Lotnisko w Wielkiej Brytanii zniosło limit 100 ml płynu za pomocą zaawansowanych technologicznie skanerów, które umożliwiają również przechowywanie elektroniki w bagażu podręcznym podczas kontroli bezpieczeństwa.
London City Airport wprowadziło technologię, która wykonuje obrazy 3D toreb w wysokiej rozdzielczości.
Podróżni mogą teraz przewozić nawet dwa litry płynów, a przyborów toaletowych nie trzeba już pakować w osobne torby.
Rząd wyznaczył termin na czerwiec 2024 r. dla większości lotnisk w Wielkiej Brytanii na zainstalowanie maszyn.
Pasażerowie na innych lotniskach, z wyjątkiem Teesside, które w marcu wprowadziło nowe skanery C3, są zobowiązani do usunięcia z bagażu podręcznego przedmiotów takich jak tablety, laptopy i płyny w celu kontroli bezpieczeństwa.
Obecne przepisy zostały wprowadzone w listopadzie 2006 r., po zakończeniu zakazu wnoszenia płynów do kabin, kiedy brytyjska policja poinformowała, że udaremniła spisek mający na celu wysadzenia w powietrze nawet 10 samolotów za pomocą materiałów wybuchowych ukrytych w napojach.
London City Airport rozpoczęło testowanie nowej technologii ponad rok temu i we wtorek uruchomiło cztery nowe aparaty rentgenowskie, podobne do tomografów komputerowych używanych w szpitalach.
Alison Fitzgerald, dyrektor operacyjny, powiedziała, że ekipa zajmująca się badaniami przesiewowymi została ponownie przeszkolona w zakresie korzystania z technologii, która zapewnia obrazy 3D, a opinia publiczna może być pewna, że jest bezpieczna.
„Poziom przetwarzania za pomocą promieni rentgenowskich jest teraz znacznie bezpieczniejszy niż kiedyś, a urządzenie ma zdolność rozróżniania cieczy bezpiecznej od niebezpiecznej”.
Powiedziała, że maszyna nadal będzie odrzucała obrazy, z których nie była zadowolona, ale pozwoli pracownikom skupić się na potencjalnych zagrożeniach, jednocześnie przepuszczając przedmioty, takie jak woda, szampon i perfumy.
Przyspieszyłoby to również proces „od drzwi do drzwi”, dodał Fitzgerald, przy szacunkowym 30% wzroście liczby pasażerów.
Powiedziała: „Cały proces jest szybszy, ponieważ wcześniej trzeba było rozpakować torbę i położyć ją na kilku tacach, teraz jest to jedna torba na jednej tacy i nie trzeba wyjmować wszystkiego”.
każdy? Ekspert konsumencki Harry Kind powiedział, że chociaż był to „początek końca” systemu wprowadzonego 17 lat temu, ludzie nie powinni zakładać, że jest to ogólna zmiana zasad.
„Bardzo ważne jest, aby pasażerowie faktycznie sprawdzali zasady obowiązujące na lotniskach, z których lecą i do których podróżują” – powiedział.
Ale przede wszystkim powinno to skrócić czas oczekiwania. Wielu podróżnych zgłosiło opóźnienia do godziny przy kontroli bezpieczeństwa, a ostatnio każdy? rekonesans Pan Kind dodał, że 7% stwierdziło, że przegapili lot z powodu kolejek.
„Ta zmiana będzie miała ogromne znaczenie i zmniejszy liczbę osób, które przegapią loty i wakacje tylko dlatego, że mają za dużą butelkę szamponu”.
Dodał, że lotnisko London City Airport było już najszybsze w Wielkiej Brytanii pod względem czasu ochrony, ze średnią 12 minut.
Największe lotniska w Wielkiej Brytanii stopniowo wdrażają technologię nowej generacji.
Heathrow eksperymentował ze skanerami 3D w 2017 roku i powiedział, że posiadanie większej liczby pasów bezpieczeństwa niż jakiekolwiek inne lotnisko instalujące nowe urządzenia „zawsze będzie skomplikowane i zajmie więcej czasu”.
Gatwick testuje obecnie 19 pasów przy użyciu technologii nowej generacji w swoich dwóch terminalach, ale rzecznik powiedział, że pasażerowie muszą nadal przestrzegać wszystkich istniejących zasad.
Inne lotniska powiedziały BBC, że nie mają dokładnej daty zakończenia, ale będą zgodne z rządowym terminem czerwca 2024 r.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji