BRUKSELA (Reuters) – niemiecka linia lotnicza Lufthansa (LHAG.DE) i brytyjski Pierre EasyJet (EZJ.L) w środę zdobyli poparcie drugiego najwyższego sądu w Europie za przejęcie aktywów niespokojnych niemieckich linii lotniczych Air Berlin cztery lata temu.
Lufthansa otrzymała zielone światło od Komisji Europejskiej w 2017 r. na zakup filii LGW linii Air Berlin w zamian za rezygnację z niektórych portów na lotnisku w Dusseldorfie.
W innej umowie EasyJet uzyskał bezwarunkową zgodę od organów ścigania UE za 40 mln euro (46,5 mln USD) umowę w 2017 r., która obejmowała niektóre operacje Air Berlin na lotnisku Tegel, dzierżawę do 25 samolotów A320 i około 1000 samolotów Air Berlin. Piloci i personel pokładowy.
Następnie polski rywal Lott odwołał się od decyzji unijnej władzy wykonawczej do Sądu Luksemburga.
Sędziowie stwierdzili: „Sąd odrzuca skargi Polskich Linii Lotniczych „LOT” na decyzje Komisji zezwalające na fuzje dotyczące przejęcia odpowiednio easyJet i Lufthansy niektórych aktywów grupy Air Berlin”.
LOT może odwołać się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (TSUE) w kwestiach prawnych. Te dwa przypadki to T-240/18 Polskie Linie Lotnicze „LOT” przeciwko Komisji oraz T-246/18 Polskie Linie Lotnicze „LOT” przeciwko Komisji.
(1 dolar = 0,8604 euro)
Reportaż Fu Yun Che, montaż Louise Heavens
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa