Koreańskie Koleje Narodowe ogłosiły 23 maja, że konsorcjum, które złożyło ofertę o wartości 43 mld wonów (33 mln USD), zostało wybrane do udziału w przetargu na usługi projektowe dla kolei dużych prędkości między Katowicami a Ostrawą. Prezentacja została wydana przez Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w lutym br.
Polska od 2020 roku rozwija projekt budowy łącznie 1800 km kolei dużych prędkości, które połączą nowe lotnisko z głównymi miastami przesiadkowymi. Odcinek Katowice – Ostrawa, na którym w projektowaniu będą uczestniczyć Koreańskie Koleje Państwowe, to jednocześnie 96-kilometrowa międzynarodowa trasa kolejowa łącząca Polskę i Czechy.
W lutym 2022 roku Koreańskie Koleje Państwowe wraz z Dohwa Engineering utworzyły Konsorcjum K do projektowania i nadzorowania polskiej kolei dużych prędkości oraz przeszły przegląd przedkwalifikacyjny w konkurencji ze znanymi firmami inżynierskimi z Francji, Szwecji i innych krajów.
Aby wprowadzić koreańską technologię kolejową do Europy, która ma wysokie techniczne bariery wejścia, w kwietniu ubiegłego roku w Warszawie odbyło się Koreańsko-Polskie Forum Współpracy Technologicznej Kolei Dużych Prędkości.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu