Władze amerykańskie podały, że niemieckie linie lotnicze zakazały podróży 128 pasażerom pochodzenia żydowskiego ze względu na niewłaściwe zachowanie niewielkiej liczby pasażerów.
Niemiecka linia lotnicza Lufthansa zgodziła się na karę w wysokości 4 milionów dolarów w związku z incydentem, w wyniku którego ponad 100 żydowskim pasażerom nie udało się wejść na pokład samolotu.
Niemieckie linie lotnicze zabroniły pasażerom – z których wielu miało na sobie charakterystyczne ubrania tradycyjnie noszone przez ortodoksyjnych Żydów – wejścia na pokład samolotu przesiadkowego we Frankfurcie w maju 2022 r. w oparciu o rzekome niewłaściwe zachowanie niewielkiej liczby pasażerów, podał we wtorek Departament Transportu USA.
Pasażerowie przesłuchiwani przez władze powiedzieli, że linia lotnicza traktowała 128 żydowskich pasażerów podróżujących z Nowego Jorku do Budapesztu jako „jedną grupę”, mimo że wielu z nich nie znało się i nie podróżowało razem – stwierdził Departament Transportu.
Departament stwierdził, że kara jest najwyższą, jaką kiedykolwiek nałożyła na linię lotniczą za naruszenie przepisów dotyczących praw obywatelskich.
„Nikt nie powinien spotykać się z dyskryminacją podczas podróży, a dzisiejsza akcja stanowi jasny sygnał dla branży lotniczej, że jesteśmy gotowi zbadać sprawę i podjąć działania w przypadku naruszenia praw obywatelskich pasażerów” – oznajmił w oświadczeniu sekretarz transportu Pete Buttigieg.
Lufthansa oświadczyła, że w pełni współpracuje z władzami USA, a jej długoterminową misją jest „łączenie ludzi, kultur i gospodarek w zrównoważony sposób”.
„Nadal koncentrujemy się na wielu podjętych wysiłkach, w tym na współpracy z American Jewish Committee (AJC), wysoce szanowaną i uznaną na całym świecie organizacją wspierającą i myślącym liderem” – oznajmił rzecznik komisji w oświadczeniu.
„Dzięki naszej ciągłej współpracy zorganizowaliśmy pierwszy w swoim rodzaju program szkoleniowy w branży lotniczej dla naszych menedżerów i pracowników, dotyczący przeciwdziałania antysemityzmowi i dyskryminacji. Lufthansa stara się być ambasadorem dobrej woli, tolerancji, różnorodności i Jako pierwsza linia lotnicza, która przyjęła roboczą definicję antysemityzmu ustaloną przez Międzynarodowy Sojusz na rzecz Pamięci o Holokauście (IHRA), Lufthansa będzie nadal promować przemyślany dialog ze społecznościami i organizacjami żydowskimi na całym świecie.
W swojej odpowiedzi skierowanej do Ministerstwa Transportu Lufthansa wyraziła ubolewanie i publicznie przeprosiła za incydent, który był wynikiem „niefortunnej serii niedokładnych komunikatów, błędnych interpretacji i błędnej oceny sytuacji”, zgodnie z postanowieniem prawnym złożonym przez ministerstwo.
Przewoźnik stwierdził jednak, że pracownicy poradzili sobie z tą sytuacją „nieświadomi rasy lub religii pasażerów” oraz że jego działania „choć niefortunne, nie potwierdzają żadnych stwierdzeń dotyczących dyskryminacji ani ustaleń departamentu w tej sprawie”.
Lufthansa stwierdziła, że do niewłaściwych zachowań wielu pasażerów należało utrudnianie pracy stewardom i kłótnie z załogą na temat noszenia masek.
Departament Transportu stwierdził w swoim postanowieniu, że linia lotnicza „doszła do wniosku, że zwracanie się do każdego pasażera indywidualnie jest niepraktyczne”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa