Rząd wzywa opinię publiczną, aby nie panikowała przy zakupach w związku z problemami z dostawami paliwa
Panika na zakupach na stacjach benzynowych skłoniła niektórych największych brytyjskich operatorów do racjonowania paliwa, ponieważ rząd został ostrzeżony, że wizy dla kierowców ciężarówek zostaną opóźnione zbyt późno, aby zapobiec zakłóceniom świątecznym.
BP zamknął 20 jardów od frontu i ograniczyło dostawy do kolejnych 100 jardów, podczas gdy Grupa EG ustaliła limit 30 GBP na klienta na prawie 400 stacjach ze względu na „bezprecedensowy popyt i związane z nim wyzwania w zakresie dostaw”. Dotyczyło to również witryn Esso, Tesco i Shell.
Kryzys podobno skłonił Borisa Johnsona do wydania zielonego światła na tymczasowe zniesienie ograniczeń wizowych dla zagranicznych kierowców, chociaż żadne decyzje nie zostały jeszcze potwierdzone.
Ale wtajemniczeni rządowi Powiedzieć niezależny Może być już za późno, aby powstrzymać zamieszanie związane ze świętami Bożego Narodzenia, po tym, jak branża detaliczna stwierdziła, że ministrowie mają „10 dni na uratowanie Świąt Bożego Narodzenia”.
Downing Street upierał się, że Wielka Brytania ma „wystarczające zapasy paliwa w tym kraju i społeczeństwo powinno być uspokojone, że nie brakuje”.
Śledź naszą relację na żywo poniżej
Legenda Phila McCanna
Jeśli przegapiłeś to wcześniej, oto dlaczego Phil McCann stał się dziś popularny na Twitterze.
Reporter BBC został wysłany w celu pokrycia niedoboru paliwa na stacji benzynowej w Stockport, ale widzowie byli bardziej zainteresowani żartami z jego nazwiska.
Pan McCann przyjął ich z humorem, tweetując: „To jak powrót w dziewiątym roku!”
Obejrzyj: BBC wysyła dziennikarza Phila McCanna, aby zrelacjonował kryzys benzynowy
To zabawny moment, w którym BBC Breakfast wysłało dziennikarza Phila McCanna, aby zrelacjonował bieżące kryzysy naftowe, a wielu z nich korzysta z mediów społecznościowych, by śmiać się z gry słów związanej z jego imieniem. Reporter był na scenie, aby omówić obecną panikę zakupową na stacjach benzynowych, która skłoniła niektórych największych brytyjskich operatorów do racjonowania paliwa, ale widzów bawiło nazwisko dziennikarza, ponieważ wielu kupujących w panice używało puszek, aby podnieść ceny. Samochody benzynowe. Reporter dostrzegł śmieszną stronę tej sytuacji i napisał na Twitterze: „Istnieją gorsze powody, by zdobywać popularność na Twitterze…”.
Piotr Stubli25 września 2021 11:21
W kolejce na stacji benzynowej skończyło się paliwo w ciężarówce
Jedna z ciężarówek musiała zostać wepchnięta na podwórko garażu po tym, jak w kolejce skończyło się paliwo w Brixton w południowym Londynie.
LBC poinformowało, że kierowca przyjechał z Gatwick w poszukiwaniu benzyny.
Piotr Stubli25 września 2021 11:13
Policja wydaje apel o kolejki na stacjach benzynowych
Dwie siły policyjne wezwały opinię publiczną, aby nie kontaktowała się z nimi w sprawie kolejek na stacjach benzynowych.
Policja w Bedfordshire powiedziała, że korki powinny być zgłaszane tylko wtedy, gdy „ryzykują spowodowanie szkód dla pieszych lub innych użytkowników dróg”.
Policja Surrey napisała na Twitterze: „Policja zdaje sobie sprawę z obecnego wpływu zatłoczonych stacji benzynowych i ich wpływu na wielu użytkowników dróg. W przypadku braku przestępstw kryminalnych lub jakichkolwiek zakłóceń na dużą skalę jest to nieproporcjonalne do obecności policji i zarządzania kolejkami. Prosimy o kontakt nas tylko wtedy, gdy ma to zastosowanie”.
Piotr Stubli25 września 2021 10:58
Oto scena na stacji benzynowej Tesco w Bracknell w Berkshire, gdzie wyłączają się niektóre pompy, a kierowcy ustawiają się w kolejce po paliwo.
Piotr Stubli25 września 2021 10:40
Kierowcy krytykują „głupotę” podczas paniki podczas zakupów
Panika przy zakupach nadal dotyka dziś rano stacje benzynowe, pomimo próśb ministrów i szefów przemysłu.
Sfotografowano kierowców stojących w kolejce po paliwo w garażu Esso na Brookly w południowym Londynie oraz w garażu Shella przy autostradzie A4 w zachodnim Londynie.
Jeden taksówkarz powiedział Sky News: „To głupie, że wszyscy stoimy w kolejce, ale to moja praca i muszę mieć diesla. Jestem tutaj, aby pracować”.
Pojawiły się również zarzuty, że niektórzy kierowcy powodowali opóźnienia, napełniając kilka kontenerów benzyną, a także swoje samochody.
Piotr Stubli25 września 2021 10:32
Wiza zawracania „mało prawdopodobne, aby rozwiązać problem niedoboru kierowców ciężarówek”
Szef jednej z firm transportowych ostrzegł, że tymczasowy reżim wizowy raczej nie rozwiąże problemu niedoboru kierowców ciężarówek.
Toby Ovins, dyrektor zarządzający Proton Transport Solutions, powiedział, że uważa, że przyczyną problemu są niższe płace, a nie Brexit.
Zapytany w programie BBC Radio 4’s Today, czy taki program mógłby pomóc złagodzić niedobór, pan Ovens powiedział: „Osobiście nie sądzę.
„Nie, myślę, że wiele z tego, co widzimy w tej chwili, wynika głównie z wynagrodzeń kierowców.
„Marże transportowe są bardzo niskie, a rzeczywistość jest taka, że nie ma pieniędzy na opłacenie wyższych wynagrodzeń bez ogromnych podwyżek cen dla klientów”.
Zapytany, czy jego firma mogłaby zapłacić więcej, aby zwabić ludzi do branży, odpowiedział: „Tak, moi kierowcy już raz w tym roku mieli podwyżkę płac i nie możemy się doczekać tego ponownie. Oczywiście będzie to oznaczać kolejną podwyżkę cen. Bo klientów, ale niestety w tej chwili jest to konieczne.”
Wiodące stowarzyszenie transportowe Unii Europejskiej powiedziało wczoraj, że europejscy kierowcy ciężarówek prawdopodobnie zignorują ofertę Wielkiej Brytanii dotyczącą wiz czasowych na rzecz „wyższych wynagrodzeń i lepszych warunków pracy” na kontynencie.
„Spodziewam się, że wielu kierowców nie wróci do Wielkiej Brytanii, nawet jeśli rząd Wielkiej Brytanii pozwoli im na to”, powiedział Marco DeGioia, sekretarz generalny UETR.. „Chociaż oferowanie wiz dla kierowców na kontynencie byłoby mile widzianym posunięciem, istnieje wiele innych kwestii, takich jak warunki pracy, płace i koszty wjazdu i pracy w Wielkiej Brytanii”.
Piotr Stubli25 września 2021 09:56
CBI wzywa rząd do złagodzenia skutków Brexitu
Szef CBI określił niedobór kierowców ciężarówek i innych pracowników jako „trochę kaca po Brexicie”.
Tony Dunker powiedział BBC Breakfast: „Mieliśmy kilku kierowców, którzy wrócili do domu i nie chcieliśmy wracać do domu i myślę, że jest to większe pytanie dotyczące systemu imigracyjnego i jest to złożone pytanie”.
„Rząd w zasadzie powiedział: „Spójrz, po Brexicie, miejmy system imigracyjny, który dopuszcza tylko umiejętności, których potrzebujemy, a nie umiejętności, których nie mamy” – powiedział.
„Cóż, myślę, że zdajemy sobie sprawę, że są pewne umiejętności, których potrzebujemy na krótką metę, które musimy dostarczać (ale) nie na zawsze”.
Dodał: „Nie możesz się odwrócić, gdy jest niedobór, załóż ręce, jak to zrobili niektórzy ministrowie rządu, i powiedz »Dobra, po prostu zapłać pensję, a oni to załatwią«”.
„To nie zostanie posortowane, nie można zmienić pracowników torebek w rzeźników z dnia na dzień, a sklepikarzy w szefów kuchni, prawdopodobnie można to zrobić w ciągu trzech do pięciu lat, ale nie można tego zrobić z dnia na dzień”.
Piotr Stubli25 września 2021 09:40
Trendy kryzysu paliwowego BBC Phil McCann na Twitterze
Aktualizacja: Korespondent BBC Phil McCann, który pisał o panice kupowania w Stockport, teraz przenosi się na Twittera, ponieważ ludzie nie mogą się oprzeć żartowaniu na temat jego nazwiska.
Piotr Stubli25 września 2021 09:25
CBI mówi, że zmiany wiz dla zagranicznych pracowników są „ogromną ulgą”
Konfederacja Przemysłu Brytyjskiego (CBI), która reprezentuje 190 000 brytyjskich firm, skrytykowała opóźnienie rządu w złagodzeniu przepisów wizowych dla zagranicznych pracowników.
Dyrektor generalny Tony Duncker z zadowoleniem przyjął ten ruch – o którym ministrowie dyskutowali w piątek – mówiąc BBC Breakfast: „Mam nadzieję, że tak się stanie i jest to ogromna ulga.
„Wołamy o to od trzech miesięcy, widzimy, że nadchodzi ten problem i nadchodzi więcej problemów, więc szkoda, że rząd potrzebował kolejek w kolejkach przy dystrybutorach, aby się ruszyć, ale przeprowadzka mam nadzieję, że tak zrobili i pomogą. „
Jednak Dunker powiedział, że Wielka Brytania stoi również w obliczu niedoborów siły roboczej w wielu innych zawodach, a także problemów z łańcuchem dostaw i energią. Centralny Bank Iraku ostrzegł, że kryzys zatrudnienia w Wielkiej Brytanii może trwać nawet dwa lata.
„Zajęło to trochę kryzysu, ale mam nadzieję, że rząd podąży za tym, co słyszymy, ponieważ przyniesie to ulgę i pomoże nam zacząć od nowa” – powiedział.
Piotr Stubli25 września 2021 09:21
Szef AA mówi, że kryzys dostaw ropy to „tymczasowa burza”
Szef Brytyjskiego Stowarzyszenia Samochodowego powiedział, że niedobory benzyny na stadionach frontowych w całej Wielkiej Brytanii są tylko „tymczasowym przejściowym”.
W rozmowie z BBC Breakfast Edmund King powiedział: „Dobrą wiadomością jest to, że jedzenie można napełnić tylko raz – trzeba użyć paliwa, więc powinno to być krótkoterminowe.
„To nie jest jak kryzys paliwowy z przeszłości, kiedy doszło do uderzenia w zasób itp.
„Tak więc, gdy ludzie są już pełni, nie będą podróżować więcej niż zwykle, więc presja na system powinna osłabnąć w ciągu najbliższych kilku dni”.
Wezwał kierowców do „trzymania się normalnych wzorców napełniania” i dodał: „Będzie to tymczasowa wskazówka, ponieważ nowe dostawy będą dostarczane co 24 do 48 godzin”.
Piotr Stubli25 września 2021 09:01
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji