Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Liczba odwołanych lotów rośnie, ponieważ linie lotnicze uziemiają się bez samolotów Boeing

Linie lotnicze Alaska Airlines i United Airlines ponownie uziemiły wszystkie swoje samoloty Boeing 737 Max 9 w oczekiwaniu na informację, jak przeprowadzić inspekcję samolotów, aby zapobiec kolejnej eksplozji podczas lotu, takiej jak ta, która uszkodziła samolot na Alasce.

Linie lotnicze Alaska Airlines przywróciły do ​​służby 18 ze swoich 65 samolotów 737 MAX 9 w sobotę (czasu lokalnego), niecałe 24 godziny po eksplozji kadłuba innego samolotu 5 mil nad Oregonem.

Ulga była krótkotrwała.

Linie lotnicze poinformowały w niedzielę, że otrzymały zawiadomienie od Federalnej Administracji Lotniczej, że przy tych 18 samolotach mogą być konieczne dodatkowe prace.

Alaska podała, że ​​do południa na zachodnim wybrzeżu odwołała 170 lotów – ponad jedną piątą swojego rozkładu – z powodu uziemienia.

„Te samoloty również zostały wycofane z eksploatacji do czasu potwierdzenia przez FAA szczegółów dotyczących potencjalnych dodatkowych prac konserwacyjnych” – podała linia lotnicza w oświadczeniu. „Jesteśmy w kontakcie z FAA, aby ustalić, jakie dodatkowe prace są wymagane”. „.

United Airlines podały, że odwołały około 180 lotów, a inne udało się uratować dzięki znalezieniu innych samolotów, których nie uwzględniono w decyzji o zaprzestaniu lotów.

Alaska i United to jedyne amerykańskie linie lotnicze latające na Max 9.

United oświadczyło, że czeka, aż Boeing wyśle ​​tak zwaną wiadomość dla wielu operatorów – biuletyn usługowy używany, gdy wiele linii lotniczych musi wykonać podobne prace na konkretnym typie samolotu.

Według osoby zaznajomionej z sytuacją Boeing przygotowuje biuletyn, ale nie przekazał go jeszcze FAA. Osoba ta stwierdziła, że ​​sporządzenie szczegółowego biuletynu technicznego często zajmuje kilka dni. Osoba ta wypowiadała się pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ firma i organy regulacyjne nie omawiały tego procesu publicznie.

Boeing odmówił komentarza.

READ  Covid-19: Wada w mojej przepustce szczepionkowej przedłuża datę ważności poza sześć miesięcy

Panel używany do blokowania drzwi wyjściowych w Max 9 eksplodował w piątek wieczorem wkrótce po wystartowaniu lotu Alaska Airlines Flight 1282 z Portland w stanie Oregon. Samolot z niskim ciśnieniem, ze 171 pasażerami i sześcioma członkami załogi na pokładzie, bezpiecznie wrócił na międzynarodowe lotnisko w Portland bez poważnych obrażeń.

Kilka godzin po wypadku Federalna Administracja Lotnicza nakazała uziemienie 171 samolotów Max 9, w tym wszystkich obsługiwanych przez Alaskę i United, do czasu ich inspekcji. FAA podała, że ​​inspekcje potrwają od czterech do ośmiu godzin.

Samoloty Alaska Airlines zaparkowane na lotnisku.

Boeing dostarczył na całym świecie 218 samolotów Max 9, jednak nie wszystkie zostały objęte zamówieniem FAA. Jest to jeden z ponad 1300 samolotów Max – w większości modeli Max 8 – sprzedawanych przez producenta samolotów. Decyzja o uziemieniu nie miała wpływu na Max 8 i inne wersje Boeinga 737.

Według internetowych danych FAA, samolot, o którym mowa, zjechał z linii montażowej i otrzymał certyfikat dwa miesiące temu. Inny serwis śledzący, FlightRadar24, podaje, że od chwili wejścia do lotów komercyjnych 11 listopada samolot wykonał 145 lotów. Lot z Portland był trzecim lotem tego dnia.

Eksperci lotnictwa byli zaskoczeni kawałkiem, który potrafi latać z nowego samolotu. Anthony Brickhouse, profesor bezpieczeństwa lotniczego na Uniwersytecie Lotniczym Embry-Riddle, powiedział, że widział już panele kadłuba spadające z samolotów, ale nie przypomina sobie takiego, w którym pasażerowie „patrzyliby na światła miasta”.

MAX to najnowsza wersja czcigodnego Boeinga 737, dwusilnikowego samolotu wąskokadłubowego często używanego na lotach krajowych w USA. Samolot wszedł do służby w maju 2017 roku.

W latach 2018 i 2019 rozbiły się dwa samoloty Max 8, w wyniku których zginęło 346 osób. Wszystkie samoloty Max 8 i Max 9 zostały uziemione na całym świecie na około dwa lata, dopóki Boeing nie wprowadził zmian w zautomatyzowanym systemie sterowania lotem powodującym katastrofy.

READ  Kryzys kosztów życia: premier Jacinda Ardern broni zmian w rządzie, spodziewa się spadku cen żywności

Maxa nękają inne problemy, w tym wady produkcyjne, obawy związane z przegrzaniem, które skłoniły Federalną Administrację Lotniczą do nakazania pilotom ograniczenia stosowania systemu przeciwoblodzeniowego oraz możliwe luźne śruby w układzie steru.