Ryanair kwestionuje polską pomoc publiczną o wartości 650 mln euro dla LOT
03.08.2021 – 13:15 UTC
Ryanair (FR, Dublin Int’l) złożył kolejną skargę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) przeciwko liniom lotniczym z całego kontynentu, które otrzymują pomoc rządową, tym razem wymierzoną w 650 mld euro (772 mln USD) z funduszy publicznych. linie lotnicze otrzymały Polish Air (LO, Warszawa Chopin), donosili Polacy Besniewu i Gazeta Wyborcza.
Irlandzki przewoźnik do tej pory kwestionował swoją pomoc dla 20 linii lotniczych, które, jak twierdzi, otrzymały łącznie 30 mld euro (35,7 mln USD). Komisja Europejska zatwierdziła w grudniu kwotę dla LOT, aby zrekompensować mu straty poniesione podczas pandemii Covid-19.
Pomoc będzie składać się z pożyczki subsydiowanej w wysokości 400 mln EUR (475 mln USD) udzielonej przez państwowy Polski Fundusz Rozwoju (Polski Fundusz Rozwoju) oraz zastrzyku kapitału w wysokości 250 mln EUR (297 mln USD) w postaci nowo wyemitowanych akcji zakupionych przez Skarb Państwa .
„Na początku lipca odwołaliśmy się od decyzji w sprawie Lota do TSUE. Sprawa jest w toku. Kolejnym krokiem jest odpowiedź Komisji Europejskiej i być może…
Bruksela ponownie zatwierdza 525 mln euro pomocy rządu niemieckiego dla Condor
29.07.2021 – 01:13 UTC
Komisja Europejska ponownie zatwierdziła niemiecką pomoc w wysokości 525,3 mln euro (620 mln USD) dla Condor (Niemcy, międzynarodowy port lotniczy we Frankfurcie), po tym, jak Europejski Sąd odrzucił poprzednią zgodę po sprzeciwie ze strony Ryanair (Francja, Dublin International).
Wiceprzewodnicząca Wykonawcza Komisji Europejskiej Margrethe Vestager powiedziała w oświadczeniu, że środki te umożliwią Berlinowi zrekompensowanie czarterowej linii lotniczej strat poniesionych bezpośrednio w wyniku ograniczeń podróży nałożonych z powodu pandemii COVID-19.
Zgoda nowej komisji następuje po tym, jak Ryanair wygrał w Sądzie UE, uchylając wcześniejszą decyzję Komisji Europejskiej. Zgodnie z jej warunkami, Komisja zgodziła się zwrócić firmie Condor za okres od 17 marca do 31 grudnia 2020 r. w formie dwóch pożyczek o wartości nominalnej 550 mln EUR (648,6 mln USD) i kwocie pomocy 267,1 mln EUR (314,9 mln USD), na podstawie szacunków szkód. Nowa decyzja została oparta na rzeczywistych szkodach, które ponieśli. Condor zwróci wszystkie otrzymane kwoty przekraczające rzeczywistą kwotę wraz z odsetkami.
Irlandzki tani przewoźnik starał się również cofnąć pakiety ratunkowe Lufthansy…
Niemiecki Condor zamówił 16 A330-900
28.07.2021 – 19:48 UTC
Condor (Niemcy, Frankfurt International Airport) zamówił szesnaście A330-900 w celu odnowienia swojej szerokiej floty, przy czym pierwszy samolot ma zostać dostarczony jesienią 2022 roku, a wszystkie szesnaście do połowy 2024 roku.
Rzeczniczka niemieckiego przewoźnika rekreacyjnego powiedziała, że siedem samolotów zostało zakupionych i sfinansowanych, podczas gdy pozostałe dziewięć będzie wydzierżawionych przez kilku leasingodawców.
A330neo zostanie skonfigurowany w trzech klasach, w tym w kabinach Business, Premium Economy i Economy. Condor nie podał jednak żadnych innych szczegółów dotyczących dokładnej liczby miejsc.
według Zaawansowane Floty Latające W module obecna flota samolotów szerokokadłubowych Condor składa się z piętnastu samolotów B767-300 (ER) o średnim wieku 25,8 lat. Linia lotnicza jest właścicielem jednego samolotu, a pozostałe czternaście dzierżawi od Castlelake (osiem), AerCap (trzy), GECAS (dwa) i Fortress Ireland Leasing (jeden). Linia lotnicza obsługuje również dwanaście A320-200, dziesięć A321-200 i trzynaście B757-300.
Firma Condor uznała odnowienie floty za jeden z najbardziej palących problemów podczas poszukiwania nowego inwestora po upadku poprzedniej spółki macierzystej…
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa