Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kostecki zdobywa mistrzostwo, a Waters wygrywa wyścig 27

Kostecki zdobywa mistrzostwo, a Waters wygrywa wyścig 27

Brody Kostecki mistrzem supersamochodów 2023. Zdjęcie: Inside Media

Brody Kostecki z Erebus Motorsport wygrał mistrzostwa Repco Supercars w pierwszym wyścigu weekendu, Vailo Adelaide 500, w którym doszło do wypadku Cam Waters.

Kostecki zakwalifikował się na pole position i był prawie pewien, że zdobędzie tytuł na jeden wyścig przed końcem, gdy Shane van Gisbergen rozbił się po tym, jak nie był w stanie uniknąć pierwszego uderzenia innym startem Willa Browna w Erebusie.

Aby wykonać swoje zadanie, potrzebował jedynie wykończenia, pokonując stosunkowo konserwatywny wyścig, dzięki któremu Coca-Cola Camaro z numerem 99 powróciła na szóste miejsce po 78 okrążeniach na torze Adelaide Parklands Circuit.

Waters wyprzedził Reynoldsa i objął prowadzenie tuż po połowie dystansu, i pomimo szarży kierowcy Grove Racing po drugim przystanku, to Tickford Racing z numerem 43 wyprzedził Mustanga z numerem 26 o 0,6708 sekundy.

Finałowy wyścig Mistrzostw REPCO SUPERCARS 2023 na jednym z najlepszych torów ulicznych na świecie. Ciesz się tym wszystkim w VAILO ADELAIDE 500, Kliknij tutaj, aby kupić bilety

Thomas Randle dobiegł z 15 sekundową stratą do trzeciego miejsca w rankingu Tickford z numerem 55, przed Chazem Mostertem z Walkinshaw Andretti United i Brocem Feeneyem z Triple Eight Race Engineering w pierwszym Chevrolecie Camaro.

Kostecki, który na trzy okrążenia przed końcem oddał Feeneyowi piąte miejsce, wrócił do domu o kolejne 3,7 sekundy do tyłu na szóstej pozycji, przed Willem Davisonem, Jamesem Courtneyem, Andre Heimgartnerem i Scottem Pye.

W klasyfikacji kierowców Kostecki ma obecnie 233 punkty przewagi nad Van Gisbergenem, a na stole pozostało 150 punktów, choć zwycięstwo w mistrzostwach będzie oficjalne dopiero po zakończeniu 28. wyścigu jutro po południu.

Erebus prawdopodobnie wywalczyłby wówczas również tytuł mistrza drużynowego, biorąc pod uwagę, że ich przewaga nad Triple Eight została zmniejszona do zaledwie 161 punktów, a do zaoferowania ma łącznie 288 punktów.

Dzięki niewielkiemu pozytywnemu posunięciu dla Triple Eight Feeney awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, ze stratą 102 punktów do Browna.

Dramat zaczął się jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu 27, kiedy Cameron Hill nie opuścił pola startowego, co zmusiło go do powrotu do alei serwisowej swoim Camaro nr 35 Truck Assist.

Gdy zgasły światła, Kostecki i jego kolega z drużyny Reynolds (nr 26 Penwright Mustang) zderzyli się, biegnąc w stronę szykany Senna, zanim ten ostatni został w tyle w zakręcie nr 1.

W czwartym zakręcie Van Gisbergen zdobył dosłowne i metaforyczne punkty w mistrzostwach, gdy nie był on w stanie uniknąć silnego kontaktu z Brawnem po tym, jak kierowca Erebusa został uderzony w ścianę przez Antona De Pasquale.

Ani Coca-Cola Camaro nr 9 Browna, ani Red Bull Ampoule Camaro nr 97 Van Gisbergena nie były w stanie o własnych siłach wrócić do boksów i wezwano samochód bezpieczeństwa.

Kostecki jeździł Reynoldsem, Randle (#55 Castrol Mustang), De Pasquale (#11 Shell V-Power Mustang), Waters (#43 Monster Energy Mustang), Mostert (#25 Mobil 1 Optus Mustang), James Golding (#31 Nolon) Camaro), Vinnie (#88 Red Bull Ampoule Camaro), Davison (#17 Shell V-Power Mustang) i Courtney (#5 Snowy River Caravans Mustang) przed ponownym startem na szóstym okrążeniu.

READ  Najstarszy główny recenzent Cromwella? 81-letni były kierowca autobusu świętuje zwycięstwo Lamborghini

Reynolds natychmiast zaatakował Kosteckiego i choć do tego czasu mu się to nie udało, lider mistrzostw nie stawiał większego oporu, gdy na 15. okrążeniu, w dziewiątym zakręcie, wyprzedził go pilot Groffa.

Podobna historia wydarzyła się pięć okrążeń później, gdy Randle przesunął się na Kosteckiego i zajął drugie miejsce na końcu Dequetteville Terrace.

Kostecki wskoczył na trzecie miejsce na 22. okrążeniu, a Randle spadł z drugiej pozycji za Reynoldsem na 25. okrążeniu.

Lider wyścigu był na torze na 29. okrążeniu i dołączył tuż przed Randle’em, chociaż miał trudności z utrzymaniem Mustanga nr 55, gdy przejeżdżał przez „schody”.

Waters wypadł z oficjalnego prowadzenia na 30. okrążeniu i powrócił tuż za tą dwójką na trzecim miejscu, po zakończeniu pierwszego pit stopu.

Kostecki był czwarty po zdobyciu szacunkowo 26 litrów ze spadku o 100 litrów, mniej więcej tyle samo co Reynolds i Randle, a Davison był piąty za Feeneyem, Courtney, De Pasquale, Andre Heimgartnerem (nr 8. R&J Batteries Camaro) i Mostertem.

De Pasquale szybko spadł na sam dół tabeli z powodu uszkodzeń układu kierowniczego po zderzeniu z Brownem na pierwszym okrążeniu, zanim Mostert wyprzedził Heimgartnera i zajął ósme miejsce na 35. okrążeniu w czwartym zakręcie.

Ponieważ nie mógł uzurpować sobie prawa do Reynoldsa, Randle najwyraźniej poinstruowano, aby przepuścił Watersa, gdy pozostawił dużą przewagę dla Mustanga nr 43 w dziewiątym zakręcie na 37 okrążeniu.

Zmiana Tickforda wykonała tor, a Waters dogonił Reynoldsa, a następnie podał go w siódmym zakręcie na 41 okrążeniu.

Reynolds miał wkrótce zgłosić problem ze sterowaniem do ziemianki Grove Racing, ale powiedziano mu, aby spróbował trzymać się Watersa, zakładając, że na drugim postoju uzyska krótszy przebieg paliwa.

Tymczasem Kostecki w dalszym ciągu plasował się na czwartym miejscu, ze stratą około pięciu sekund do czołowej trójki Mustanga.

Randle zatrzymał się po raz drugi na 48. okrążeniu, a Kostecki na 49. okrążeniu.

Waters był kilka sekund za Reynoldsem, kiedy zatrzymał się na 52. okrążeniu, co spowodowało, że pilot Grove’a przełączył bezpiecznik przed następnym zatrzymaniem.

Do zdarzenia doszło na 54. okrążeniu, a Reynolds ponownie dołączył do zespołu Watersa, po czym odbył dziką przejażdżkę po szykanie Senny i musiał wjechać na tył Mustanga nr 43.

Mostert odziedziczył oficjalne prowadzenie, ale zjechał do pit stopu na 55. okrążeniu i na tyle, na ile mógł, nie był w stanie utrzymać Finneya za sobą na zewnętrznym okrążeniu, gdy wyścig wznowiono na piątym miejscu.

Mostert uderzył w Finneya, odbierając kierowcy Triple Eight piąte miejsce na 58. okrążeniu, w dziewiątym zakręcie.

Dzięki temu Waters, Reynolds, Randle, Kostecki, Mostert, Reynolds, Davison, Courtney, Heimgartner i Scott Pye (nr 20. Toyota Forklift Camaro) uplasowali się w pierwszej dziesiątce na 20 okrążeń przed końcem.

