Na dzisiejszej konferencji Game Developers Conference (GDC) założyciel Larian Studios, Swen Vincke, rzucił bombę, ujawniając, że deweloper nie planuje wypuszczać żadnych rozszerzeń ani zawartości do pobrania dla Baldur's Gate 3 ani Baldur's Gate 4.
Zamiast tego, jak powiedział Finke podczas panelu, Larian planuje całkowicie odejść od Dungeons & Dragons i zrobić coś nowego, pozostawiając własność intelektualną w rękach wydawcy Wizards of the Coast.
To tak duże zaskoczenie, biorąc pod uwagę ogromny sukces Baldur's Gate 3, że wielu fanów zakładało, że DLC lub dodatek będzie w drodze. Larian wypuścił kilka dużych darmowych aktualizacji, które dodały między innymi grywalny zestaw epilogów.
Larian wypowiadał się także na temat możliwości stworzenia DLC w przeszłości. W rozmowie z IGN na targach gamescom 2023 Tom Butler, starszy menedżer produktu w Larian Studios, powiedział, że prowadzili „dyskusje” na temat dalszych działań dla Baldur's Gate 3, mimo że wówczas skupiali się na aktualizacjach.
„Będziemy jeszcze przez jakiś czas majstrować, potem wszyscy weźmiemy wolne i wtedy zastanowimy się, co będziemy robić dalej” – powiedział wówczas Butler. „Ale teraz prowadzimy prawdziwe dyskusje. Chcemy zrobić więcej. Nie wiemy, co będzie dalej”.
Jednak poza tym Larian nigdy oficjalnie nie powiedział, że w drodze są kolejne Baldur’s Gate 3. Jak wspomniano wcześniej, od czasu premiery tej popularnej gry RPG w sierpniu ubiegłego roku dodano wiele nowej zawartości, a w i tak już ogromnej grze jest dużo nowej zawartości, której fizyczne wydanie jest dostępne na czterech płytach. Programiści pracują obecnie nad „solidnym, wieloplatformowym” planem wsparcia modów, który uwzględniać będzie także dodatki od społeczności.
Pierwsza i druga gra Baldur's Gate zostały opracowane przez BioWare. Przed Baldur's Gate 3 Larian był najbardziej znany z tworzenia serii Divinity.
Wygląda na to, że to kolejny projekt Lariana mógł Będzie to kolejne wejście w boskość. W wywiadzie dla IGN na krótko przed premierą Baldur's Gate 3 Vincke powiedział, że kontynuacja Divinity: Original Sin „zdecydowanie” jest na horyzoncie, ale zespół musi najpierw popracować nad Baldur's Gate 3.
Nie jest jasne, czy Hasbro, właściciel Wizards of the Coast, będzie szukać potencjalnego Baldur’s Gate 4 u innego dewelopera, ale nie ma wątpliwości, że nieruchomość okazała się dla nich ogromnym sukcesem. W zeszłym miesiącu ujawniono, że firma Hasbro zarobiła aż 90 milionów dolarów na grze Baldur's Gate 3. Oprócz sukcesu finansowego, Baldur's Gate 3 odniosła ogromny sukces zarówno wśród fanów, jak i krytyków, zdobywając główną nagrodę na zeszłorocznej edycji Toy Awards i otrzymując 10/10 z kilku punktów sprzedaży, w tym IGN.
W innym miejscu panelu Vincke pokazał także wczesne wersje różnych postaci, w tym zupełnie innego Astariona.
Alex Stedman jest starszym redaktorem wiadomości w IGN i nadzoruje reportaże rozrywkowe. Kiedy nie pisze ani nie redaguje, można ją spotkać czytającą powieści fantasy lub grającą w Dungeons & Dragons.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów