Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Londyńska sala koncertowa MSG Sphere jest o krok bliżej rzeczywistości |  Londyn

Londyńska sala koncertowa MSG Sphere jest o krok bliżej rzeczywistości | Londyn

Jest to gigantyczna sala muzyczna w kształcie kuli ziemskiej, opisywana jako „potwór”, „świecąca kula” i „ból”.

Ale teraz MSG Sphere, nowa sala koncertowa planowana w Stratford na Wschodzie Londyn – który będzie szeroki jak London Eye i wysoki jak Big Ben – może wkrótce być o krok bliżej rzeczywistości.

Lokalni mieszkańcy, rady i poseł od dawna sprzeciwiają się projektowi, obawiając się, że pojemność 21 500 osób kulisty kwadrat Okolica jest zanieczyszczona światłem i hałasem z ogromnych ekranów wideo i reklam.

We wtorek wieczorem Komitet Planowania London Legacy Development Corporation (LLDC) spotka się, aby rozważyć plany deweloperów dotyczące zarządzania podażą reklamy i jej wpływu.

Madison Square Garden Company of America (MSG), właściciel nowojorskiego obiektu koncertowo-sportowego, chce założyć kulę, nowy klub nocny, sklepy i restauracje na pustej działce między stacją Stratford a parkiem olimpijskim.

Len Brown, poseł Partii Pracy w West Ham, wezwał władze do wykorzystania „ostatniej szansy” do zablokowania rozwoju Sphere, którego fasada będzie pokryta ponad milionem świateł LED i będzie wyświetlać filmy i reklamy od świtu do późna .

„Proponowana inwestycja jest okropna” – powiedział Brown, dodając, że spotkanie było „ostatnią szansą dla LLDC na zademonstrowanie swojej zdolności do przedkładania zdrowia i dobrego samopoczucia mieszkańców nad interesy i zyski MSG”.

W marcu ubiegłego roku LLDC Zgodził się na plany MSG zbudować halę muzyczną – ponad 90 metrów wysokości i 120 metrów szerokości – na terenie, który był używany jako parking autobusowy podczas Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku.

Jak wyglądałaby MSG Sphere w Londynie? Zdjęcie: Madison Square Garden Company

Warunkiem uzyskania zgody było jednak osiągnięcie porozumienia w sprawie przeglądu oferty reklamowej budynku na okres pięciu lat.

Firma uzyskała już zgodę na reklamowanie Sphere od 25 lat, chociaż MSG musiało zapewnić, że „będą stosowane odpowiednie kontrole, aby zapewnić, że wszelkie nieprzewidziane skutki dla zdrowia i dobrego samopoczucia zostaną uwzględnione, jeśli się pojawią”, powiedział LLDC w raport.

READ  Cher kradnie pokaz Balmain na Paris Fashion Week | Tydzień mody w Paryżu

MSG nakreśliło, w jaki sposób będzie wypełniać te kontrole, w tym dostarczać zasłony zaciemniające do domów oddalonych do 150 metrów, z bezpośrednią widocznością, ze Sphere, a także ustanawiać linię skarg.

Jeśli LLDC zatwierdzi plany MSG dotyczące wyświetlacza LED i zapewnienia miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych gości, ostateczny wyrok zostanie skierowany do Burmistrz Londynujak zwykle w przypadku ważnych decyzji planistycznych.

Lokalne rady, w tym Newham, gdzie powstanie Sphere, od dawna sprzeciwiają się temu projektowi, a mieszkańcy połączyli siły, by stworzyć grupę o nazwie Zatrzymanie domeny MSG.

Ci, którzy mieszkają w pobliżu miejsca, oczekują, że ekran reklamowy będzie niedopuszczalnie jasny, a ktoś go polubi „Życie obok powierzchni słońca”.

rola LLDC To też było kontrowersyjne.

Władze, które po igrzyskach otrzymały uprawnienia planistyczne dla otaczającego obszaru, w tym Parku Olimpijskiego, zbliżają się do końca. Obiecał przywrócić decyzję planistyczną do czterech sąsiednich gmin Newham, Hackney, Tower Hamlets i Waltham Forest do końca 2024 roku.

Niektórzy porównują pasiastą piłkę do łazika, balonu, który pojawił się w programie telewizyjnym The Prisoner z lat 60.
Niektórzy porównują pasiastą piłkę do łazika, balonu, który pojawił się w programie telewizyjnym The Prisoner z lat 60. Zdjęcie: ITV/REX/Shutterstock

Projekt Sphere ma pewne lokalne wsparcie, a MSG powiedział, że miejsce to da tej części stolicy impuls gospodarczy.

Rzecznik MSG Entertainment powiedział, że firma „pozostaje zaangażowana w sprowadzenie MSG Sphere do Londynu i zapewnienie wielu korzyści kulturowych i ekonomicznych, w tym tworzenie tysięcy miejsc pracy i generowanie miliardów funtów dla lokalnej gospodarki, Londynu i Wielkiej Brytanii”.

Programowi sprzeciwia się również konkurencyjna grupa rozrywkowa AEG, która jest właścicielem O2 Arena nad Tamizą w Greenwich, która wyraziła obawy dotyczące wyświetlania reklam i wpływu na lokalny transport publiczny.

Alistair Wood, wiceprezes ds. nieruchomości i rozwoju w AEG Europe, wezwał LLDC do odrzucenia strategii reklamowej MSG: „Witryna reklamowa jest na skalę zupełnie niespotykaną w Londynie i całkowicie oderwana od okolicy”.

READ  Wydawca Beyoncé i Adele oskarża firmy o trenowanie sztucznej inteligencji w piosenkach

Pierwsza kula MSG, kosztująca 2,2 miliarda dolarów (1,8 miliarda funtów), ma zostać otwarta w Las Vegas jeszcze w tym roku. To jeden z powodów niepokoju mieszkańców Stratfordu, którzy twierdzą, że budynek przeznaczony dla Sin City nie należy do gęsto zaludnionej części stolicy.

W ostatnich dniach Sphere rozświetlał niebo nad Vegas, ponieważ wygląda na to, że firma testowała ekran oświetlenia zewnętrznego projektu.

Na długiej drodze do zdobycia tytułu Ambasadora Londynu, firma MSG Entertainment odnotowała wzrost kosztów rozwoju Vegas z powodu inflacji i zakłóceń w łańcuchu dostaw, podczas gdy cena jej akcji spadła o prawie jedną trzecią w ciągu ostatniego roku.