Pasażerowie na Heathrow utknęli w długich kolejkach, ponieważ braki kadrowe nadal sieją spustoszenie w podróży.
Wściekli klienci na lotnisku West London Airport skarżyli się na opóźnienia w kontroli paszportowej, ponieważ wiele bramek elektronicznych przestaje działać.
Podróżni zgłaszali również opóźnienia w odprawie, prawdopodobnie spowodowane problemami kadrowymi oraz nieobecnością Covida.
Mówi się, że Terminal 2 na Heathrow jest „blisko przepustowy”, a pasażerowie podobno nie mogą wejść do portu co najmniej trzy godziny przed lotem.
Jeden z klientów napisał na Twitterze: „Kolejki są okropne w Terminalu 2 Ile innych wymówek? Nie do przyjęcia”.
Rzecznik Heathrow odpowiedział: „Zdajemy sobie sprawę, że dłuższe kolejki wpływają na pasażerów. Linie lotnicze będą ciężko pracować, aby obsłużyć pasażerów w przyspieszony sposób. Upewnij się, że postępujesz zgodnie z wytycznymi linii lotniczych. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.”
Linia lotnicza dodała: „Zdajemy sobie sprawę z problemu dotyczącego elektronicznych bramek, które obsługuje i obsługuje Border Force. Ten problem dotyczy wielu portów wejścia, a nasze zespoły ściśle współpracują z Border Force, aby jak najszybciej rozwiązać ten problem”.
Chaos podróżniczy zbiega się z początkiem świąt wielkanocnych, ponieważ coraz więcej Brytyjczyków chce podróżować za granicę po tym, jak wszystkie brytyjskie ograniczenia dotyczące podróży Covid zostały usunięte.
Pasażerowie na lotnisku w Manchesterze również borykają się z dużymi opóźnieniami bagażu, ponieważ lotnisko stara się sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu.
Jeden mężczyzna powiedział BBC, że jeden z pracowników powiedział: „Pozbyli się wszystkich [staff] I nikt nie chce wracać”.
Inni skarżyli się w mediach społecznościowych, że utknęli w samolocie, ponieważ „nie ma dostępnej obsługi naziemnej, która mogłaby nas wydostać”.
Port lotniczy Manchester już w ostatnich tygodniach obwinił długie kolejki pasażerów za braki kadrowe.
Ostrzegł przed potencjalnymi problemami, ponieważ lotnisko borykało się ze zwiększonym popytem po „znacznym zmniejszeniu” operacji podczas pandemii.
W sobotę w porcie Dover wystąpiły duże opóźnienia z powodu przestojów promów przez kanały i złej pogody.
Zawieszenie usług P&O, z trzema statkami firmy zacumowanymi w Dover, zaostrzyło długie kolejki.
Szef Brytyjskiego Stowarzyszenia Portów powiedział, że sytuacja nieznacznie się poprawiła, ale opóźnienia prawdopodobnie utrzymają się poza weekendem.
Przemawiając dziś rano, Richard Ballantine powiedział: „Dzisiaj jest trochę lepiej, rozumiemy.
Wczoraj staliśmy w kolejce przed portem do dziewięciu godzin. Wprowadzono procedury przejścia, które działają dość dobrze i umożliwiają swobodne poruszanie się innym ludziom w East Kent, firmom, mieszkańcom itp.
„Ale[to]nie jest dobra sytuacja, jeśli utkniesz w pojeździe na sześć do ośmiu godzin”.
Heathrow oszacował, że popyt na loty w czasie wakacji może osiągnąć 85% poziomów sprzed pandemii.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji