Zostanie zbudowany w Trafford Low Carbon Energy Park w Greater Manchester, gdzie będzie również znajdować się pierwszy na świecie komercyjny system magazynowania ciekłego powietrza, który zostanie zbudowany przez Highview Power, inną firmę zajmującą się magazynowaniem energii, z wykorzystaniem technologii zimnych akumulatorów.
Przełomowa technologia polega na sprężaniu powietrza w ciecz, a następnie schładzaniu go do temperatury prawie minus 200 stopni Celsjusza. Ciekłe powietrze jest magazynowane w niskociśnieniowym izolowanym zbiorniku, który pełni rolę magazynu energii. Gdy potrzebne jest zasilanie, ciekłe powietrze jest pobierane ze zbiornika i pompowane do wysokiego ciśnienia.
Ciepło zmagazynowane z kanału powietrznego jest przekazywane do ciekłego powietrza za pośrednictwem wymienników ciepła i nośnika ciepła. Tworzy to gaz pod wysokim ciśnieniem, który jest następnie wykorzystywany do napędzania turbin i wytwarzania energii elektrycznej.
Technologia ta konkuruje z elektrowniami szczytowo-pompowymi, które wykorzystują nadwyżkę energii do pompowania wody, wyrzucając ją przez turbinę w celu wytworzenia energii elektrycznej.
Instalacja ciekłego powietrza potrzebuje kilku minut, aby zacząć wytwarzać energię, ponieważ akumulatory mogą wypełnić pustkę.
„Nasz system magazynowania energii w akumulatorach znacznie przyczyni się do odporności systemu elektroenergetycznego na północnym zachodzie, a wraz z projektem dotyczącym zielonego wodoru i akumulatorów kriogenicznych podkreśla znaczenie Trafford Park dla transformacji energetycznej regionu i dążenia do zera netto” – powiedział Chris McKerrow z Carlton Power.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Rząd potwierdza dopuszczenie sprzedaży nowych samochodów hybrydowych do 2035 roku w Wielkiej Brytanii Przemysł motoryzacyjny
Bank Anglii znajduje się pod presją, aby w tym tygodniu obniżyć stopy procentowe w związku ze spadkiem liczby wolnych miejsc pracy
We wtorek Boeing i strajkujący pracownicy fabryki wznawiają rozmowy mediacyjne Boeinga