Diesel and Electric Conservation Group wydała oświadczenie po wypadku w Williton na West Somerset Railway.
Hymek D7018 został przygotowany do testu statycznego w piątek 4 sierpnia 2023 roku. Było to po pewnych modyfikacjach i sprawdzeniu transmisji.
Po uruchomieniu silnika, przy wciąż zaciągniętych pedałach i hamulcu postojowym, lokomotywa ruszyła bez polecenia.
Nikt nie został ranny w wypadku, ale doszło do drobnych uszkodzeń lokomotywy oraz niektórych urządzeń DEPG i części zamiennych.
Jak to zwykle bywa przy tego typu wypadkach, poinformowano Wydział Badania Wypadków Kolejowych oraz Urząd Kolei i Dróg.
Odbyło się posiedzenie Rady Powierniczej DEPG i podjęto decyzję o wstrzymaniu wszelkich działań firmy Hymek na czas przeglądu wypadku.
Oznacza to, że wszystkie zaplanowane na koniec września obchody 50. obchodów DEPG zostały przełożone na późniejszy termin (do potwierdzenia).
Ani D7017, ani D7018 nie będą teraz uczestniczyć w imprezie SVR Magnificient Seven jako działające lokomotywy. „Zdajemy sobie sprawę, że rozczaruje to wielu naszych fanów i obserwujących, ale należy docenić fakt, że nie można narażać bezpieczeństwa społeczeństwa i wolontariuszy” – powiedział rzecznik DEPG.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa