Rada Londynu zainicjowała nowe opłaty parkingowe oparte na emisjach, które w nadchodzących latach wzrosną około sześciokrotnie.
Hackney wprowadził nowe opłaty mające na celu ukaranie kierowców, którzy najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Rada przynosi również dodatkowe koszty kierowcom z silnikami diesla.
Ustala ceny zezwoleń dla mieszkańców na następne siedem lat, a niektórzy kierowcy prawdopodobnie zobaczą wzrost opłat parkingowych z nieco ponad 200 funtów do ponad 1200 funtów do końca dekady.
Hackney chce również wprowadzić inne zasady ograniczające ruch, takie jak przekształcenie wszystkich swoich ulic w dzielnice o niskim natężeniu ruchu (LTN) do 2026 r.
Mitt Cuban, przewodniczący Rady ds. Transportu i Środowiska, bronił nowych zmian, mówiąc, że mają one na celu rozwiązanie problemu klimatycznego i poprawę jakości powietrza poprzez zachęcanie ludzi do korzystania z transportu publicznego, jazdy na rowerze lub chodzenia pieszo.
„Opracowując nasze opłaty parkingowe, słuchaliśmy naszych mieszkańców, którzy prosili o długoterminową pewność co do cen zezwoleń, aby mogli podejmować świadome decyzje” – powiedział.
Nowe opłaty spowodują dodatkową presję na kierowców, którzy już są prześladowani przez opłaty Ulez i opłaty za zator.
Zgodnie z opłatą Hackney, roczne pozwolenie na parkowanie najbardziej zanieczyszczającego środowisko samochodu z silnikiem Diesla będzie kosztować w tym roku 213 funtów, ale do 2029-30 wzrośnie do 1249 funtów.
Obejmuje to również dopłatę w wysokości 200 GBP, która będzie wzrastać o 50 GBP każdego roku, co oznacza, że do 2029 r. wszystkie pojazdy z silnikiem Diesla mogą płacić dodatkowe 500 GBP w porównaniu z innymi samochodami.
Samochody benzynowe Hackney, takie jak niektóre Land Rovery emitujące ponad 191 g/km, nadal będą musiały stawić czoła czterokrotnemu wzrostowi z 97 funtów do 433 funtów w ciągu pięciu lat.
Zamiast tego samochody elektryczne, które obecnie muszą zapłacić tylko 50 funtów za zezwolenie na ulicę, odnotują wzrost o zaledwie 4 funty w ciągu najbliższych pięciu lat.
Zezwolenie na pobyt w nieruchomości wzrosłoby w tym okresie tylko o 10 funtów, ale grupa kampanii Save London Motorcycling nazwała opłatę „oburzającą”.
Rzecznik grupy powiedział: „Fakt, że co roku chcą zwiększać te i tak już skandaliczne opłaty, pogarsza sprawę. Jeśli tak się stanie, niektórzy kierowcy wkrótce będą musieli zapłacić ponad 1000 funtów za małe miejsce parkingowe, z którego korzystają”.
Na swojej stronie z poradami dla kierowców, jak obniżyć koszty zezwoleń, rada zasugerowała, aby mieszkańcy kupili ekologiczny samochód, aby uniknąć opłat, jeździli na rowerze lub dołączyli do klubu motoryzacyjnego.
Zalecił również złożenie wniosku do programu złomowania samochodów burmistrza Londynu o wartości 110 milionów funtów dla osób o niskich dochodach lub korzystających z zasiłków.
W międzyczasie rada zamierzała również wprowadzić pilotażowe opłaty od użytkowników dróg „pay per mile”, wprowadzając szereg rozwiązań bez samochodów.
Cllr Coban dodał: „Plany te wyznaczają kolejny etap naszych ambicji ograniczenia ruchu i zanieczyszczenia. aby wszyscy podróżowali zdrowo; oraz tworzenie dzielnic nadających się do zamieszkania, które wspierają tę zmianę.
„Prawie wszystkie obszary Hackney będą o niskim natężeniu ruchu; opracujemy opcje subsydiowania opłat dla zdalnych użytkowników dróg; będzie więcej wspólnego korzystania z rowerów i samochodów; stworzymy 4000 nowych bezpiecznych miejsc parkingowych dla rowerów; każda szkoła podstawowa w Hackney będzie miała „ulicę szkolną”; i wszyscy zrobimy, co możemy zrobić, aby zbudować bardziej zieloną i zdrowszą dzielnicę Hackney”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji