Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kolejna flota pojazdów uprzywilejowanych dla Ukrainy

Powell powiedział, że lider zespołu Kiwi Care, David Meister, Amerykanin mieszkający w Polsce, wykonał „ogromną robotę”, tworząc najwyższej klasy zespół, jednocześnie zarządzając wszystkimi niezbędnymi zezwoleniami na przejazd przez Europę pojazdami spoza UE zmierzającymi na Ukrainę.

Nowozelandzki kierowca KARE Tony Letterman przed konwojem 16 kierowców z Nowej Zelandii, Polski, Francji, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii i Ukrainy.
Nowozelandzki kierowca KARE Tony Letterman przed konwojem 16 kierowców z Nowej Zelandii, Polski, Francji, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii i Ukrainy.

Pojazdy te były wykorzystywane do dostarczania pomocy, transportu uchodźców, ewakuacji chorych i rannych oraz do komunikacji z programem zdrowotnym „Sposób na życie”, który w niektórych przypadkach pomaga cywilom na obszarach czerwonej strefy, którzy nie widzieli się z lekarzem od lat .

KiwiCare ma nadzieję zatrzymać jedną lub dwie najnowsze ambulanse na Life Road, powiedział Powell.

„Manaki, co w języku Te Reo oznacza opiekę, jest jedyną ambulansem przeznaczonym dla Life Road i potrzebujemy co najmniej dwóch innych zasobów wraz z wykwalifikowanym personelem, aby sprostać zapotrzebowaniu” – powiedział Powell.

„Ukraina wzywa do większej liczby karetek pogotowia po ciągłych atakach na szpitale, ośrodki medyczne i infrastrukturę cywilną. Potrzebujemy wszelkiej pomocy, jaką możemy uzyskać, i jesteśmy niezmiernie wdzięczni wielu Nowozelandczykom, którzy hojnie wsparli Kiwi KARE”.

Powell powiedział, że od początku inwazji w lutym 2022 r. rosyjska artyleria, drony i rakiety zaatakowały ponad 800 ukraińskich szpitali i ośrodków medycznych, niszcząc 150 z nich.

Powiedział, że podczas „totalnej wojny” na Ukrainie nadal dochodzi do „okrucieństw” i że pojazdy uprzywilejowane są „niezbędne”.

Europejscy kierowcy przekazują ukraińskich kierowców na granicy.
Europejscy kierowcy przekazują ukraińskich kierowców na granicy.

Podobnie jak ambulanse wysłane w zeszłym roku, te Mercedesy Sprintery nie nadawały się do użytku we flocie ambulansów, ale na Ukrainie nadal uważane są za pojazdy o wysokim standardzie, mimo że przejechały ponad 200 000 kilometrów.

Kiwi KARE wykorzystuje do produkcji pieców i podgrzewaczy wody elektryczne kotły wodne pochodzące z recyklingu, zebrane z całej Ukrainy.

Powell powiedział, że Ukraińcy określili projekt jako „ratujący życie” i że obecnie jest on realizowany przez cały rok.

READ  Rok więzienia dla byłego premiera Fidżi Franka Bainimaramy | Wiadomości o korupcji

„Do tej pory rozdaliśmy ponad 2500 pieców rodzinom znajdującym się w pilnej potrzebie. Ukraińscy producenci demontują i ponownie spawają poddane recyklingowi butle, a następnie rozprowadzamy je do obszarów czerwonej strefy, gdzie infrastruktura energetyczna i wodna została całkowicie zniszczona”.

Prezes KiwiCare, Tenby Powell i jego żona Sharon Hunter.
Prezes KiwiCare, Tenby Powell i jego żona Sharon Hunter.

Powell powiedział, że KiwiCare w dalszym ciągu angażuje się w pomoc potrzebującym Ukraińcom, a organizacja nie może tego robić bez wsparcia i hojności wielu osób i organizacji w Nowej Zelandii, Australii, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Europie.

„Wsparcie było przytłaczające. Prosimy, nie przestawajcie go” – powiedział Powell.

Darowizny można przekazywać pod adresem Strona Kiwi KARE Givealittle Lub za pośrednictwem swojej strony internetowej.