zmian w prywatności. Podczas konferencji deweloperów Facebook Connect w zeszłym tygodniu Zuckerberg i inni dyrektorzy generalni kilkakrotnie wskazywali na nadzieję i przekonanie, że słuchawki Oculus i rozwój metaverse Może kiedyś zastąpić laptopa. „Ostatecznie wierzymy, że Twój Oculus będzie jedyną przestrzenią roboczą, której naprawdę potrzebujesz” – powiedział Andrew Bosworth, CTO podczas wydarzenia.
Zuckerberg wcześniej cytował Apple jako konkurenta, co skłoniło Cooka do tego w zeszłym roku Mówi, że nie Pomyśl o Facebooku w ten sam sposób. „Jeśli mogę zapytać, kim są nasi najwięksi konkurenci, nie pojawiliby się na liście. Nie działamy w branży sieci społecznościowych”.
Wyraźna nienawiść wśród prezesów Z powrotem Co najmniej do 2014 roku, kiedy Cook publicznie skrytykował model biznesowy Facebooka. Podczas wywiadu Cook zapytał, które firmy zarabiają pieniądze „zbierając duże ilości danych osobowych”, a tym, którzy to robią, powiedział: „Myślę, że masz prawo do obaw”.
Czy jesteś pracownikiem Facebook/Meta lub kimś, kto ma dalekowzroczność, by się nią dzielić? Połącz się z Kali Hays pod adresem [email protected] w bezpiecznej aplikacji do przesyłania wiadomości Sygnał pod numerem 949-280-0267 lub przez Twitter DM pod adresem @hayskali. Komunikuj się za pomocą urządzenia niezwiązanego z pracą.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów