Miała dołączyć do czerwonej budki telefonicznej, londyńskiego autobusu i czarnej taksówki jako symbol współczesnej Wielkiej Brytanii. Jednak tak zwany kultowy projekt brytyjskiej ładowarki do samochodów elektrycznych na zlecenie firmy Grant ShapsÓwczesny minister transportu prawdopodobnie pozostanie na desce kreślarskiej po tym, jak rząd przyznał, że nie da się tego w ogóle zrobić.
Rząd ogłosił przetarg w czerwcu ubiegłego roku i kilka miesięcy później ujawnił zwycięski projekt Royal College of Art i PA Consulting na konferencji klimatycznej Cop26 w Glasgow.
Shapps, który jest teraz sekretarzem biznesowym, powiedział, że konstrukcja przypominająca barierę, która charakteryzuje się herb królewski oraz podświetlane okrągłe pokrętło, które będzie „toczyć się po całym kraju”, „wytrzyma próbę czasu” i „jest tak samo kultowe i rozpoznawalne jak brytyjska budka telefoniczna, londyński autobus czy czarna taksówka”.
Zaprojektowane przez Gilesa Gilberta Scotta czerwone etui na telefony już prawie nie istnieją, Chociaż nadal można go znaleźć na niektórych brytyjskich ulicach Społeczności przekierowały ich do minibibliotek lub rozruszników serca. Zaktualizowane wersje czerwonych londyńskich autobusów i czarnych londyńskich taksówek wciąż są produkowane, nawet tak jak zrobili to ich twórcy oprzeć się z rentowność.
Jednak Departament Transportu przyznał teraz, że ładowarka może nie być instalowana na brytyjskich drogach. W zeszłym miesiącu przyznano, że „koncepcja nie jest przeznaczona do produkcji ani wdrożenia”, w odpowiedzi na prośbę o wolność informacji od Toma Rileya, który pisze biuletyn Automotive Fast Charge.
Rząd dodał, że projekt „pomógł podnieść świadomość i wzbudzić emocje”. [sic] Program pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii.” Rzecznik rządu powiedział, że oferta wynosiła 200 000 funtów, ale zwycięzcy przedstawili projekt bez żadnych kosztów.
Ministrowie są pod presją, aby poprawić infrastrukturę ładowania w Wielkiej Brytanii, aby sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu, szczególnie w miastach, w których mieszkańcy często nie mają dedykowanego parkingu.
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Samochodów, grupa lobbingowa, ostrzegła w piątek, że rząd raczej nie spełni jego potrzeb Cel dla 300 000 publicznych ładowarek w Wielkiej Brytanii do 2030 roku.
Riley powiedział: „Rząd nie powinien wyciągać wtyczki z projektów, które uczyniłyby brytyjską sieć ładowania bardziej dostępną. Ponieważ wiele osób zaczyna jeździć samochodem elektrycznym, posiadanie łatwych w użyciu ładowarek będzie miało kluczowe znaczenie. „
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa