Jak wynika z niedawnego raportu, wspieranie polskich firm i lokalnych przedsiębiorców jest szczególnie ważne, gdy ceny rosną, a gospodarka zwalnia. Eurocash Odsłoń to.
Raport Równi w Biznesie detalisty pokazał, że małe lokalne firmy cierpią z powodu dyskryminujących warunków współpracy w porównaniu z dyskontami i centralnie zarządzanymi sieciami handlowymi.
Badanie analizuje strategię cenową i dystrybucyjną największych producentów dóbr konsumpcyjnych w Polsce.
W sektorze detalicznym lokalni przedsiębiorcy stanowią blisko połowę rynku (45,4%) w Polsce – zaznaczył sprzedawca, powołując się na dane NielsenIQ.
Małgorzata Obrebska, Dyrektor ds. Zakupów Centralnych i Brandingu Prywatnego w Grupie Eurocash skomentowała: „Polska jest niewątpliwie krajem wiodącym. Aż 99,8% firm w naszym kraju należy do sektora MŚP i wytwarza on praktycznie połowę naszego PKB. Co najważniejsze, To, że zdecydowana większość przedsiębiorców działa lokalnie, zaopatrując regiony, w których działają, swoją pracę i podatki, a ich wsparcie jest bardzo ważne, tym bardziej w czasach, gdy musimy mocno skoncentrować się na pobudzeniu polskiej gospodarki.
„W naszym kwartalnym rankingu sprawdzamy, jakie warunki współpracy producenci oferują kanałowi niezależnemu, a jakie są dla centralnie zarządzanych sieci dyskontowych i supermarketów. Ranking jest dla nas również cennym narzędziem w rozmowach z dostawcami.”
handel lokalny
Oprócz udziału w rynku ważny dla Polski jest handel lokalny, który dociera do mieszkańców małych miejscowości.
Oczekuje się dalszego wzrostu, ponieważ coraz więcej osób w kraju wybiera mniej zaludnione obszary zamiast miast.
Z danych GUS wynika, że w latach 2011-2021 ludność miejska zmniejszyła się o 3%, a ludność wiejska wzrosła o 1%.
Raport ujawnił również, że kanał o dużym wolumenie jest preferowany przez firmy oferujące spersonalizowane produkty centralnie zarządzanym sieciom handlowym. Do tej grupy należą producenci makaronów Barilla, musztardy McCormick, USP Zdrowie, czyściki Unilever i nie tylko.
Czytaj więcej: Poleganie na osiedlowych sklepach wzmacnia polski Eurocash
Inne kierunki
Firmy preferują również kategorię słodyczy, o czym świadczy asortyment paczkowanych pralin, czekoladek i słodkich wypieków od największych producentów, takich jak Storck, Lindt & Sprüngli czy Mondelēz International, które dominują na półkach dyskontów i supermarketów. .
Obrebska powiedziała: „Zapewnienie uczciwych warunków niezależnemu sektorowi jest bardziej racjonalnym i długofalowym środkiem, do którego chcemy przekonać dostawców. W ten sposób nie tylko zapewnią, że będą mogli lepiej dotrzeć do konsumentów w całym kraju poprzez produkty, ale także wspierać rozwój lokalnych sklepów, dzięki czemu uzyskasz silniejszy kanał dystrybucji.
„Zresztą jest to kanał, który konkuruje z dużymi graczami na rynku m.in. bliskością klienta i szerokością, więc inwestycja w niego jest naszym zdaniem korzystna dla producentów”.
© 2022 Europejski magazyn supermarketów – Twoje źródło najnowszych sprzedaż na sztuki Biuletyn Informacyjny. Artykuł autorstwa Dayta Das. Kliknij Subskrypcja Aby się zarejestrować ESM: europejski magazyn supermarketów.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu