Kolejne strajki kolejowe ogłoszono 3 i 5 listopada – tym razem z udziałem 14 przewoźników.
Związek Kolejowy, Morski i Transportowy (RMT) ogłosił strajki przewoźników kolejowych, którzy obsługują pociągi w te same dni Inni członkowie związku planują chodzić po innych częściach sieci transportowej.
RMT oświadczył, że planuje również uderzyć w sieć kolejową (która obsługuje sieć kolejową) w dniach 3, 5 i 7 listopada, a w osobnym sporze podejmie akcję strajkową w londyńskim metrze i sieciach naziemnych 3 listopada.
Odbyły się rozmowy między RMT a Rail Delivery Group, brytyjską organizacją członkowską branży kolejowej.
RMT powiedział, że władze nie złożyły oferty dotyczącej wynagrodzeń, miejsc pracy i warunków, co spowodowało konieczność strajku.
Niezłożenie oferty było „całkowicie nieuzasadnione” według sekretarza generalnego RMT, Micka Lyncha.
„Niektórzy z naszych członków operatorów kolejowych są jednymi z najniżej opłacanych firm na kolei” – powiedział Lynch.
„To stoi w jaskrawym kontraście z szefami operatorów kolejowych, którzy zarabiają miliony funtów”.
Rozmowy trwają, ale zaplanowano strajk przemysłowy.
Kim są operatorzy kolejowi, których to dotyczy?
14 przewoźników kolejowych to Great Western Railway, Avanti West Coast i South Western Railway.
Pozostałe 11 firm to: Chiltern Railways, Cross Country Trains, Greater Anglia, LNER, East Midlands Railway, c2c, Northern Trains, South Eastern, Transpennine Express, West Midlands Trains i GTR (w tym Gatwick Express).
„Pozostajemy otwarci na sensowne rozmowy, ale jesteśmy niezłomni w naszej branży dążenia do wynegocjowania ugody dla wszystkich naszych członków w tym sporze” – dodał Lynch.
Ostatnie strajki przychodzą po lecie strajk Obok wiele branż Rozmowy między związkami a szefami firm nie powiodły się.
Rzecznik Rail Delivery Group powiedział: „Jesteśmy rozczarowani, że kierownictwo RMT zdecydowało się na kolejny strajk.
„Biorąc pod uwagę ich niedawne wezwanie do „szerokich negocjacji”, mieliśmy nadzieję, że zapewnią naszym pracownikom i klientom bardzo potrzebne oderwanie się od przerw i utraty wypłat w ciągu ostatnich pięciu miesięcy.
„Zamiast wyrządzać więcej niepotrzebnych długoterminowych szkód w branży, wszyscy chcemy zobaczyć boom, prosimy RMT o rozpoznanie prawdziwego wyzwania finansowego, przed którym stoją koleje, io współpracę z nami w celu uzyskania uczciwej umowy, która zapewni wzrost płac i obejmuje długo oczekiwane zmiany, które musimy wprowadzić.” prowadzone w celu poprawy usług dla naszych klientów”.
RMT to tylko jeden z wielu związków i organizacji zaangażowanych w prace przemysłowe.
Również w branży kolejowej Aslef (Stowarzyszenie Inżynierów Lokomotyw i Strażaków) i TSSA (Stowarzyszenie Personelu Transportu) zorganizowały w ciągu ostatnich miesięcy strajki dla tysięcy członków.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji