- Szacuje się, że obecnie 57% kierowców na brytyjskich drogach popełnia ten błąd
- Nie tylko części zamienne kosztują miliony rocznie, ale także zmarnowane paliwo
- Przebicia i przepalone opony są przyczyną połowy wszystkich wypadków drogowych
Nowe badanie wykazało, że kierowcy w Wielkiej Brytanii marnują co roku setki milionów funtów, popełniając jeden prosty błąd w swoim samochodzie, którego naprawienie zajmuje tylko kilka minut.
Według The Motor Obudsman kierowcy jeżdżący na niedopompowanych oponach marnują co najmniej 112 milionów funtów rocznie, szybciej spalając gumę i nieumyślnie zwiększając przy tym rachunki za paliwo.
Niedopompowane opony zwiększają również ryzyko przebicia i wybuchu opony, a osobna analiza wykazała, że jest to obecnie najczęstsza przyczyna awarii autostrad w Wielkiej Brytanii.
Brytyjskie Stowarzyszenie Producentów Opon (BTMA) i organizacja charytatywna TyreSafe szacują, że w 57% samochodów w Wielkiej Brytanii ciśnienie w oponach jest o 10% niższe niż zalecane przez producentów samochodów. Przy około 33 milionach silników na drogach oznacza to około 19 milionów silników o słabszych parametrach.
Najpopularniejszym rozmiarem opon do samochodów w Wielkiej Brytanii jest 16 cali. Według BTMA pojedyncza wymiana kosztuje średnio 85 funtów.
Uznaje się, że brak sprawdzenia przez kierowców, czy w oponach napompowano ciśnienie do poziomu zalecanego przez producenta, jest równoznaczny z tym Rzecznik twierdzi, że można by uniknąć rocznej utraty 1,3 miliona opon.
I chociaż Brytyjczycy spalają gumę znacznie szybciej, niż powinni, rachunek za przyspieszone zużycie opon wynosi co najmniej 112 milionów funtów rocznie.
Dzieje się tak, jeśli napompowana jest tylko jedna opona; Jeśli ciśnienie w każdym rogu pojazdu będzie niższe od sugerowanego, może to kosztować kierowców czterokrotnie więcej niż przedwczesna zniszczona guma.
Powiązane artykuły
Jak te pieniądze mogą pomóc?
Istnieje także dodatkowe obciążenie finansowe związane z oszczędnością paliwa.
Niedopompowane opony zwiększają opór toczenia i tym samym powodują dodatkowe obciążenie silnika. W rezultacie będzie musiał ciężej pracować podczas przyspieszania.
„Nieprawidłowe pompowanie opon może mieć szkodliwy wpływ na bezpieczeństwo, ale ma również wpływ na zużycie paliwa” – wyjaśnia Philip Gomm, rzecznik organizacji charytatywnej RAC zajmującej się bezpieczeństwem drogowym.
„W przypadku niedoboru paliwa zużycie paliwa wzrasta nawet o dziesięć procent ze względu na dodatkowy opór na drodze”.
W przypadku rodzinnego samochodu benzynowego zużywającego 40 mil na galon roczny koszt paliwa (na podstawie aktualnej ceny benzyny bezołowiowej wynoszącej 146,4 pensów, według RAC Fuel Watch) pozwalający na pokrycie średniego krajowego przebiegu wynoszącego 7400 mil rocznie wynosi 1231 funtów.
Jednak zmniejszenie zużycia paliwa przez opony nawet o 10 procent powoduje spadek zużycia paliwa do 36 mpg i powoduje wzrost rocznych rachunków za paliwo o 137 funtów do 1368 funtów, jak wynika z obliczeń This is Money.
Kliknij tutaj, aby zmienić rozmiar tego urządzenia
Continental Tyres szacuje, że każde 4,3 psi (psi) poniżej zalecanego ciśnienia powoduje dodatkowe 1,5 procent zużycia paliwa.
