Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Łódź zamówiła 8 elektrycznych autobusów przegubowych Solaris

Łódź zamówiła 8 elektrycznych autobusów przegubowych Solaris


Łódź, czwarte co do wielkości miasto w Polsce, zamówiła w Solarisie osiem autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą do ładowania. Osiem autobusów Urbino 18 Electric wyjedzie na ulice miasta w drugiej połowie 2023 roku.

Wymagane pojazdy to 6-stopowy autobus przegubowy zasilany bateryjnie Solaris. Urbino 18.75 Electric dla Łodzi może pomieścić do 110 pasażerów, w tym 35 miejsc siedzących. Solaris wprowadził na rynek nowy autobus przegubowy Urbino 18.75 electric Oddział tylko w zeszłym miesiącu. Przegubowy autobus elektryczny czwartej generacji został wydłużony do 18,75 metra, aby zwiększyć liczbę pasażerów.

Choć będą to pierwsze w Łodzi w pełni elektryczne Solarisy, nie jest to pierwsza inwestycja miasta w pojazdy Solaris z napędem alternatywnym. Solaris dostarczył już do miasta 29 niskoemisyjnych autobusów Urbino 12 z miękką hybrydą, a w ślad za nim ma trafić kolejnych 20 egzemplarzy tego samego typu.

Łódzkie samochody będą wyposażone w akumulator o pojemności ponad 400 kWh. W teorii możliwe byłyby też większe akumulatory, ale nie są one konieczne do użytku w Łodzi. Dzieje się tak dlatego, że tamtejszy operator zdecydował się ładować akumulatory w trasie, oprócz ładowania w magazynie. W tym celu osiem autobusów przegubowych jest wyposażonych w istniejące szyny podnoszące na dachu pojazdu dla odwróconego pantografu. W tym procesie maszt towarowy z prądem jest opuszczany ze stacji na (końcowym) przystanku na szyny na dachu pojazdu. „Przy odpowiedniej konfiguracji baterii i infrastruktury ładowania, omawiane autobusy Urbino electric będą mogły działać nawet 24 godziny na dobę” – mówi Solaris.

Do obsługi autobusów wykorzystywany jest opracowany przez firmę Solaris system zdalnej diagnostyki eSConnect. Zbierając, a tym samym oceniając dane dotyczące stanu naładowania akumulatorów, obliczonego zasięgu, aktualnego i całkowitego zużycia energii, przewoźnik powinien być w stanie zoptymalizować wykorzystanie autobusów. Tym samym należy unikać przestojów i niepotrzebnych powrotów do magazynu.

READ  Zabity na Ukrainie słup bojowy został pochowany jako bohater dwóch narodów

Kiedy w zeszłym miesiącu zaprezentowano nową generację autobusów, polski producent autobusów elektrycznych ujawnił, że Urbino 18.75 electric jest jednym ze 183 podobnych egzemplarzy. Został zamówiony przez przedsiębiorstwo transportu publicznego Unibuss AS z Oslo w Norwegii. Dla Solarisa jest to jak dotąd największe pojedyncze zamówienie.

W Łodzi autobusy Urbino electric 18,75 zostaną oddane do użytku w drugiej połowie 2023 roku.

solarisbus.com