READ  Nowa Zelandia kontra Indie: plan Black Caps, aby zepsuć imprezę w półfinale Pucharu Świata w krykiecie 2023

Z przodu sam Reynolds pchnął Watersa do tempa zbliżającego się do strefy kwalifikacyjnej, zmniejszając przewagę o około dwie sekundy do sześciu dziesiątych.

Jednak sytuacja zaczęła się odwracać, gdy Waters odzyskał przewagę do pełnej sekundy na 64. okrążeniu i dwóch sekund na 66. okrążeniu.

Tymczasem Mostert zjechał po wewnętrznej stronie Kosteckiego na 65. okrążeniu w dziewiątym zakręcie, a mistrz-elekt uniknął prawdziwej walki o czwarte miejsce.

Następnie Feeney złapał Kosteckiego i podszedł do tyłu samochodu nr 99 w chwili, gdy wydano flagę złego sportowego zachowania za naruszenie ograniczeń toru.

Po raz kolejny Kostecki nie zawracał sobie głowy walką, gdy Feeney wjechał na linię wewnętrzną w dziewiątym zakręcie na 75. okrążeniu, zajmując piąte miejsce.

Z przodu Reynolds zbliżał się do Watersa, ale okrążenia szybko dobiegały końca, a pilot Tickforda i tak wydawał się płynąć.

Ostatecznie zwycięzca wyścigu 25 zaprzeczył zwycięzcy wyścigu 26 z wyścigu 27, co oznacza dla Watersa dwa zwycięstwa z trzech i trzy w dotychczasowym sezonie.

Największe świętowanie przypadło jednak Kosteckiemu i Erebusowi, którzy po raz pierwszy w historii zdobyli mistrzostwo supersamochodów.

De Pasquale ostatecznie zajął drugie miejsce na 21. miejscu.

Kwalifikacje do wyścigu 28 rozpoczną się jutro o 10:15 czasu lokalnego/10:45 AEST.

Wyniki: Wyścig 27, Velo Adelaide 500

punkt sprzedaży numer Zespół/Sponsor kierowca samochód Rolki Czas wyścigu
1 43 Wyścig energii potworów Camerona Watersa Forda Mustanga GT 78 1:51:55.0636
2 26 Wyścig Pennwrighta Davida Reynoldsa Forda Mustanga GT 78 1:51:55,7344
3 55 Wyścigi Castrola Thomasa Randle’a Forda Mustanga GT 78 1:52:10,0870
4 25 Mobil 1 Optus Racing Chaza Mosterta Forda Mustanga GT 78 1:52:20,0197
5 88 Wyścigi ampułek Red Bulla Brooke Finney Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:21,2479
6 99 Wyścig Coca-Coli od Erebusa Brody Kostecki Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:24,9825
7 17 Zespół Shell V-Power Racing Willa Davisona Forda Mustanga GT 78 1:52:29,2914
8 5 Wyścig na Śnieżnej rzece Jamesa Courtneya Forda Mustanga GT 78 1:52:30,8508
9 8 Wyścigi baterii R&J Andre Heimgartnera Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:31,3077
10 20 wózki widłowe Toyoty Zatoka Scotta Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:32,2594
11 18 wyścigi dewala Marka Winterbottoma Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:34.2287
12 3 Fajny wyścig jazdy Todda Hazelwooda Forda Mustanga GT 78 1:52:42,4041
13 31 Wyścig Nolona Jamesa Goldinga Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:43,6527
14 34 Wyścigi ciężarówek pomocy Jacques’a Le Brocqa Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:52,6971
15 56 Komercyjny wyścig piwa Declana Frasera Forda Mustanga GT 78 1:52:53,3078
16 23 Wyścig Nolona Tima Slade’a Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:53,6425
17 96 Wyścig Pizzy Hut Macauleya Jonesa Chevroleta Camaro ZL1 78 1:52:55,4145
18 2 Mobil 1 NTI Racing Nicka Bearkata Forda Mustanga GT 78 1:53:10,7738
19 14 WYŚCIGI MIDI Bryce’a Fullwooda Chevroleta Camaro ZL1 78 1:53:11.2332
20 4 Sporty motorowe SCT Jacka Smitha Chevroleta Camaro ZL1 76 1:52:04,0583
21 11 Zespół Shell V-Power Racing Antona De Pasquale Forda Mustanga GT 76 1:52:08,7697
22 35 Wyścigi ciężarówek pomocy Camerona Hilla Chevroleta Camaro ZL1 74 1:52:12,9909
23 19 Wyścig Pennwrighta Mateusz Payne Forda Mustanga GT 73 1:52:57,8983
Karolina Północna 97 Wyścigi ampułek Red Bulla Shane’a van Gisbergena Chevroleta Camaro ZL1
Karolina Północna 9 Wyścig Coca-Coli od Erebusa Williama Browna Chevroleta Camaro ZL1
READ  Olimpiada w Tokio: Polak traci buty i biegnie dalej na 1500m

Mistrzostwa Kierowców

punkt sprzedaży kierowca zwrotnica
1 Brody Kostecki 2798
2 Shane’a van Gisbergena 2565
3 Brooke Finney 2303
4 Williama Browna 2201
5 Chaza Mosterta 2176
6 Camerona Watersa 1979
7 Andre Heimgartnera 1914
8 Antona De Pasquale 1722
9 Willa Davisona 1702
10 Jacques’a Le Brocqa 1679
11 Davida Reynoldsa 1677
12 Bryce’a Fullwooda 1671
13 Thomasa Randle’a 1622
14 Jamesa Goldinga 1524
15 Mateusz Payne 1523
16 Marka Winterbottoma 1519
17 Jamesa Courtneya 1499
18 Zatoka Scotta 1458
19 Tima Slade’a 1440
20 Nicka Bearkata 1188
21 Todda Hazelwooda 1149
22 Macauleya Jonesa 1099
23 Declana Frasera 1046
24 Camerona Hilla 1026
25 Jacka Smitha 982
26 Richiego Stanwaya 558
27 Davida Russella 552
28 Tony’ego Dalberta 438
29 Jacka Perkinsa 420
30 Jimmy Whincup 372
31 Kevina Estreya 348
32 Zach Best 342
33 Lee Holdswortha 318
34 Dziekan Fury 318
35 Alexa Davisona 306
36 Jonathana Webba 300
37 Zane’a Goddarda 298
38 Jaydena Ojedy 282
39 Dylana O’Keefe 276
40 Tylera Everinghama 234
41 Gartha Tandera 222
42 Dale’a Wooda 222
43 Craiga Lowndesa 222
44 Gary’ego Jacobsona 198
45 Fabiana Coultharda 198
46 Warren Miłość 192
47 Jacksona Evansa 186
48 Dzieci Jordanii 174
49 Jacek Kostecki 162
50 Miłość Aarona 162
51 Michaela Caruso 144
52 Jaylene Robotham 120
53 Tima Blancharda 108
54 Jamesa Moffata 90
55 Kay Allen 90
56 Simona de Silvestro 90

Mistrzostwa drużynowe

punkt sprzedaży liczby (liczby) drużyna zwrotnica
1 9 99 Sporty motorowe Erebus 4999
2 88 97 Geometria ósmego triathlonu 4838
3 8 14 Wyścigi Brada Jonesa 3555
4 11 17 Wyścigi Dicka Johnsona 3478
5 5 (6) 43 Wyścigi Tickforda 3424
6 2 25 Walkinshaw Andretti United 3364
7 19 26 Wyścig Grove’a 3200
8 18 20 (600) Zespół 18 2977
9 23 31 (400) Premierowy wyścig 2914
10 34 35 Wyścigi Matta Stone’a 2705
11 55 56 (777) Wyścigi Tickforda 2608
12 4 96 Wyścigi Brada Jonesa 2021
13 3 Zespół Blanchard Racing 1119
14 888 Geometria ósmego triathlonu 298
15 7 Zespół Blanchard Racing 162
16 98 Wyścigi Dicka Johnsona 60