Jednym z głównych powodów, dla których kierowcy popełniają ten błąd, jest to, że ponad jedna trzecia nie czuje się pewnie podczas pompowania opon samochodowych.
Szokujące jest to, że około 37 procent respondentów w ankiecie przeprowadzonej wśród 1000 kierowców stwierdziło, że nie mają pewności, jak wpompować powietrze do opon swojego samochodu, a ponad połowa (51 procent) nie wie, jak prawidłowo zmierzyć głębokość bieżnika, aby zapewnić gumowość. Wyższa niż ustawowe minimum 1,6 mm.
Bill Fennell, główny rzecznik praw obywatelskich, powiedział: „Niedopompowane opony niosą ze sobą szereg zagrożeń i kosztów.
„Unikanie niepotrzebnych wydatków jest szczególnie ważne w obliczu obecnej presji finansowej, na jaką narażeni są kierowcy w kraju”.
Stuart Lovatt, szef TyreSafe, dodał: „Niedostateczna inflacja szkodzi osiągom opon i pojazdów, a ostatecznie może drogo kosztować kierowców i właścicieli pojazdów, co wyraźnie pokazuje badanie Rzecznika ds. Motoryzacji”.
„Zdecydowanie wzywamy kierowców do przestrzegania poziomów ciśnienia zalecanych przez producentów pojazdów, ponieważ zostały one obliczone z absolutną precyzją, aby zapewnić użytkownikom pojazdów bezpieczeństwo na drodze.
Problemy z oponami są najczęstszą przyczyną wypadków na autostradach
Nowa analiza wykazała, że prawie połowa wszystkich wypadków zgłoszonych na autostradach i drogach krajowych w ciągu ostatnich trzech lat była spowodowana problemami z oponami.
Dane National Highways udostępnione Agencji ds. Roszczeń i Dostosowań (CMA) w następstwie wniosku o wolność informacji ujawniły, że 47,6 procent kierowców utkniętych na poboczach ruchliwych dróg jest wynikiem przebicia lub pęknięcia opony.
W 2021 r. na strategicznej sieci drogowej (SRN) miały miejsce 5934 wypadki związane z oponami, liczba ta wzrosła do 7095 w 2022 r. i 7762 w 2023 r., w tym eksplozje skutkujące poważnymi kolizjami.
Philip Swift, dyrektor techniczny w CMA, twierdzi, że prawdziwa skala powtarzających się problemów z oponami jest „szokująco wyraźna” i dodaje: „Rosną one z roku na rok od 2021 r. i obecnie odpowiadają za prawie połowę wszystkich awarii na autostradach”.
Swift kontynuował: „Zamknięcia autostrad powodują znaczne zakłócenia i mogą również prowadzić do znacznych roszczeń ubezpieczeniowych obejmujących koszty naprawy infrastruktury.
„W przeciwieństwie do braku paliwa, w przypadku problemów z oponami należy zadać sobie pytanie: kto dopuścił się zaniedbania?”
„Od lat zwracamy uwagę na alarmujący wzrost liczby roszczeń związanych z koniecznością unikania jazdy i przepaloną oponą. Jeżeli wypadek został spowodowany przez gruz, który powinien zostać usunięty, zamiast przyznawać się do winy, może zaistnieć potrzeba „przepalenia opony”. czerwony roszczenie” o odszkodowanie za uszkodzenie samochodu.
„Wykonawca, z którym się spotkaliśmy, był uczciwy; Wysiłki na rzecz bezpieczeństwa mające na celu zmniejszenie liczby przekraczań dróg przez pracowników niestety doprowadziły do wzrostu liczby wypadków.
„Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest duża liczba pojazdów wyposażonych obecnie w system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Obecnie często istnieją przekonujące dowody, na podstawie których można odrzucić roszczenie wobec kierowcy lub, w stosownych przypadkach, skierować sprawę do odpowiedniego organu.
„Jest to niedoceniany obszar ubezpieczeń komunikacyjnych, a kierowcy, operatorzy flot i ubezpieczyciele powinni się w to zaangażować”.
Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa