- Napisane przez Sama Francisa i Iana Watsona
- BBC Polityka w Liverpoolu
Przywództwo Partii Pracy przegrało konflikt w związku z podejściem partii do nacjonalizacji infrastruktury krytycznej.
Delegaci głosowali za wnioskiem złożonym przez największego zwolennika Partii Pracy, United, mający na celu „potwierdzenie” zaangażowania partii na rzecz publicznej własności kolei i przemysłu energetycznego.
Sekretarz generalny Unite powiedział, że Partia Pracy musi „dokonywać innych wyborów”.
Źródła partyjne podają, że jest mało prawdopodobne, aby propozycje te zostały uwzględnione w kolejnym manifeście Partii Pracy.
Sekretarz Shadow Business Jonathan Reynolds powiedział BBC: „Nie znacjonalizujemy systemu energetycznego”.
Na pytanie, czy będą kontynuować głosowanie, odpowiedział: „Nie”.
Reynolds powiedział, że głosy odzwierciedlają zainteresowanie obywateli konferencją, jednak w niektórych obszarach wystąpią różnice zdań.
Wcześniej tego dnia pani Graham otrzymała z sali konferencyjnej owację na stojąco za przedstawienie propozycji.
Opowiadając się za renacjonalizacją, Graham powiedział: „Misją Partii Pracy jest bycie głosem pracowników i naszych społeczności.
„Musimy oddać naszą władzę z powrotem w ręce społeczeństwa.
„We Francji posiadają własną energię, co oznacza niższe rachunki dla Francuzów, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pozwoliliśmy monopolom energetycznym napełnić swoje buty, wpychając do kieszeni brytyjskich pracowników. Musieli się śmiać. „
„Wielkie zwycięstwo”
Wniosek został zatwierdzony niewielką liczbą głosów przeciw i poparły go trzy główne związki zawodowe wspierające Partię Pracy – Unite, ASLEF i TSSA.
Lewicowa grupa nacisku Momentum, utworzona w celu wsparcia byłego przywódcy Jeremy’ego Corbyna, określiła głosowanie jako „ogromne zwycięstwo i jasny komunikat dla przywódców”. „Związki zawodowe i członkowie Partii Pracy, podobnie jak społeczeństwo, w przeważającej mierze chcą, aby nasze usługi publiczne znajdowały się w rękach społeczeństwa, a nie działały dla zysku”.
Przed głosowaniem Unite opublikowało ankietę, z której wynika, że wyborcy z miejsc zwanych Czerwoną Ścianą – tradycyjnie obszarów laburzystowskich, w których w 2019 r. zwyciężyli konserwatyści – w zdecydowanej większości poparli powrót obiektów energetycznych na własność publiczną.
Ponad dwie trzecie z 2000 prawdopodobnych wyborców ankietowanych w okręgach wyborczych na północy, w Midlands i Walii zgodziło się, że krajowy przemysł energetyczny Wielkiej Brytanii powinien znajdować się w rękach publicznych.
Wniosek potwierdził również zaangażowanie Partii Pracy w pełną budowę HS2 i utrzymanie lub ponowne otwarcie w pełni obsadzonych urzędników zajmujących się biletami kolejowymi.
Lider labourzystów Sir Keir Starmer powiedział w czwartek, że nie może zaangażować się w budowę północnej części projektu HS2 po tym, jak rząd „wtrącił się” w finanse projektu.
Polityka, nad którą głosowano na konferencji, trafia do Krajowego Forum Polityki Pracy, które omawia i finalizuje politykę pracy.
Obecna polityka partii obejmuje zaangażowanie w własność publiczną różnych branż – w tym renacjonalizację kolei w przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania kontraktów z obecnymi operatorami.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa