Ministerstwo Transportu poinformowało w poniedziałek, że liczba cotygodniowych lotów między Koreą a Polską zostanie zwiększona, aby wspierać wzmocnienie relacji między obydwoma krajami w przemyśle obronnym i budowie fabryk.
Seul i Warszawa zgodziły się zwiększyć liczbę lotów tygodniowo z pięciu do siedmiu z Incheon, na zachód od Seulu, jednocześnie obsługując trzy loty tygodniowo na trasach z południowego miasta portowego Busan, podało Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu. – stwierdził w oświadczeniu.
„Porozumienie dotyczy rozszerzenia praw przewozowych. Polska obecnie wysyła loty do Incheon, ale Korea nie obsługuje żadnych lotów do Polski” – powiedział urzędnik ministerstwa.
Urzędnik dodał, że polskie linie lotnicze LOT przewiozły pasażerów do Incheon, ale Korean Air i mniejszy rywal Asiana Airlines nie mają obecnie żadnych lotów do Polski.
Zwiększenie liczby lotów ma na celu przygotowanie się na większy popyt na podróże między obydwoma krajami, gdyż koreańskie firmy mają w Polsce zakłady produkcyjne i prawdopodobnie będą eksportować do kraju więcej produktów przemysłu obronnego – podaje ministerstwo.
W ubiegłym roku koreańskie firmy pozyskały duże kontrakty o wartości 17 bilionów wonów (13 miliardów dolarów) na dostawy dla Polski czołgów K2, haubic samobieżnych K9, lekkich samolotów szturmowych FA-50 i wyrzutni wielokrotnych rakiet Chunmoo.
Jak czytamy w oświadczeniu, LG Energy Solution, wiodący w kraju producent akumulatorów, prowadzi w Polsce fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych od 2017 roku, a SK Nexilis, największy na świecie producent folii miedzianej, buduje swoją fabrykę we wschodnim kraju Europy.
W czwartek na konferencji lotniczej z Urzędem Lotnictwa Cywilnego uzgodniono zwiększenie dwustronnych praw przewozowych.
Tymczasem na poprzedniej konferencji lotniczej z brytyjskim Departamentem Transportu, która odbyła się 13 listopada, uzgodniono umowę handlową, na mocy której nieuzgodnione ładunki między liniami lotniczymi będą wysyłane tylko raz w tygodniu, a przesyłki towarowe objęte wspólnymi przychodami będą wysyłane do dwóch razy. Tydzień później został odwołany.
Ponadto po brexicie uzgodniono, że wyznaczonymi liniami lotniczymi Wielkiej Brytanii mogą być wyłącznie linie lotnicze będące własnością Wielkiej Brytanii i przez nią obsługiwane, a nie linie lotnicze należące do państw członkowskich UE.
Autor: Kim Joo-yeon, Yonhap [[email protected]]
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu