W strategicznie mieszanym wyścigu kierowca Rahala, Letterman Lanegan Racing Lundgaard, zdominował pierwszy przejazd, ale żółta kartka na połowie dystansu po wypadku Romaina Grosjeana w jego Andretti Autosport zapoczątkowała łańcuch wydarzeń, które oznaczały, że musiał wywalczyć sobie drogę powrotną do czołówki. pole.
Lundgaard wyprzedził lidera punktowego Alexa Ballou, zajmując 15. miejscey na starcie, aby wygrać ostatnią trzecią część wyścigu i swoje pierwsze zwycięstwo w serii.
Balu zajął drugie miejsce pomimo słabej pozycji startowej i poważnie uszkodzonej części przedniej części jego samochodu Chip Ganassi Racing zwisającego z jego samochodu na mecie.
Polester Lundgaard, który startował na miękkich oponach alternatywnych, poprowadził pole do greenu na 11-zakrętowym torze Exbury Place o długości 1,786 mili z McLaughlinem na twardszej pierwotnej oponie, Pato Owardem (Arrow McLaren) i wpisami Ganassiego w Marcus Ericsson i Scott Dixon – ten ostatni wskakuje na piąte miejsce z siódmego na starcie.
Kolizja ośmiu samochodów miała miejsce przy wyjeździe z zakrętu 1, gdzie początkowo zderzyły się trzy samochody między Jackiem Harveyem (Rahal-Letterman Lanegan Racing), Tomem Blomkvistem (Meyer Shank Racing) i Ryanem Hunterem-Reayem (Ed Carpenter Racing). Alexander Rossi (McLaren), Sting Ray Robb (Dale Coen Racing) i samochody AJ Foyt Racing dla Santino Ferrucciego i Benjamina Pedersena. Graham Rahal również przewrócił Pedersena, ale sprytnie zawrócił i wykorzystał zaniedbaną pętlę pod bramą Princes, aby uniknąć poślizgu.
Wyścig ponownie zmienił kolor na 10. okrążeniu, a Lundgaard prowadził McLaughlin, Oward, Erickson i Dixon. Kyle Kirkwood (Andretti Autosport) zajął szóste miejsce od Felixa Rosenqvista z Arrow McLaren na trzecim zakręcie.
od 14y i 15y Na starcie outsiderzy Colton Herta (Andretti) i Palou (Ganassi) zdobyli po dwa pole position. Zmienili pozycje zaraz po restarcie, ale Balou wyprzedził Grosjeana na zakręcie 3 i spadł za Herthą, która wyprzedziła Grosjeana i Marcusa Armstronga (Ganassi) na okrążeniach jeden po drugim, by przebiec 10y Na okrążeniu 14.
Christian Lundgaard i Rahal Letterman z Lanigan Racing Honda zdobywają nagrodę P1 Pole Award
Fotografia: Michael L. Levitt / Zdjęcia ze sportów motorowych
Z przodu Lundgaard odjechał od McLaughlina o 4 sekundy na swoim zmienniku. Rosenqvist był pierwszym liderem wśród rezerwowych, który wszedł do prawyborów na 17. okrążeniu, a wkrótce potem Kirkwood i Josef Newgarden (Penske).
Lundgaard zjechał z prowadzenia na 19 okrążeniu, miał niewielkie opóźnienie przy zmianie prawego przedniego rogu i chociaż wrócił za wszystkie kłopoty, był pogrążony w akcji pomocy. O’Ward przebiegł dłuższe okrążenie i zatrzymał się jako ostatni ze startujących,
To pozostawiło starterów McLaughlin, Erickson, Dixon, Will Bauer (Pensky), Hertha, Grosjean i Ballou na czele stawki, podczas gdy Lundgaard awansował do pierwszej dziesiątki po długim okresie jako początkowy pomocnik. Kiedy Lundgaard zaczerpnął trochę świeżego powietrza, mógł wykorzystać swoje nowe opony, aby utrzymać prowadzenie netto, ale nieustępliwy Rinus Vichai, który solidnie bronił ósmego miejsca, również.
Przed nimi Baleau ładnie rzucił się na Grosjeana i zajął szóste miejsce w piątym zakręcie z dystansem jednej trzeciej, co skłoniło Francuza do zajęcia pierwszego pola startowego na okrążeniu 32.
