Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Linie Qantas odrzucają „współczujące” powody podane przez zmartwionego pasażera w sprawie zwrotu pieniędzy za odwołany lot

Byłemu pilotowi powiedziano, że jego zaświadczenie lekarskie nie kwalifikuje się do ulgowych zasad taryf Qantas.

Mieszkańcowi z Queensland, którego plany podróży zostały pokrzyżowane w wyniku szokującej diagnozy, powiedziano, że jego stan nie kwalifikuje się według definicji Qantasa „współczucia”.

Neil Ross, były pilot z Brisbane, leciał z żoną do Cairns, korzystając z kredytu na bilety lotnicze Qantas wydanego podczas pandemii.

Zarezerwował podróż za pośrednictwem biura podróży, a jego plany podróży zostały wstrzymane, gdy zaledwie dwa tygodnie później zdiagnozowano u niego raka.

Mówiąc do news.com.au62-latek powiedział, że obawy o zdrowie powaliły go „jak kamień”.

Po tym, jak początkowo zdiagnozowano u niego porażenie Bella, czyli krótkotrwały paraliż mięśni twarzy, lekarze odkryli agresywny guz po prawej stronie twarzy. Ross natychmiast został poddany intensywnemu sześciotygodniowemu kursowi radioterapii i operacji.

Zadzwonił do swojego biura podróży, aby poinformować, że musi odwołać podróż do północnego Queensland z pilnych powodów zdrowotnych i zapytał o zwrot pieniędzy.

„Jak powiedziałem dziewczynie w Flight Center: «Spójrz na moją twarz, myślisz, że chcę za to odzyskać pieniądze?»” [would] „Zamiast tego zdrowiej i jedź na wakacje” – powiedział. news.com.au.

Po usunięciu guza Rossa poproszono o poddanie się operacji plastycznej w celu rekonstrukcji prawego policzka.

Mimo że otrzymał środki na lot, który wygasł 22 kwietnia, wyjaśnił, że w dalszym ciągu nie może podróżować i poprosił o zwrot kosztów biletu ze względów humanitarnych.

Jednak wkrótce potem otrzymał wiadomość, że zwrot pieniędzy został odrzucony. „Załączone zaświadczenie lekarskie nie jest zgodne z wytycznymi Katarskiej Fundacji dotyczącymi zwrotu środków ze względów humanitarnych” – stwierdzono w e-mailu z 24 kwietnia.

Ross powiedział, że złożył już wniosek o zwrot pieniędzy, ale 4 kwietnia został on odrzucony ze względu na niewystarczające szczegóły. Po przedłożeniu dokumentacji medycznej zastanawiał się, czego jeszcze linia lotnicza chce jako dowód jego stanu zdrowia.

READ  Coronavirus Covid 19: Pojedyncza dawka szczepionki Covid firmy Janssen została zatwierdzona do stosowania w Nowej Zelandii

„Pomyślałem: co do cholery, co więcej mogę zrobić?” „To nic nie dało, a jedynie spowodowało mnóstwo niepotrzebnego stresu” – powiedział.

Szczegółowe informacje na temat biletów lotniczych i polityki zwrotów Qantas można znaleźć na stronie internetowej z często zadawanymi pytaniami oraz w glosariuszu.

Jeśli zwrot pieniędzy zostanie złożony ze względów współczucia, Qantas informuje: „Dopuszcza się zwolnienie z opłat za anulowanie ze względu na śmierć lub poważną chorobę pasażera i musi zostać potwierdzone przez: [either] certyfikat medyczny [or] Certyfikat śmierci.”

Po zgłoszeniu za pośrednictwem news.com.auOd tego czasu Qantas skontaktował się z Brucem, oferując pełny zwrot pieniędzy.

„Przepraszamy pana Rossa za to doświadczenie i informujemy go, że przetwarzamy jego zwrot pieniędzy” – oznajmiła linia lotnicza.

Spór podobno powstał, ponieważ do poprzedniego wniosku o zwrot pieniędzy nie załączono dokumentacji medycznej.