Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Konsola N64 była dziwnym, ale niezbędnym wprowadzeniem do joysticków

Konsola N64 była dziwnym, ale niezbędnym wprowadzeniem do joysticków

W annałach historii gier żadna konsola nie jest lepiej znana niż trójstronny kawałek plastiku, który był dostarczany z Nintendo 64. Jest tak prawdopodobnie z kilku powodów. Wyjątkowy design sprawia, że ​​jest on natychmiast i jednoznacznie rozpoznawalny jako gamepad N64. Jest popularność konsoli, która pomogła uczynić Nintendo jedną z najważniejszych nazw w grach.

Ale najważniejszą częścią kontrolera N64 nie jest projekt ani związane z nim pudełko: był to joystick, który wprowadził miliony do nowego sposobu kontrolowania gier i utorował drogę dla nowoczesnych gier 3D, które są dziś prawie standardowe.

Nintendo nie wymyśliło joysticka ani pomysłu wykorzystania go w grach, ale udało mu się wypromować joystick jako domyślną opcję sterowania w popularnych grach w sposób, jakiego nikt wcześniej nie zrobił. Przed N64 joysticki były w dużej mierze zarezerwowane dla entuzjastów symulacji lotu, którzy szukali najbardziej realistycznej platformy do odzwierciedlenia rzeczywistego lotu. Ale konsola N64 wprowadziła joystick jako główny schemat sterowania dla wszystko Rodzaj gry i jej umiejscowienie z przodu i na środku leży w rękach graczy.

Jednym z powodów tej decyzji było przejście na gry 3D, zmianę, którą Nintendo pomogło wprowadzić w N64. Nawigacja w trójwymiarowym, wielokątnym świecie oznacza, że ​​gracze potrzebują możliwości poruszania się swobodniej, niż pozwalał na to tradycyjny D-pad (zaprojektowany z myślą o pikselach przypominających siatkę na wcześniejszych konsolach). To jest coś, co znajduje odzwierciedlenie w moim ulubionym projekcie joysticka N64: ośmiokątna studnia, w której się znajduje, która subtelnie prowadzi graczy w ośmiu głównych kierunkach, w których mogą przechylać drążek, a następnie przesuwać swoje postacie na ekranie. (To także szczegół, którego Nintendo będzie się trzymać na kolejnych konsolach aż do Wii U.)

Ale magia kontrolera N64 polega na tym, że Nintendo wykorzystało design, aby nauczyć graczy, jak korzystać z nowego joysticka i nawigować po nowych samolotach. Dziwnie wyglądający uchwyt trzeciego kontrolera pozwalał na trzymanie kontrolera N64 na dwóch zewnętrznych uchwytach jak „zwykły” kontroler, ale środkowy drążek zachęca graczy do postrzegania go jako głównego kontrolera. A teksturowana gumowa rękojeść naturalnie leży pod kciukiem, co ułatwia przechylanie w dowolnym kierunku.

Joystick pozwala również na bardziej precyzyjny ruch niż tradycyjny D-pad. w Super Mario 64Gracze są wprowadzani w pomysł, że mogą mocno naciskać joystick, aby biegać i delikatnie go przechylać, aby chodzić. W dalszej części gry mogą nawet używać go do swobodnego latania w trzech wymiarach.

Urządzenie ma problemy. Mechanizm z biegiem czasu ulegał zużyciu, co wymagało odpowiedniej konserwacji, smarowania i wymiany. Należy jednak pamiętać, że był to również produkt pierwszej generacji, wydany w czasach, gdy najwięksi rywale Nintendo, oryginalne PlayStation i Sega Saturn, były dostarczane tylko ze starymi D-padami. (Oba później uruchomią kontrolery za pomocą joysticka po uruchomieniu N64.)

Widać wyraźnie, że konsola N64 jest również punktem wyjścia. Jego konstrukcja wygląda prawie jak konsola SNES, do której dodano kilka dodatków, a przyciski kierunkowe i przyciski na twarzy nadal pozwalają programistom i graczom, którzy nie czuli się komfortowo z nowym systemem sterowania, uniknąć tego. Był tylko jeden drążek analogowy, przez co sterowanie kamerą w niektórych grach było frustrujące.

nawet nie będzie Sony wypuściło podwójną konsolę analogową w 1997 roku Pojawi się nowoczesna konstrukcja z dwoma drążkami analogowymi, która jest nadal używana na prawie każdej głównej konsoli i gamepadzie. Nawet Nintendo będzie nadal oferować własną wersję przycisku PlayStation Face / D-pada / dwóch drążków / wyzwalaczy z GameCube, kontrolerem Wii Classic, Wii U i Switchem.

Ale pojedynczy joystick N64 był odskocznią, pomostem między pikselowymi konsolami z przeszłości a superpotężnymi konsolami PlayStation i Xbox, które mamy dzisiaj — ucząc pokolenia graczy nowego sposobu myślenia o grach i poruszania się w przestrzeni cyfrowej.

READ  Inspiracja roślinami: bateria papierowo-metalowo-powietrzna do urządzeń przenośnych