McLaughlin zjechał ze swojej 6,4-sekundowej przewagi nad Ericksonem na 35. okrążeniu, gdy pierwsi stoperzy, Lundgaard i O’Ward, wyprzedzili VeeKay w paczce. Wrócił do Bena Lundgaarda, który miał pięć sekund przewagi i przed O’Wardem.
Dixon, Power i Ballou biegli najdłużej, aż skręcił na 37 okrążeniu, a Power wyskoczył przed Dixonem z alei serwisowej. Palou został zmuszony do ciągnięcia łokciami Rosenqvista w zakręcie 2, aby zapewnić sobie dziewiąte miejsce, ponieważ wielkimi zwycięzcami pierwszego przejazdu byli Kirkwood (do czwartego miejsca) i Newgarden (do szóstego miejsca). Hertha spadła na 11yprzed Grosjeanem.
Lundgaard prowadził o ponad 6 sekund tuż przed połową dystansu, z McLaughlinem – na zmianę – ciągnąc 2s od O’Warda, z Kirkwoodem na odległej czwartej pozycji.
Romain Grosjean, Andretti Autosport Honda
Zdjęcia: Gavin Baker/ Zdjęcia ze sportów motorowych
Ale wszystko zmieniło się na 42. okrążeniu, kiedy Grosjean uderzył w ścianę na zakręcie 10, a jego samochód nagle ruszył czołowo, gdy przyznał, że kierownica została mu wyrwana z rąk na niesławnych wybojach tego odcinka. Spowodowało to ostrzeżenie drugiego pełnego kursu, pod którym zjechali Kirkwood, Balu i Herta – umieszczając ich na mecie, gdyby było więcej okrążeń objętych ostrzeżeniem.
Wyścig na krótko zmienił kolor na zielony, gdy McLaughlin wyglądał na gotowego do wyprzedzenia Lundgaarda po restarcie, ale Hélio Castroneves obrócił MSR na zakręcie 11, po uderzeniu przez Kirkwooda, a Ballou przeciął zarówno Hélio, jak i ścianę, zanim ponownie zmienił kolor na żółty.
Większość pola zjechała do boksów, ale McLaughlin, Dixon i Vichai – na zmianę – pozostali poza boiskiem. Lundgaard właśnie pokonał O’Warda, Ericssona i Powera poza torem i wrócił na siódme miejsce.
Wyścig wznowiono na okrążeniu 52 z kolejnością McLaughlin, Dixon, Vichai, Kirkwood, Herta, Balau, Lundgaard, Oward, Ericsson i Power. Ballou przeleciał obok Herthy, gdy Kirkwood uderzył w ścianę i zwolnił, spiętrzając pole i wysyłając je do dołów.
Lundgaard awansował na szóste miejsce, a O’Ward poszedł w jego ślady. Następnie Lundgaard wyprzedził Hertę na piątym miejscu w zakręcie 5, a Ballou wypadł jako zmęczony biegacz na czwartym miejscu – ale miał złamany nos.
McLaughlin wyprzedził Dixona po raz drugi, a Vichai cofnął się i pobiegł na 60 okrążeniu przed Balu, Lundgaardem, Herthą i Owardem. McLaughlin po raz ostatni zatrzymał się na 62 okrążeniu, zanim Lundgaard minął Ballou w zakrętach 3 i 4, który szybko został liderem, gdy Dixon rozpoczął okrążenie później.
Lundgaard natychmiast odsunął się od Palou i Herty, gdy Power wyprzedził O’Warda, zajmując czwarte miejsce na okrążeniu 64. O’Ward porzucił kolejność i zajął ósme miejsce.
Lundgaard odniósł zwycięstwo z przewagą ponad 11 sekund, podczas gdy Balu, Hertha, Bauer i Ericsson stoczyli zabawną walkę do samego końca za nim. Power i Ericsson mieli żądło w ogonie, którzy musieli zjechać do boksu na ostatnim okrążeniu, aby zdobyć więcej paliwa, podnosząc Dixona na czwarte miejsce, wyprzedzając Newgardena i McLaughlina. Ericsson zajął 11. miejscey i siła 14yponieważ kilku samochodom zabrakło paliwa na okrążeniu.
Wyniki Indycar w Toronto
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”