Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Konserwatyści planują zarobić miliony na danych członków dzięki aplikacji „True Blue” |  Konserwatyści

Konserwatyści planują zarobić miliony na danych członków dzięki aplikacji „True Blue” | Konserwatyści

Jak ujawnił The Guardian, wysocy rangą urzędnicy torysów pracowali nad planem przekazania całej bazy danych członków komercyjnemu przedsięwzięciu, które ma wygenerować dziesiątki milionów funtów.

Z dokumentów, które wyciekły, wynika, że ​​kierownictwo Partii Konserwatywnej rozmawiało o wykorzystaniu danych osobowych członków do stworzenia aplikacji mobilnej, która mogłaby śledzić lokalizacje użytkowników i umożliwiać głównym markom reklamowanie się wśród zwolenników konserwatystów. Partia otrzyma obniżkę sprzedaży.

Projekt był analizowany przez kilka miesięcy ubiegłego roku, a jego celem było uruchomienie aplikacji True Blue przed październikową konferencją partii.

Pomysł został opracowany przez szefa firmy kryptowalutowej, który miał za sobą szereg upadłych firm. Jednak wysocy urzędnicy Partii Konserwatywnej wydawali się mieć obsesję na punkcie planu i przygotowywali się nawet do udostępnienia bazy danych partii swoim członkom, aby popchnąć propozycję do przodu.

Zgodnie z dokumentem ofertowym proponowane funkcje aplikacji obejmowały zweryfikowany identyfikator wyborcy

Projekt True Blue ma na celu zapewnienie partii bezpośredniego dostępu do swoich członków w celu „zwiększenia darowizn” za pośrednictwem płatności cyfrowych, dostosowania „spersonalizowanych wiadomości” w oparciu o dane demograficzne i „maksymalizacji” frekwencji wyborczej poprzez kierowanie członków do lokali wyborczych i wydawanie oświadczeń. Karta identyfikacyjna wyborcy.

Jednak to proponowane komercyjne wykorzystanie danych członków zaniepokoi niektórych zwolenników partii. Dokument prezentacyjny – ilustrowany zdjęciami Rishiego Sunaka – przedstawiał plan, w ramach którego marki takie jak Amazon i Coca-Cola mogłyby reklamować się członkom partii. W prezentacji zasugerowano, że aplikacja umożliwi firmom „reklamację geograficzną” produktów na podstawie lokalizacji użytkownika, przy czym strona otrzyma udział w wynikającej z tego sprzedaży.

Rzecznik konserwatystów powiedział, że wniosek „nie wyszedł poza etap prezentacji”. Jednak e-maile, do których dotarł „The Guardian”, ujawniają, że urzędnicy pracowali nad projektem przez ostatnie lato, dostosowując treść proponowanego wniosku i zamawiając dokumenty, w tym projekt umowy.

READ  Czy cena Dogecoina wzrośnie do 0,5 dolara? Kluczowe poziomy wskazują...

Corey Crider, prawnik zarządzający naparstnicaGrupa non-profit działająca na rzecz sprawiedliwości w sektorze technologii stwierdziła: „To naprawdę smutne, że Partia Konserwatywna traktuje własną markę i członków jak nieudane aktywa, na które można napaść i pozbawić ich pieniędzy, jak gdyby byli własnymi ludźmi .” Coś w rodzaju funduszu sępów.

Z prezentacji zasugerowano, że oferty lokalnych firm można wykorzystać w sklepie za pomocą identyfikatora imprezy

„Super aplikacja”

Sugestia dotycząca aplikacji pochodzi od Christine Ajer-Hansen, norweskiej biznesmenki, która stwierdziła, że ​​„big data to nowa ropa naftowa”. Zanim zmarł, zyskał sławę w bańce internetowej na początku XXI wieku Aresztować. Potem nastąpiły kolejne nieszczęścia biznesowe, w tym upadek szwedzkiej gazety Metro i nieudana próba zakupu brytyjskiej grupy medialnej Johnston Press.

Według jednego z raportów 29 czerwca ubiegłego roku Áger-Hansen „miał przyjemność rozmawiać” z Rishim Sunakiem. Poczta Był to dzień Letniego Balu, jednej z głównych corocznych zbiórek pieniędzy Partii Konserwatywnej. Tego samego dnia Ajer-Hansen wysłał e-mail do Stephena Masseya, dyrektora naczelnego Partii Konserwatywnej, zatytułowany: „Super aplikacja Partii Konserwatywnej”.

Kristen Ager-Hansen, widziana tutaj w kwietniu 2019 r., zaproponowała „Superaplikację” i została zaproszona na spotkanie z dyrektorem ds. danych Partii Konserwatywnej oraz z innymi osobami w celu omówienia. Zdjęcie: Rex/Shutterstock

Partia wkroczyła do akcji. Ager-Hanssen został zaproszony na spotkanie z dyrektorem ds. danych, dyrektorem ds. marketingu i szefem działu cyfrowego w celu omówienia pomysłu.

Dwa tygodnie później Amy Henderson, dyrektor ds. operacyjnych Partii Konserwatywnej, wysłała e-mail do Ágera Hansena, informując go, że poinformowała Masseya, że ​​„nasze dzisiejsze poranne spotkanie poszło dobrze”.

Poprosiłem go o uwzględnienie w proponowanym wniosku obecnych poziomów członkostwa Partii Konserwatywnej – „Klubu Disraeli”, „Klubu Churchill” aż do „Klubu Thatcher”. 22 lipca, niecały miesiąc po tym, jak po raz pierwszy pojawił się na imprezie, Áger-Hansen powiedział Hendersonowi: „Właśnie ukończyłem najnowszą wersję aplikacji na podstawie Waszych uwag”.

READ  Inwestorzy Ryanaira wzywali do głosowania przeciwko „nadmiernym” wypłatom premii | Ryan Air

W dołączonej prezentacji przedstawiono propozycję, w tym sposoby, w jakie użytkownicy będą mogli łatwo przekazać datki na rzecz partii. Zauważyła jednak, że prawdziwym źródłem pieniędzy będą prowizje płacone przez główne marki partyjne od sprzedaży użytkownikom True Blue. Zyski zostały podzielone: ​​25% trafiło do Ager-Hanssen, Addreax, a reszta do Partii Konserwatywnej.

Jak zauważono w prezentacji, Addreax współpracuje już z takimi markami jak Amazon, Coca-Cola i Apple. Żadna z firm, z którymi skontaktował się The Guardian, nie potwierdziła żadnych powiązań z Addreax ani zaangażowania w projekt True Blue.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

Zaproponowano kanały marketingowe z „partnerami marki”.

Twierdzono, że na podstawie danych liczbowych, które w prezentacji określono „wyłącznie w celach ilustracyjnych”, udział partii w przychodach może wynieść szacunkowo 160 milionów funtów rocznie. Wydaje się to niezwykle ambitnym celem: wymagane 1,25 miliona użytkowników to ponad siedmiokrotność liczby 172 000 członków partii. Ale nawet ułamek tej prognozy zwiększyłby kwotę 47 milionów funtów torysów Skrobia W zeszłym roku w ramach darowizn.

W ramach projektu zaproponowano także udostępnienie użytkownikom aplikacji karty identyfikacyjnej wyborcy. Działacze na rzecz wolności obywatelskich twierdzą, że wprowadzone w 2022 r. przepisy wymagające od wyborców okazywania w lokalach wyborczych wydanych przez rząd dokumentów tożsamości, takich jak paszporty i prawa jazdy, mogą pozbawić praw wyborczych grupy zmarginalizowane. Jakakolwiek zmiana, która byłaby korzystna dla członków Partii Konserwatywnej, prawdopodobnie wznowi debatę.

„następna iteracja”

„Modyfikacje i dodatki wyglądają świetnie” – odpowiedział Henderson dzień po otrzymaniu prezentacji. Wyraziła nadzieję na ustalenie „daty rozpoczęcia konferencji”, mówiąc, że przedstawi plan menadżerom partii: „Myślę, że to wywoła wiele emocji!”

Niepodpisany projekt umowy, do którego dotarł „The Guardian”, mówi, że konserwatyści zapewnią Addreax dostęp do „bazy danych potencjalnych i obecnych członków”.

Aplikacja miała na celu „zwiększenie jej znaczenia we wszystkich grupach demograficznych wyborców”.

Prace nad projektem trwały przez całe lato. 22 sierpnia Henderson wysłał e-mail do Ager-Hanssen, kopiując szefów marketingu, przedsięwzięć biznesowych i komunikacji z wyborcami. Powiedziała, że ​​działacze partii „pracują… nad brandingiem i członkostwem od naszego ostatniego spotkania” i że nie może się doczekać „wkrótce kolejnej wersji produktu”.

Henderson dodał, że aby uzyskać zgodę zarządu, „bardzo pilnie potrzebujemy” projektów umowy o udostępnianiu danych i innych dokumentów.

Gubernatorzy nie chcieli powiedzieć, dlaczego True Blue nie został uruchomiony. Pod koniec września Agger-Hansen został usunięty ze stanowiska dyrektora generalnego firmy kryptowalutowej i najwyraźniej powiedział konserwatystom, że odegrają oni rolę w aplikacji.

The Guardian nie widział żadnych dowodów na to, że dalsze dyskusje na temat True Blue miały miejsce po tej dacie. Gubernatorzy odmówili odpowiedzi na pytania dotyczące historii działalności Ager-Hanssen.

Ani Ager-Hanssen, ani Addreax nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.

Tekst alternatywny: Czy masz informacje na temat tej historii? Wyślij e-mail na adres [email protected] lub (korzystając z telefonu poza pracą) użyj Signal lub WhatsApp, aby wysłać wiadomość na numer +44 7721 857348